Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D - test

Kapitalną zaletą Pajero Sport jest napęd: wyrafinowany, a zarazem sprawdzony już przez 23 lata stosowania.
Kapitalną zaletą Pajero Sport jest napęd: wyrafinowany, a zarazem sprawdzony już przez 23 lata stosowania.Motor
Deska rozdzielcza jest „żywcem” wzięta z pick-upa L200. Mechaniczna dźwignia zmiany napędów to już dziś rzadkość. Jednak ma pewną przewagę nad przyciskami: to kierowca (a nie serwomechanizm) decyduje, jaki napęd ma pracować.
Deska rozdzielcza jest „żywcem” wzięta z pick-upa L200. Mechaniczna dźwignia zmiany napędów to już dziś rzadkość. Jednak ma pewną przewagę nad przyciskami: to kierowca (a nie serwomechanizm) decyduje, jaki napęd ma pracować.Motor

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D

Fotele są wygodne, ale kabina okazuje się stosunkowo wąska. Skórzanej tapicerki nie ma w cenniku, ale można ją zamówić u dilera.
Fotele są wygodne, ale kabina okazuje się stosunkowo wąska. Skórzanej tapicerki nie ma w cenniku, ale można ją zamówić u dilera.Motor
W Pajero Sport zniknęła główna wada kabiny pick-upa: z tyłu nareszcie jest mnóstwo przestrzeni na nogi.
W Pajero Sport zniknęła główna wada kabiny pick-upa: z tyłu nareszcie jest mnóstwo przestrzeni na nogi.Motor
To kapitalna zaleta tej pełnowymiarowej terenówki: aż 714 l przestrzeni bagażowej. Koło zapasowe jest umieszczone pod autem i dostępne z zewnątrz.
To kapitalna zaleta tej pełnowymiarowej terenówki: aż 714 l przestrzeni bagażowej. Koło zapasowe jest umieszczone pod autem i dostępne z zewnątrz.Motor
Deska rozdzielcza jest „żywcem” wzięta z pick-upa L200. Mechaniczna dźwignia zmiany napędów to już dziś rzadkość. Jednak ma pewną przewagę nad przyciskami: to kierowca (a nie serwomechanizm) decyduje, jaki napęd ma pracować.
Deska rozdzielcza jest „żywcem” wzięta z pick-upa L200. Mechaniczna dźwignia zmiany napędów to już dziś rzadkość. Jednak ma pewną przewagę nad przyciskami: to kierowca (a nie serwomechanizm) decyduje, jaki napęd ma pracować.Motor
Układ kierowniczy wymaga sporo kręcenia przy zawracaniu (ponad cztery obroty od oporu do oporu).
Układ kierowniczy wymaga sporo kręcenia przy zawracaniu (ponad cztery obroty od oporu do oporu).Motor
Przycisk „R/D Lock” obsługuje blokadę tylnego mostu, która bardzo przydaje się w terenie.
Przycisk „R/D Lock” obsługuje blokadę tylnego mostu, która bardzo przydaje się w terenie.Motor
Mała czytelność ekranu komputera pokładowego nie jest jego największym mankamentem. Gorsze jest to, że w słoneczny dzień kompletnie nic na nim nie widać.
Mała czytelność ekranu komputera pokładowego nie jest jego największym mankamentem. Gorsze jest to, że w słoneczny dzień kompletnie nic na nim nie widać.Motor
Pięciobiegowy automat ma funkcję wymuszonej zmiany biegów łopatkami.
Pięciobiegowy automat ma funkcję wymuszonej zmiany biegów łopatkami.Motor
Kapitalną zaletą Pajero Sport jest napęd: wyrafinowany, a zarazem sprawdzony już przez 23 lata stosowania.
Kapitalną zaletą Pajero Sport jest napęd: wyrafinowany, a zarazem sprawdzony już przez 23 lata stosowania.Motor
Reduktor, dwie blokady „dyfrów” i prześwit 215 mm pod mostem pozwalają nie bać się terenu.
Reduktor, dwie blokady „dyfrów” i prześwit 215 mm pod mostem pozwalają nie bać się terenu.Motor

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-DMotor

Poprzednik

Oparty był na pick-upie L200 poprzedniej generacji. Wytwarzany od 1996 r. Nie miał zaawansowanego napędu Super Select, tylko prosty Easy Select 4WD.
Oparty był na pick-upie L200 poprzedniej generacji. Wytwarzany od 1996 r. Nie miał zaawansowanego napędu Super Select, tylko prosty Easy Select 4WD.Mitsubishi

Dane techniczne: Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2477 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
178 KM/4000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1800
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
oś sztywna
Masa/ładowność
2040/670 kg
Średnica zawracania
11,2 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
714/1813 l
Pojemność zbiornika paliwa
70 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
470/182/184 cm
Rozstaw osi
280 cm
Opony
265/65 R17
Teoretyczny zasięg
740 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
11,2/8,3/9,4
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
44,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
44,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,2/13,5
Rzeczywisty zasięg
590 km
Cena wersji podstawowej*
137 990 zł
Cena
159 990 zł
*z tym samym silnikiem