Mercedes C 350 4MATIC - test

Duży silnik pod maską klasy C udowadnia, że downsizing nie jest jedyną słuszną drogą w rozwoju motoryzacji.

Motor

Najmniejszy sedan Mercedesa przeszedł niedawno lifting. Zmiany zewnętrzne są kosmetyczne (inny kształt świateł i zderzaków, nowe wzory felg), ale - przynajmniej z przodu - pozwalają bez problemu odróżnić najświeższą odmianę. Gorzej z tyłu - tu też są nowe światła i zderzak, ale nie zwrócimy na nie uwagi, dopóki nowa C-klasa nie stanie obok wersji sprzed liftingu.

Nowy kokpit nieco przypomina ten z większej E-klasy. Poprawiła się jakość tworzyw – uwagi na temat nie najlepszej jakości plastików w klasie C są już nieaktualne.Motor

Większe zmiany zaszły we wnętrzu auta. Ekran nawigacji (dotychczas wysuwany) otrzymał wspólny z zegarami daszek, przez co design kokpitu stracił na "lekkości". Jednak rozplanowanie przyrządów pozostało bez zmian, więc obsługa nadal nie sprawia problemów.

Testowane auto napędza rzadko spotykany w tym segmencie zestaw: ponad 300-konne V6, 7-biegowy automat i napęd 4x4. W czasach downsizingu silnik o wielkości 3,5 l może dziwić, jednak (m.in. dzięki funkcji Start&Stop) zużycie paliwa nie przeraża - to akceptowalne 10,5 l/100 km w mieście i o 4 litry mniej w trasie. Mniejsza, turbodoładowana jednostka mogłaby palić mniej, ale tylko podczas spokojnej jazdy. Dynamicznie jeżdżący powinni jednak polubić Mercedesa (sprint do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 6 s), szczególnie gdy usłyszą pięknyryk chętnie wkręcającej się na obroty "V-szóstki". No, chyba że powstrzyma ich fakt, iż auto jest droższe od większego BMW 528i xDrive.

Mercedes C 350 4MATIC

Mercedes C 350 4MATIC (czytaj test)

Fotele pasują do zawieszenia – są komfortowe, ale spisują się także podczas dynamicznej jazdy.Motor
Duży i mocny silnik potrafi być oszczędny.Motor
Czytelny ekran komputera pokładowego.Motor
Obecnie chyba żaden system Start&Stop nie działa tak sprawnie, jak ten montowany w Mercedesie.Motor
Nowy kokpit nieco przypomina ten z większej E-klasy. Poprawiła się jakość tworzyw - uwagi na temat nie najlepszej jakości plastików w klasie C są już nieaktualne.Motor
Mercedes C 350 4MATICMotor
Mercedes C 350 4MATICMotor

Mercedes C 350 4MATIC: plusy

  • wysoki komfort jazdy,
  • doskonałe osiągi,
  • akceptowalne zużycie paliwa,
  • bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Mercedes C 350 4MATIC: minusy

  • astronomiczna cena zakupu,
  • wysokie koszty wyposażenia dodatkowego,
  • ograniczona ilość miejsca z tyłu kabiny.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3498 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/32
Moc maksymalna
306 KM/6500
Maks. moment obrotowy
370 Nm/3500
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
4x4
Długość/szerokość/wysokość
459/177/145 cm
Rozstaw osi
276 cm
Pojemność bagażnika
475 l
Opony
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,0/5,9/7,4
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
10,5/6,6
Cena
221 600 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas