Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic - test

Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic
Mercedes C 180 Kombi 7G-TronicMotor
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.Motor

Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic

Rozbudowane wskazania ekranu Head-Up można konfigurować według własnych potrzeb.
Rozbudowane wskazania ekranu Head-Up można konfigurować według własnych potrzeb.Motor
Rewelacyjne sportowe fotele to część wewnętrznego pakietu AMG za 7854 zł.
Rewelacyjne sportowe fotele to część wewnętrznego pakietu AMG za 7854 zł.Motor
Z tyłu: krótkie siedzisko i przeciętna ilość miejsca na nogi. Audi jest tu nieco, a BMW – znacznie przestronniejsze.
Z tyłu: krótkie siedzisko i przeciętna ilość miejsca na nogi. Audi jest tu nieco, a BMW – znacznie przestronniejsze.Motor
Nad włącznikiem świateł – panel do obsługi systemów wspomagających i wyświetlacza Head-Up.
Nad włącznikiem świateł – panel do obsługi systemów wspomagających i wyświetlacza Head-Up.Motor
Można dostosować pracę poszczególnych elementów – m.in. silnika i skrzyni, zawieszenia, układu kierowniczego i klimatyzacji.
Można dostosować pracę poszczególnych elementów – m.in. silnika i skrzyni, zawieszenia, układu kierowniczego i klimatyzacji.Motor
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.Motor
Przycisk otwierania i zamykania bagażnika w drzwiach kierowcy.
Przycisk otwierania i zamykania bagażnika w drzwiach kierowcy.Motor
Kanapę składa się wygodnymi dźwigienkami – dwie są po bokach oparcia (fot.)...
Kanapę składa się wygodnymi dźwigienkami – dwie są po bokach oparcia (fot.)...Motor
Foremny bagażnik zachwyca szlachetnym wykończeniem, ale pod roletą mieści niezbyt imponujące 344 l oraz 66 l w schowku pod podłogą.
Foremny bagażnik zachwyca szlachetnym wykończeniem, ale pod roletą mieści niezbyt imponujące 344 l oraz 66 l w schowku pod podłogą.Motor
...dwie kolejne przy pokrywie.
...dwie kolejne przy pokrywie.Motor
Pod podłogą bagażnika – miejsce na drobiazgi oraz na zestaw naprawczy.
Pod podłogą bagażnika – miejsce na drobiazgi oraz na zestaw naprawczy.Motor
Proporcjonalna, zwarta, a przy tym bardzo efektowna sylwetka nowego kombi klasy C.
Proporcjonalna, zwarta, a przy tym bardzo efektowna sylwetka nowego kombi klasy C.Motor
Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic
Mercedes C 180 Kombi 7G-TronicMotor
Chromowana listwa pod całym zderzakiem to wyróżnik linii AMG.
Chromowana listwa pod całym zderzakiem to wyróżnik linii AMG.Motor
Producent mówi o poj. 490 l, faktycznie mieści się 410 l.
Producent mówi o poj. 490 l, faktycznie mieści się 410 l.Motor
Bazowy silnik 1.6 (156 KM) zapewnia niezłe osiągi i jest oszczędny, ale przy wysokich obrotach nieprzyjemnie wyje.
Bazowy silnik 1.6 (156 KM) zapewnia niezłe osiągi i jest oszczędny, ale przy wysokich obrotach nieprzyjemnie wyje.Mercedes

Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic - podsumowanie

  • efektowny design,
  • dużo możliwości personalizacji wyglądu,
  • wysoka jakość wykończenia,
  • łatwa obsługa,
  • funkcjonalny bagażnik
  • niezbyt przestronna tylna część kabiny
  • bardzo dobre osiągi,
  • rozsądne zapotrzebowanie na paliwo,
  • sprawny automat,
  • dużo ustawień trybów jazdy
  • nieduży seryjny bak,
  • nieprzyjemne wycie silnika na wysokich obrotach
  • pewne i przyjemne zachowanie w łukach,
  • stabilność przy wysokich prędkościach,
  • neutralne prowadzenie,
  • skuteczne hamulce
  • ograniczony komfort jazdy na dziurawych drogach
  • konkurencyjna cena,
  • niezłe wyposażenie standardowe,
  • dostępność praktycznie wszystkich nowych systemów bezpieczeństwa
  • bardzo wysokie ceny niektórych dodatków

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic

 
Mercedes klasy C
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1595 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
156 KM/5300
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1250
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
470/181/146 cm
Rozstaw osi
284 cm
Średnica zawracania
11,2 m
Masa/ładowność
1425/650 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
490/1510 l
Poj. zbiornika paliwa
41 l (Pb 95)*
Opony
205/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
221 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,0 s
Przyspieszenie 0-150 km/h
20,9 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,5 dB
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,4
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,0/4,7/5,6
Teoretyczny zasięg
730 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,3/5,9/7,1
Rzeczywisty zasięg
580 km
Cena wersji podstawowej**
132 600 zł
Cena
143 596 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*za dopłatą (262 zł) – zbiornik o pojemności 66 l;
**przy wskazaniu 100 km/h;
***z tym samym silnikiem