Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic - test

Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic
Mercedes GLA 200 CDI DCT 4MaticMotor
Poza detalami, ergonomiczny i porządnie wykonany kokpit nie różni się od tego w klasie A. Na jego środku – 7-calowy ekran.
Poza detalami, ergonomiczny i porządnie wykonany kokpit nie różni się od tego w klasie A. Na jego środku – 7-calowy ekran.Motor

Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic

GLA najlepiej czuje się na asfalcie, zwłaszcza z 19-calowymi kołami i oponami 235/45 R19.
GLA najlepiej czuje się na asfalcie, zwłaszcza z 19-calowymi kołami i oponami 235/45 R19.Motor
GLA ma (lub może mieć za dopłatą) właściwie wszystkie współczesne systemy podnoszące bezpieczeństwo podróżnych.
GLA ma (lub może mieć za dopłatą) właściwie wszystkie współczesne systemy podnoszące bezpieczeństwo podróżnych.Motor
Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic
Mercedes GLA 200 CDI DCT 4MaticMotor
Fotele są bez zarzutu, miejsca na nogi nie zabraknie nikomu, ale nad głowami nie ma go za dużo...
Fotele są bez zarzutu, miejsca na nogi nie zabraknie nikomu, ale nad głowami nie ma go za dużo...Motor
...tym bardziej z tyłu, gdzie szklany dach zabiera podróżnym jeszcze więcej przestrzeni niż z przodu.
...tym bardziej z tyłu, gdzie szklany dach zabiera podróżnym jeszcze więcej przestrzeni niż z przodu.Motor
Ceną bardzo atrakcyjnej sylwetki z niedużymi oknami jest ograniczona widoczność z miejsca kierowcy – zwłaszcza na ukos do tyłu.
Ceną bardzo atrakcyjnej sylwetki z niedużymi oknami jest ograniczona widoczność z miejsca kierowcy – zwłaszcza na ukos do tyłu.Motor
W miejscu, gdzie montuje się dźwignię zmiany biegów, GLA z automatem ma spory schowek.
W miejscu, gdzie montuje się dźwignię zmiany biegów, GLA z automatem ma spory schowek.Motor
Poza detalami, ergonomiczny i porządnie wykonany kokpit nie różni się od tego w klasie A. Na jego środku – 7-calowy ekran.
Poza detalami, ergonomiczny i porządnie wykonany kokpit nie różni się od tego w klasie A. Na jego środku – 7-calowy ekran.Motor
Składając kanapę, powiększa się bagażnik z 421 do 1235 l. Można też złożyć oparcie prawego fotela.
Składając kanapę, powiększa się bagażnik z 421 do 1235 l. Można też złożyć oparcie prawego fotela.Motor
Oszczędny silnik okazuje się za słaby, zwłaszcza na tle sprężystego układu jezdnego, bywa też głośny. Za to zużywa mało paliwa.
Oszczędny silnik okazuje się za słaby, zwłaszcza na tle sprężystego układu jezdnego, bywa też głośny. Za to zużywa mało paliwa.Motor
Kamera wysuwa się przy cofaniu, więc zawsze jest czysta.
Kamera wysuwa się przy cofaniu, więc zawsze jest czysta.Motor
Biksenonowe światła (dostępne za dopłatą) są bardzo skuteczne.
Biksenonowe światła (dostępne za dopłatą) są bardzo skuteczne.Motor
Komplet takich 19-calowych kół kosztuje aż 12,5 tys. zł.
Komplet takich 19-calowych kół kosztuje aż 12,5 tys. zł.Motor

Zobacz również:

    Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic - podsumowanie

    • atrakcyjny design,
    • porządne wykończenie,
    • dobra jakość tworzyw,
    • świetna aerodynamika
    • niezbyt przestronna kabina,
    • zaledwie wystarczający prześwit
    • dobra trakcja,
    • sprawnie działający dwusprzęgłowy automat,
    • nieduże zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy
    • za mała moc silnika,
    • spory hałas podczas przyspieszania
    • pewne prowadzenie,
    • małe przechyły boczne,
    • precyzyjny układ kierowniczy,
    • pomocny poza asfaltem tryb Offroad
    • ograniczony komfort jazdy na nierównościach
    • dość bogate wyposażenie,
    • dużo możliwości personalizacji
    • cena zakupu znacznie wyższa niż w przypadku najbliższego konkurenta,
    • bardzo wysokie ceny niektórych dodatków

    Mercedes GLA poza utwardzonymi drogami

    Tryb Offroad ułatwia jazdę w terenie. Ekran wyświetla przy tym m.in. kompas, skręt kół czy kąty pochylenia auta.
    Tryb Offroad ułatwia jazdę w terenie. Ekran wyświetla przy tym m.in. kompas, skręt kół czy kąty pochylenia auta.Motor
    Układ DRS pomaga zjechać ze zbocza. Prędkość zjazdu można zmieniać w zakresie 4-18 km/h.
    Układ DRS pomaga zjechać ze zbocza. Prędkość zjazdu można zmieniać w zakresie 4-18 km/h.Motor
    Z piachem nie ma problemu, w terenie przeszkadza jednak mały skok zawieszenia.
    Z piachem nie ma problemu, w terenie przeszkadza jednak mały skok zawieszenia.Motor

    Dane techniczne: Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic

     
    Mercedes GLA
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2143 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    136 KM/3400
    Maks. moment obrotowy
    300 Nm/1400
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    442/180/149 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    Średnica zawracania
    11,8 m
    Masa/ładowność
    1520/555 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    421/1235 l
    Poj. zbiornika paliwa
    56 l (ON)
    Opony
    215/60 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    200 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,0 s →
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    26,7 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,1 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,0 dB
    Rzeczywista prędkość*
    99 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,5
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,9/4,4/4,9
    Teoretyczny zasięg
    1140 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,8/5,0/6,4
    Rzeczywisty zasięg
    880 km
    Cena wersji podstawowej**
    145 000 zł
    Cena
    155 000 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem