Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic - test

Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic
Mercedes E 350 BlueTEC 9G-TronicMotor
Jasne drewno to tylko jeden z wielu rodzajów wykończenia kokpitu. Ekran ma funkcję Splitview, dzięki której pasażer może oglądać np. telewizję, gdy kierowca śledzi nawigację.
Jasne drewno to tylko jeden z wielu rodzajów wykończenia kokpitu. Ekran ma funkcję Splitview, dzięki której pasażer może oglądać np. telewizję, gdy kierowca śledzi nawigację.Motor

Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic

Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic
Mercedes E 350 BlueTEC 9G-TronicMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic
Mercedes E 350 BlueTEC 9G-TronicMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic
Mercedes E 350 BlueTEC 9G-TronicMotor
Fotele z masażem kosztują 7226 zł, a za ich podgrzewanie i wentylację trzeba dopłacić kolejne 6210 zł.
Fotele z masażem kosztują 7226 zł, a za ich podgrzewanie i wentylację trzeba dopłacić kolejne 6210 zł.Motor
Nabywcy klasy E mogą wybierać między wersjami z kanapą z tyłu (standard) lub z dwoma osobnymi fotelami.
Nabywcy klasy E mogą wybierać między wersjami z kanapą z tyłu (standard) lub z dwoma osobnymi fotelami.Motor
Fotele z tyłu oferują podróżnym wyjątkowo wygodne zagłówki.
Fotele z tyłu oferują podróżnym wyjątkowo wygodne zagłówki.Motor
W testowanym aucie są aż trzy piloty i tyle samo słuchawek.
W testowanym aucie są aż trzy piloty i tyle samo słuchawek.Motor
Za dopłatą także jadący z tyłu mają do dyspozycji ekrany.
Za dopłatą także jadący z tyłu mają do dyspozycji ekrany.Motor
Tylne siedzenia się nie składają. Do dyspozycji jest jedynie otwór między fotelami na dłuższe przedmioty.
Tylne siedzenia się nie składają. Do dyspozycji jest jedynie otwór między fotelami na dłuższe przedmioty.Motor
Jasne drewno to tylko jeden z wielu rodzajów wykończenia kokpitu.
Jasne drewno to tylko jeden z wielu rodzajów wykończenia kokpitu.Motor
Ekran ma funkcję Splitview, dzięki której pasażer może oglądać np. telewizję, gdy kierowca śledzi nawigację.
Ekran ma funkcję Splitview, dzięki której pasażer może oglądać np. telewizję, gdy kierowca śledzi nawigację.Motor
Dodatkowy pilot służy do zdalnej obsługi funkcji ogrzewania postojowego.
Dodatkowy pilot służy do zdalnej obsługi funkcji ogrzewania postojowego.Motor
...i ogranicza pojemność bagażnika z 540 do 490 l. Kolejne litry zabierają półka ze wzmacniaczami (część audio Bang & Olufsen) oraz duże zawiasy.
...i ogranicza pojemność bagażnika z 540 do 490 l. Kolejne litry zabierają półka ze wzmacniaczami (część audio Bang & Olufsen) oraz duże zawiasy.Motor
Dodatkowa półka jakością wykonania nie przystaje do Mercedesa.
Dodatkowa półka jakością wykonania nie przystaje do Mercedesa.Motor
Pod podłogą bagażnika: zbiornik na płyn AdBlue, który rozkłada tlenki azotu...
Pod podłogą bagażnika: zbiornik na płyn AdBlue, który rozkłada tlenki azotu...Motor

Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic - podsumowanie

  • elegancka sylwetka,
  • przestronna i świetnie wykończona kabina,
  • wiele możliwości personalizacji wnętrza,
  • doskonałe wyciszenie
  • miejscami kiepsko wykończony bagażnik
  • elastyczny i mocny silnik,
  • szybko i płynnie działająca skrzynia biegów,
  • zaskakująco małe zużycie paliwa,
  • bardzo dobra trakcja
  • konieczność dolewania AdBlue (5% zużycia ON)
  • duży komfort jazdy (jak na felgi 19'' - szokująco duży),
  • pewne zachowanie w zakrętach,
  • precyzyjny układ kierowniczy
  • wrażliwość na duże wyrwy czy wystające studzienki (wina niskoprofilowych opon)
  • bogate wyposażenie,
  • mnóstwo opcji dodatkowych,
  • możliwość wyboru foteli z tyłu zamiast kanapy
  • wysoka cena zakupu,
  • konieczność dopłacania za składanie tylnego oparcia

9-biegowa automatyczna przekładnia 9G-Tronic

9-biegowa automatyczna przekładnia 9G-Tronic
9-biegowa automatyczna przekładnia 9G-TronicMotor
Przy prędkości 100 km/h na 9. biegu na obrotomierzu jest ledwie 1100 obr./min, a samochód zużywa średnio 4,9 l na 100 km.
Przy prędkości 100 km/h na 9. biegu na obrotomierzu jest ledwie 1100 obr./min, a samochód zużywa średnio 4,9 l na 100 km.Motor
Gdy prędkość rośnie do autostradowych 140 km/h, obrotomierz wskazuje 1500 obr./min. Podczas takiej jazdy auto potrzebuje 6,6 l ON na każde 100 km.
Gdy prędkość rośnie do autostradowych 140 km/h, obrotomierz wskazuje 1500 obr./min. Podczas takiej jazdy auto potrzebuje 6,6 l ON na każde 100 km.Motor
3-litrowego turbodiesla umieszczono wzdłużnie między przednimi kołami. Moc 252 KM zapewnia autu świetne osiągi.
3-litrowego turbodiesla umieszczono wzdłużnie między przednimi kołami. Moc 252 KM zapewnia autu świetne osiągi.Motor

Dane techniczne: Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic

 
Mercedes klasy E
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2987 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
252 KM/3600
Maks. moment obrotowy
620 Nm/1600
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./9-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
488/185/147 cm
Rozstaw osi
287 cm
Średnica zawracania
11,3 m
Masa/ładowność
1810/630 kg
Pojemność bagażnika
490 l
Poj. zbiornika paliwa
59 l* (ON)
Opony
225/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,6 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,7 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
17,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
34,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
60,6 dB
Głośność przy 130/140 km/h
65,0/66,0 dB
Rzeczywista prędkość**
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,4/4,7/5,3
Teoretyczny zasięg
1110 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,6/4,4/6,5
Rzeczywisty zasięg
910 km
Cena wersji podstawowej***
263 600 zł
Cena
263 600 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*za dopłatą (565 zł) zbiornik 80-litrowy;
**przy wskazaniu 100 km/h;
***z tym samym silnikiem