Mercedes S 350 BlueTEC L - test

Mercedes S 350 BlueTEC L
Mercedes S 350 BlueTEC LAuto Moto
Płynnie łączące sie powierzchnie kokpitu wyglądają świetnie. Podobnie jak dwuramienna kierownica. Wszystko, co wygląda na aluminium, drewno albo skórę jest nimi w rzeczywistości.
Płynnie łączące sie powierzchnie kokpitu wyglądają świetnie. Podobnie jak dwuramienna kierownica. Wszystko, co wygląda na aluminium, drewno albo skórę jest nimi w rzeczywistości.Auto Moto
Wystarczy zająć miejsce w pedantycznie dopracowanej kabinie, by zrozumieć, dlaczego ten samochód jest tak drogi

Mercedes S 350 BlueTEC L

Płynnie łączące sie powierzchnie kokpitu wyglądają świetnie. Podobnie jak dwuramienna kierownica. Wszystko, co wygląda na aluminium, drewno albo skórę jest nimi w rzeczywistości.
Płynnie łączące sie powierzchnie kokpitu wyglądają świetnie. Podobnie jak dwuramienna kierownica. Wszystko, co wygląda na aluminium, drewno albo skórę jest nimi w rzeczywistości.Auto Moto
Rozmiary ekranu nawigacji (przekątna aż 31,2 cm) sprawiają, że jej obraz może być bardzo szczegółowy. Na zdjęciu – widok 3D warszawskiej starówki.
Rozmiary ekranu nawigacji (przekątna aż 31,2 cm) sprawiają, że jej obraz może być bardzo szczegółowy. Na zdjęciu – widok 3D warszawskiej starówki.Auto Moto
Asystent jazdy nocnej (dopłata 12,4 tys. zł) z daleka „widzi” pieszego i – gdy zajdzie konieczność – ostrzega i kierowcę (dźwiękiem), i pieszego (kilkoma krótkimi mignięciami świateł).
Asystent jazdy nocnej (dopłata 12,4 tys. zł) z daleka „widzi” pieszego i – gdy zajdzie konieczność – ostrzega i kierowcę (dźwiękiem), i pieszego (kilkoma krótkimi mignięciami świateł).Auto Moto
Wydłużone o 13 cm drzwi ułatwiają wsiadanie.
Wydłużone o 13 cm drzwi ułatwiają wsiadanie.Auto Moto
Wiele osób wożonych przez szofera (w końcu to przedłużona „eska”) lubi widzieć drogę. Wystarczy przytrzymać jeden przycisk, by całkowicie złożyć przedni zagłówek.
Wiele osób wożonych przez szofera (w końcu to przedłużona „eska”) lubi widzieć drogę. Wystarczy przytrzymać jeden przycisk, by całkowicie złożyć przedni zagłówek.Auto Moto
Wielkie fotele z przodu są bardzo wygodne i mają ogromny zakres regulacji.
Wielkie fotele z przodu są bardzo wygodne i mają ogromny zakres regulacji.Auto Moto
Obiektyw kamery cofania wysuwa się dopiero po włączeniu biegu wstecznego. Zwykle jest on ukryty pod klapką, dzięki czemu nigdy nie jest zabrudzony.
Obiektyw kamery cofania wysuwa się dopiero po włączeniu biegu wstecznego. Zwykle jest on ukryty pod klapką, dzięki czemu nigdy nie jest zabrudzony.Auto Moto
Tylne ekrany dają te same możliwości, co przedni. Steruje się nimi przy pomocy elegancko wykonanego pilota (pokrętło na nim działa jak to między fotelami z przodu).
Tylne ekrany dają te same możliwości, co przedni. Steruje się nimi przy pomocy elegancko wykonanego pilota (pokrętło na nim działa jak to między fotelami z przodu).Auto Moto
Elektrycznie sterowane fotele z masażem kosztują 9 tys. zł. Za dwa dodatkowe ekrany trzeba dać kolejne 13,5 tys. zł.
Elektrycznie sterowane fotele z masażem kosztują 9 tys. zł. Za dwa dodatkowe ekrany trzeba dać kolejne 13,5 tys. zł.Auto Moto
Bardzo szlachetnie wykończony bagażnik mieści 510 l i nie oferuje możliwości powiększenia.
Bardzo szlachetnie wykończony bagażnik mieści 510 l i nie oferuje możliwości powiększenia.Auto Moto
Ruch nogi pod zderzakiem otwiera i zamyka bagażnik. Bardzo ułatwia to ładowanie oraz rozładunek bagażu.
Ruch nogi pod zderzakiem otwiera i zamyka bagażnik. Bardzo ułatwia to ładowanie oraz rozładunek bagażu.Auto Moto
Gdy samochód przed nami za bardzo dymi, wystarczy przytrzymać ten przycisk, by – oprócz włączenia zamkniętego obiegu powietrza – okna i dach same się zasunęły.
Gdy samochód przed nami za bardzo dymi, wystarczy przytrzymać ten przycisk, by – oprócz włączenia zamkniętego obiegu powietrza – okna i dach same się zasunęły.Auto Moto
Do wyboru jest 7 kolorów podświetlenia wnętrza.
Do wyboru jest 7 kolorów podświetlenia wnętrza.Auto Moto
Uchwyty na napoje (umieszczone w konsoli między tylnymi fotelami) za dopłatą mogą oferować chłodzenie oraz podgrzewanie. Dzięki temu zimne napoje długo pozostaną zimne, a gorąca kawa prędko nie wystygnie.
Uchwyty na napoje (umieszczone w konsoli między tylnymi fotelami) za dopłatą mogą oferować chłodzenie oraz podgrzewanie. Dzięki temu zimne napoje długo pozostaną zimne, a gorąca kawa prędko nie wystygnie.Auto Moto
Duże wrażenie robi maniakalna wręcz dbałość o detale. Do otwierania i zamykania nawiewów służy na przykład metalowe pokrętło, które wysuwa się dopiero po wciśnięciu.
Duże wrażenie robi maniakalna wręcz dbałość o detale. Do otwierania i zamykania nawiewów służy na przykład metalowe pokrętło, które wysuwa się dopiero po wciśnięciu.Auto Moto
Imponuje też efektowne oświetlenie wnętrza.
Imponuje też efektowne oświetlenie wnętrza.Auto Moto
Mercedes S 350 BlueTEC L
Mercedes S 350 BlueTEC LAuto Moto
Dzięki smukłej sylwetce nowa klasa S wygląda na znacznie mniejszą od poprzednika.
Dzięki smukłej sylwetce nowa klasa S wygląda na znacznie mniejszą od poprzednika.Auto Moto

Mercedes S 350 BlueTEC - podsumowanie

  • przestronne wnętrze z przodu i z tyłu
  • bardzo wysoka jakość wykonania i materiałów
  • łatwa obsługa
  • efektowne podświetlenie wnętrza
  • ogromny zakres regulacji foteli
  • wyjątkowo skuteczne wyciszenie
  • mnóstwo wyposażenia podnoszącego komfort
  • pewne i bezpieczne prowadzenie
  • niesamowicie wysoki komfort jazdy
  • możliwość podniesienia zawieszenia
  • dużo wyposażenia ułatwiającego jazdę i zwiększającego bezpieczeństwo podróżnych
  • nie najlepsza zwrotność
  • więcej niż wystarczające osiągi samochodu
  • płynnie, a przy tym szybko działająca automatyczna skrzynia biegów
  • kultura pracy silnika
  • mnóstwo momentu obrotowego już przy niskich obrotach
  • nieprzesadnie duże zapotrzebowanie na paliwo
  • bogate wyposażenie standardowe
  • bardzo obszerna lista wyposażenia dodatkowego
  • duży zasięg na jednym zbiorniku paliwa
  • wiele możliwości indywidualizacji samochodu
  • wysoka cena zakupu
  • niebotyczne ceny niektórych dodatków

Rozbudowany ekran centralny

Mercedes S 350 BlueTEC
Mercedes S 350 BlueTECAuto Moto

Historia

Następca modelu W108. Był on dostępny również w wersji wydłużonej o 10 cm. Silniki o mocy od 112 do 286 KM.
Następca modelu W108. Był on dostępny również w wersji wydłużonej o 10 cm. Silniki o mocy od 112 do 286 KM.Mercedes
Trzy odmiany do wyboru – zwykła, przedłużona oraz luksusowe coupe. Silniki oferowały od 125 do 299 KM mocy.
Trzy odmiany do wyboru – zwykła, przedłużona oraz luksusowe coupe. Silniki oferowały od 125 do 299 KM mocy.Mercedes
Wyróżniał się bardzo masywnym nadwoziem. Trzy wersje: krótka, długa i coupe. Moc jednostek napędowych: 150-408 KM.
Wyróżniał się bardzo masywnym nadwoziem. Trzy wersje: krótka, długa i coupe. Moc jednostek napędowych: 150-408 KM.Mercedes
Mniejszy i lżejszy od poprzednika. Dwie wersje (coupe sprzedawano już jako model CL). Do wyboru silniki o mocy od 197 do 612 KM.
Mniejszy i lżejszy od poprzednika. Dwie wersje (coupe sprzedawano już jako model CL). Do wyboru silniki o mocy od 197 do 612 KM.Mercedes
Model ten (dwie wersje długości) znów urósł. Ciekawostka: dźwignia automatu przy kierownicy. Moc silników: 204-612 KM.
Model ten (dwie wersje długości) znów urósł. Ciekawostka: dźwignia automatu przy kierownicy. Moc silników: 204-612 KM.Mercedes

Nadwozie i wnętrze

Mercedes S 350 BlueTEC L
Mercedes S 350 BlueTEC LAuto Moto

Dane techniczne

Dane techniczne: Mercedes S 350 BlueTEC L

SILNIK
turbodiesel, umieszczony wzdłużnie z przodu, V6, 24V, common rail
pojemność
2987 cm3
średnica cyl./skok tł.
83,0/92,0 mm
stopień sprężania
15,5;1
moc maksymalna
190 kW/258 KM
przy obrotach
3600/min
maks. moment obr.
620 Nm
przy obrotach
1600-2400/min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
układ napędowy
tylny napęd, skrzynia biegów automatyczna, 7-biegowa
przełożenia biegów
do przodu
I 4,38; II 2,86; III 1,92; IV 1,37; V 1,00; VI 0,82; VII 0,73
bieg wsteczny
3,42
przeł. główne
2,47
UKŁAD KIEROWNICZY/JEZDNY
układ kierowniczy
wspomagany elektrycznie
zawieszenie przód
pneumatyczne, wielowahaczowe
zawieszenie tył
pneumatyczne, wielowahaczowe
systemy wspomagania
system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji
hamulce przód
tarcze wentylowane
hamulce tył
tarcze wentylowane
opony testowe przód
245/45 R19
opony testowe tył
275/40 R19
Continental ContiSportContact5
felgi przód/tył
8,5 x 19/9,5 x 19 cali
średnica zawracania
12,3 m
MASY
masa własna
1900 kg
dopuszczalna masa całkowita
2690 kg
ładowność
790 kg
rozkład masy przód/tył
1015/885 kg
maks. masa przyczepy
2100 kg
obciążenie haka holowniczego
85 kg
obciążenie dachu
100 kg

Pomiary testowe

Pomiary testowe: Mercedes S 350 BlueTEC L

PRZYSPIESZENIA
0-40 km/h
1,8 s
0-60 km/h
3,3 s
0-80 km/h
5,1 s
0-100 km/h
7,2 s (6,9 s*)
0-120 km/h
10,1 s
0-140 km/h
13,3 s
0-160 km/h
18,2 s
Prędkość maksymalna
250 km/h*
DROGI HAMOWANIA
100-0 km/h zimne
36,8 m
100-0 km/h rozgrzane
36,4 m
GŁOŚNOŚĆ W KABINIE
przy 0 km/h
44,6 dB
przy 50 km/h
55,5 dB
przy 100 km/h
60,6 dB
przy 130 km/h
63,3 dB
ZUŻYCIE PALIWA
śred. zużycie wg prod.
6,0 l/100 km
śred. zużycie w teście
7,4 l/100 km
pojemność zbiornika paliwa
70 l
zasięg wg spalania test.
946 km
rodzaj paliwa
olej napędowy
emisja dwutlenku węgla
158 g/km
norma emisji spalin
Euro 6
* dane fabryczne
wyniki bardzo dobre
wyniki słabe
Warunki atmosferyczne przy pomiarach: temperatura 16º C, nawierzchnia sucha.

Ceny

Ceny: Mercedes S 350 BlueTEC

najniższa
360 000 zł
testowanej wersji (L)
390 500 zł