Mercedes C 200 7G-Tronic - test

Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto

Mercedes C 200 7G-Tronic

W autach z manualną skrzynią biegów konsola środkowa jest bardziej pionowa i nie przechodzi płynnie w tunel między fotelami.
W autach z manualną skrzynią biegów konsola środkowa jest bardziej pionowa i nie przechodzi płynnie w tunel między fotelami.Mercedes
Od poprzedniego modelu nowa klasa C jest dłuższa o 9,5 cm i ma o 8 cm większy rozstaw osi. Dynamiczna stylizacja skutecznie ukrywa ten wzrost rozmiarów.
Od poprzedniego modelu nowa klasa C jest dłuższa o 9,5 cm i ma o 8 cm większy rozstaw osi. Dynamiczna stylizacja skutecznie ukrywa ten wzrost rozmiarów.Auto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Z tyłu jest wystarczająco dużo przestrzeni na kolana, ale trochę za mało na stopy.
Z tyłu jest wystarczająco dużo przestrzeni na kolana, ale trochę za mało na stopy.Auto Moto
Sportowe fotele są wygodne. Elektryczna regulacja jest tylko częściowa, nie obejmuje przesuwania przód-tył.
Sportowe fotele są wygodne. Elektryczna regulacja jest tylko częściowa, nie obejmuje przesuwania przód-tył.Auto Moto
Bagażnik o pojemności 480 litrów ma nieregularny kształt. Oparcia kanapy składa się, pociągając za dźwignie obok zawiasów. Trzeba jednak za to dopłacić ponad 1,5 tys. zł. Absurd? Bez dwóch zdań.
Bagażnik o pojemności 480 litrów ma nieregularny kształt. Oparcia kanapy składa się, pociągając za dźwignie obok zawiasów. Trzeba jednak za to dopłacić ponad 1,5 tys. zł. Absurd? Bez dwóch zdań.Auto Moto

Mercedes C 200 7G-Tronic

Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Mercedes C 200 7G-Tronic
Mercedes C 200 7G-TronicAuto Moto
Nowa klasa C jest większa, ale lżejsza od poprzedniej, a jej stylizacja nawiązuje do klasy S

Mercedes C 200 7G-Tronic - podsumowanie

  • spora przestronność z przodu i z tyłu
  • logiczna i prosta obsługa
  • bardzo dobra jakość wykonania
  • nieregularny kształt bagażnika
  • przeładowana funkcjami lewa dźwigienka pod kierownicą
  • wyłączanie ESP poprzez menu komputera
  • wyjątkowo wygodne fotele i kanapa
  • wysoki komfort resorowania mimo sportowego zawieszenia
  • bardzo pewne właściwości jezdne
  • precyzyjny układ kierowniczy
  • dobre wyciszenie kabiny
  • wyraźne wstrząsy na dużych poprzecznych nierównościach
  • bardzo dobre przyspieszenie, szczególnie jak na 184-konny silnik
  • wystarczająco szybka praca automatycznej skrzyni biegów
  • w zupełności akceptowalne zużycie paliwa, mimo że sporo wyższe od fabrycznego
  • cicha praca silnika
  • przekładni zdarza się wyraźnie szarpać
  • bogate wyposażenie opcjonalne, w tym zaawansowane systemy bezpieczeństwa
  • rozsądnie skalkulowana cena zakupu
  • duża sieć autoryzowanych serwisów
  • dwuletnia gwarancja
  • dopłata za składane oparcia kanapy
  • przeglądy co rok lub co 20 tys. kilometrów

Konkurenci

Audi A4
Audi A4Auto Moto
BMW serii 3
BMW serii 3Auto Moto

Nowy Mercedes na tle najważniejszego rywala

Nowy Mercedes na tle najważniejszego rywala
Nowy Mercedes na tle najważniejszego rywalaAuto Moto

Dane techniczne

Dane techniczne: Mercedes C 200 7G-Tronic

SILNIK
benzynowy, turbo, R4, 16V, umieszczony wzdłużnie z przodu, wtrysk bezpośredni
pojemność
1991 cm3
średnica cyl./skok tł.
83/92 mm
stopień sprężania
9,8:1
moc maksymalna
135 kW/184 KM
przy obrotach
5500/min
maks. moment obr.
300 Nm
przy obrotach
1200-4000/min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
układ napędowy
napęd tylny, skrzynia biegów automatyczna, 7-biegowa
przełożenia biegów
do przodu
I 4,38; II 2,86; III 1,92; IV 1,37; V 1,00; VI 0,82; VII 0,73
bieg wsteczny
3,42
przeł. główne
3,07
UKŁAD KIEROWNICZY/JEZDNY
układ kierowniczy
wspomagany elektrohydraulicznie
zawieszenie przód
kol. McPhersona, wahacze wzdłużne i poprzeczne
zawieszenie tył
układ wielowahaczowy
systemy wspomagania
systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji
hamulce przód
tarcze wentylowane
hamulce tył
tarcze
opony testowe przód
225/45 R18
opony testowe tył
245/40 R18
Bridgestone Potenza S001
felgi przód/tył
7,5 x 18/8,5 x 18 cali
średnica zawracania
11,2 m
MASY
masa własna
1465 kg
dopuszczalna masa całkowita
2030 kg
ładowność
565 kg
rozkład masy przód/tył
b.d.
maks. masa przyczepy
1800 kg
obciążenie haka holowniczego
b.d.
obciążenie dachu
75 kg

Wykres mocy/momentu obrotowego

Wykres mocy/momentu obrotowego
Wykres mocy/momentu obrotowegoAuto Moto

Wykres prędkości na biegach

Wykres prędkości na biegach
Wykres prędkości na biegachAuto Moto

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie i wnętrze
Nadwozie i wnętrzeAuto Moto

Pomiary testowe

Pomiary testowe: Mercedes C 200 7G-Tronic

PRZYSPIESZENIA
0-40 km/h
1,8 s
0-60 km/h
3,2 s
0-80 km/h
4,9 s
0-100 km/h
7,2 s (7,3 s*) ↑
0-120 km/h
9,9 s
60-100 km/h
4,0 s
80-120 km/h
5,0 s
Prędkość maksymalna
235 km/h*
DROGI HAMOWANIA
100-0 km/h zimne
35,8 m
100-0 km/h rozgrzane
35,5 m
GŁOŚNOŚĆ W KABINIE
przy 0 km/h
43,6 dB
przy 50 km/h
57,6 dB
przy 100 km/h
62,8 dB
przy 130 km/h
67,0 dB
ZUŻYCIE PALIWA
śred. zużycie wg prod.
5,6 l/100 km
śred. zużycie w teście
8,9 l/100 km
pojemność zbiornika paliwa
66 l**
zasięg wg spalania test.
742 km
rodzaj paliwa
benzyna 95 okt.
emisja dwutlenku węgla
131 g/km
norma emisji spalin
Euro 6
*dane fabryczne
**opcja za 262 zł, seryjnie 41 l
↑ wyniki bardzo dobre
↓ wyniki słabe
Warunki atmosferyczne przy pomiarach: temperatura 3º C, nawierzchnia sucha.

Ceny

Ceny wersji C 200 (7G-Tronic)

najniższa
150 196 zł
test. wersji (linia AMG)
170 093 zł