Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - test

Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - test
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - testMotor
Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.
Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.Motor

Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic

Auto analizuje sposób jazdy i w odpowiednim momencie zaleca kierowcy przerwę.
Auto analizuje sposób jazdy i w odpowiednim momencie zaleca kierowcy przerwę.Motor
Z której strony nie spojrzeć, auto bardzo przypomina większe limuzyny Mercedesa.
Z której strony nie spojrzeć, auto bardzo przypomina większe limuzyny Mercedesa.Motor
Pod dużą pokrywą kryje się schowek, gniazdko 12 V i dwa uchwyty na napoje.
Pod dużą pokrywą kryje się schowek, gniazdko 12 V i dwa uchwyty na napoje.Motor
Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.
Ładny kokpit z efektownymi dyszami nawiewów okazuje się łatwy w obsłudze. Opcjonalnie wykończona w stylu lakieru fortepianowego konsola centralna wygląda świetnie, ale szybko się kurzy i rysuje.Motor
Dozownik dba o przyjemny zapach w kabinie, ale zabiera dużo miejsca w schowku.
Dozownik dba o przyjemny zapach w kabinie, ale zabiera dużo miejsca w schowku.Motor
Pokrywę bagażnika można otwierać (i zamykać) z kabiny.
Pokrywę bagażnika można otwierać (i zamykać) z kabiny.Motor
Wygodny sterownik systemu Command – obsługa pokrętłem lub gładzikiem.
Wygodny sterownik systemu Command – obsługa pokrętłem lub gładzikiem.Motor
Nawet w autach z otwieranym dachem (który zabiera trochę miejsca nad głowami) wysokie osoby bez problemu zmieszczą się z tyłu.
Nawet w autach z otwieranym dachem (który zabiera trochę miejsca nad głowami) wysokie osoby bez problemu zmieszczą się z tyłu.Motor
Seryjnie pokryte sztuczną skórą fotele linii AMG są duże, bardzo wygodne i zapewniają świetne podparcie boczne w zakrętach.
Seryjnie pokryte sztuczną skórą fotele linii AMG są duże, bardzo wygodne i zapewniają świetne podparcie boczne w zakrętach.Motor
Dźwignie nad przestrzenią bagażową służą do składania oparcia.
Dźwignie nad przestrzenią bagażową służą do składania oparcia.Motor
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-TronicMotor
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-TronicMotor
Bagażnik klasy C mieści 480 l, ale nie ma zbyt foremnego kształtu, a jego szerokość ogranicza zabudowa zawiasów.
Bagażnik klasy C mieści 480 l, ale nie ma zbyt foremnego kształtu, a jego szerokość ogranicza zabudowa zawiasów.Motor
Zupełnie nowy design nadwozia i wnętrza odmienił styl klasy C, a sportowe zawieszenie - także jej charakter

Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - podsumowanie

  • efektowny design,
  • podobieństwo do klasy S,
  • niezła przestronność,
  • wysoka jakość wykończenia,
  • łatwa obsługa
  • atrapy wylotów powietrza w tylnym zderzaku i końcówek wydechu
  • świetne osiągi,
  • bardzo małe zużycie ON,
  • szybka praca automatu
  • zbyt głośny warkot turbodiesla podczas przyspieszania,
  • opóźnione reakcje na dodanie gazu (tryb Comfort)
  • precyzyjny układ kierowniczy,
  • duża zwinność,
  • neutralne zachowanie w zakrętach,
  • skuteczne hamulce
  • zdecydowanie za mały komfort jazdy
  • niezłe wyposażenie,
  • bogata lista wyposażenia opcjonalnego,
  • możliwość dokupienia wielu elementów podnoszących bezpieczeństwo
  • wysoka cena (porównywalne Audi i BMW kosztują o ok. 15-20 tys. zł mniej)

32 lata Mercedesa klasy średniej

32 lata Mercedesa klasy średniej
32 lata Mercedesa klasy średniejMotor
32 lata Mercedesa klasy średniej
32 lata Mercedesa klasy średniejMotor

Pakiet AMG

Charakterystyczne dla linii AMG felgi o średnicy 18'' z oponami typu run-flat.
Charakterystyczne dla linii AMG felgi o średnicy 18'' z oponami typu run-flat.Motor
Płaska u dołu kierownica ma niedużą średnicę i przyjemnie gruby wieniec.
Płaska u dołu kierownica ma niedużą średnicę i przyjemnie gruby wieniec.Motor
Chromowane elementy tylko udają końcówki wydechu – prawdziwe są głębiej.
Chromowane elementy tylko udają końcówki wydechu – prawdziwe są głębiej.Motor

Dane techniczne: Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2143 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
170 KM/3000
Maks. moment obrotowy
400 Nm/1400
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
469/181/144 cm
Rozstaw osi
284 cm
Średnica zawracania
11,2 m
Masa/ładowność
1495/640 kg
Pojemność bagażnika
480 l
Poj. zbiornika paliwa
41 l (ON)
Opony
205/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Przyspieszenie 0-150 km/h
16,6 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,6 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,3/3,6/4,3
Teoretyczny zasięg
950 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,9/4,3/5,6
Rzeczywisty zasięg
730 km
Cena wersji podstawowej**
163 500 zł
Cena
174 496 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem