Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - test

Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - test
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - testMotor
Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.
Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.Motor

Zobacz również:

    Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic

    Auto analizuje sposób jazdy i w odpowiednim momencie zaleca kierowcy przerwę.
    Auto analizuje sposób jazdy i w odpowiednim momencie zaleca kierowcy przerwę.Motor
    Z której strony nie spojrzeć, auto bardzo przypomina większe limuzyny Mercedesa.
    Z której strony nie spojrzeć, auto bardzo przypomina większe limuzyny Mercedesa.Motor
    Pod dużą pokrywą kryje się schowek, gniazdko 12 V i dwa uchwyty na napoje.
    Pod dużą pokrywą kryje się schowek, gniazdko 12 V i dwa uchwyty na napoje.Motor
    Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.
    Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.Motor
    Dozownik dba o przyjemny zapach w kabinie, ale zabiera dużo miejsca w schowku.
    Dozownik dba o przyjemny zapach w kabinie, ale zabiera dużo miejsca w schowku.Motor
    Pokrywę bagażnika można otwierać (i zamykać) z kabiny.
    Pokrywę bagażnika można otwierać (i zamykać) z kabiny.Motor
    Wygodny sterownik systemu Command – obsługa pokrętłem lub gładzikiem.
    Wygodny sterownik systemu Command – obsługa pokrętłem lub gładzikiem.Motor
    Nawet w autach z otwieranym dachem (który zabiera trochę miejsca nad głowami) wysokie osoby bez problemu zmieszczą się z tyłu.
    Nawet w autach z otwieranym dachem (który zabiera trochę miejsca nad głowami) wysokie osoby bez problemu zmieszczą się z tyłu.Motor
    Seryjnie pokryte sztuczną skórą fotele linii AMG są duże, bardzo wygodne i zapewniają świetne podparcie boczne w zakrętach.
    Seryjnie pokryte sztuczną skórą fotele linii AMG są duże, bardzo wygodne i zapewniają świetne podparcie boczne w zakrętach.Motor
    Dźwignie nad przestrzenią bagażową służą do składania oparcia.
    Dźwignie nad przestrzenią bagażową służą do składania oparcia.Motor
    Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic
    Mercedes C 220 BlueTEC 7G-TronicMotor
    Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic
    Mercedes C 220 BlueTEC 7G-TronicMotor
    Bagażnik klasy C mieści 480 l, ale nie ma zbyt foremnego kształtu, a jego szerokość ogranicza zabudowa zawiasów.
    Bagażnik klasy C mieści 480 l, ale nie ma zbyt foremnego kształtu, a jego szerokość ogranicza zabudowa zawiasów.Motor
    Zupełnie nowy design nadwozia i wnętrza odmienił styl klasy C, a sportowe zawieszenie - także jej charakter

    Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - podsumowanie

    • efektowny design,
    • podobieństwo do klasy S,
    • niezła przestronność,
    • wysoka jakość wykończenia,
    • łatwa obsługa
    • atrapy wylotów powietrza w tylnym zderzaku i końcówek wydechu
    • świetne osiągi,
    • bardzo małe zużycie ON,
    • szybka praca automatu
    • zbyt głośny warkot turbodiesla podczas przyspieszania,
    • opóźnione reakcje na dodanie gazu (tryb Comfort)
    • precyzyjny układ kierowniczy,
    • duża zwinność,
    • neutralne zachowanie w zakrętach,
    • skuteczne hamulce
    • zdecydowanie za mały komfort jazdy
    • niezłe wyposażenie,
    • bogata lista wyposażenia opcjonalnego,
    • możliwość dokupienia wielu elementów podnoszących bezpieczeństwo
    • wysoka cena (porównywalne Audi i BMW kosztują o ok. 15-20 tys. zł mniej)

    32 lata Mercedesa klasy średniej

    32 lata Mercedesa klasy średniej
    32 lata Mercedesa klasy średniejMotor
    32 lata Mercedesa klasy średniej
    32 lata Mercedesa klasy średniejMotor

    Pakiet AMG

    Charakterystyczne dla linii AMG felgi o średnicy 18'' z oponami typu run-flat.
    Charakterystyczne dla linii AMG felgi o średnicy 18'' z oponami typu run-flat.Motor
    Płaska u dołu kierownica ma niedużą średnicę i przyjemnie gruby wieniec.
    Płaska u dołu kierownica ma niedużą średnicę i przyjemnie gruby wieniec.Motor
    Chromowane elementy tylko udają końcówki wydechu – prawdziwe są głębiej.
    Chromowane elementy tylko udają końcówki wydechu – prawdziwe są głębiej.Motor

    Dane techniczne: Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2143 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    170 KM/3000
    Maks. moment obrotowy
    400 Nm/1400
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    469/181/144 cm
    Rozstaw osi
    284 cm
    Średnica zawracania
    11,2 m
    Masa/ładowność
    1495/640 kg
    Pojemność bagażnika
    480 l
    Poj. zbiornika paliwa
    41 l (ON)
    Opony
    205/60 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    233 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,6 s
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    16,6 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,6 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,2
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,3/3,6/4,3
    Teoretyczny zasięg
    950 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,9/4,3/5,6
    Rzeczywisty zasięg
    730 km
    Cena wersji podstawowej**
    163 500 zł
    Cena
    174 496 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem