Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic - test

Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic
Mercedes C 180 Kombi 7G-TronicMotor
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.Motor

Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic

Rozbudowane wskazania ekranu Head-Up można konfigurować według własnych potrzeb.
Rozbudowane wskazania ekranu Head-Up można konfigurować według własnych potrzeb.Motor
Rewelacyjne sportowe fotele to część wewnętrznego pakietu AMG za 7854 zł.
Rewelacyjne sportowe fotele to część wewnętrznego pakietu AMG za 7854 zł.Motor
Z tyłu: krótkie siedzisko i przeciętna ilość miejsca na nogi. Audi jest tu nieco, a BMW – znacznie przestronniejsze.
Z tyłu: krótkie siedzisko i przeciętna ilość miejsca na nogi. Audi jest tu nieco, a BMW – znacznie przestronniejsze.Motor
Nad włącznikiem świateł – panel do obsługi systemów wspomagających i wyświetlacza Head-Up.
Nad włącznikiem świateł – panel do obsługi systemów wspomagających i wyświetlacza Head-Up.Motor
Można dostosować pracę poszczególnych elementów – m.in. silnika i skrzyni, zawieszenia, układu kierowniczego i klimatyzacji.
Można dostosować pracę poszczególnych elementów – m.in. silnika i skrzyni, zawieszenia, układu kierowniczego i klimatyzacji.Motor
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.
Różnorodność, jakość i wygląd materiałów imponują, choć wiele elementów widocznych w testowanym aucie to płatne opcje – bazowe odmiany są skromniej wykończone. Na zdjęciu większy z dostępnych ekranów – o przekątnej 8,4 cala.Motor
Przycisk otwierania i zamykania bagażnika w drzwiach kierowcy.
Przycisk otwierania i zamykania bagażnika w drzwiach kierowcy.Motor
Kanapę składa się wygodnymi dźwigienkami – dwie są po bokach oparcia (fot.)...
Kanapę składa się wygodnymi dźwigienkami – dwie są po bokach oparcia (fot.)...Motor
Foremny bagażnik zachwyca szlachetnym wykończeniem, ale pod roletą mieści niezbyt imponujące 344 l oraz 66 l w schowku pod podłogą.
Foremny bagażnik zachwyca szlachetnym wykończeniem, ale pod roletą mieści niezbyt imponujące 344 l oraz 66 l w schowku pod podłogą.Motor
...dwie kolejne przy pokrywie.
...dwie kolejne przy pokrywie.Motor
Pod podłogą bagażnika – miejsce na drobiazgi oraz na zestaw naprawczy.
Pod podłogą bagażnika – miejsce na drobiazgi oraz na zestaw naprawczy.Motor
Proporcjonalna, zwarta, a przy tym bardzo efektowna sylwetka nowego kombi klasy C.
Proporcjonalna, zwarta, a przy tym bardzo efektowna sylwetka nowego kombi klasy C.Motor
Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic
Mercedes C 180 Kombi 7G-TronicMotor
Chromowana listwa pod całym zderzakiem to wyróżnik linii AMG.
Chromowana listwa pod całym zderzakiem to wyróżnik linii AMG.Motor
Producent mówi o poj. 490 l, faktycznie mieści się 410 l.
Producent mówi o poj. 490 l, faktycznie mieści się 410 l.Motor
Bazowy silnik 1.6 (156 KM) zapewnia niezłe osiągi i jest oszczędny, ale przy wysokich obrotach nieprzyjemnie wyje.
Bazowy silnik 1.6 (156 KM) zapewnia niezłe osiągi i jest oszczędny, ale przy wysokich obrotach nieprzyjemnie wyje.Mercedes

Zobacz również:

    Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic - podsumowanie

    • efektowny design,
    • dużo możliwości personalizacji wyglądu,
    • wysoka jakość wykończenia,
    • łatwa obsługa,
    • funkcjonalny bagażnik
    • niezbyt przestronna tylna część kabiny
    • bardzo dobre osiągi,
    • rozsądne zapotrzebowanie na paliwo,
    • sprawny automat,
    • dużo ustawień trybów jazdy
    • nieduży seryjny bak,
    • nieprzyjemne wycie silnika na wysokich obrotach
    • pewne i przyjemne zachowanie w łukach,
    • stabilność przy wysokich prędkościach,
    • neutralne prowadzenie,
    • skuteczne hamulce
    • ograniczony komfort jazdy na dziurawych drogach
    • konkurencyjna cena,
    • niezłe wyposażenie standardowe,
    • dostępność praktycznie wszystkich nowych systemów bezpieczeństwa
    • bardzo wysokie ceny niektórych dodatków

    Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic

     
    Mercedes klasy C
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1595 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    156 KM/5300
    Maks. moment obrotowy
    250 Nm/1250
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    470/181/146 cm
    Rozstaw osi
    284 cm
    Średnica zawracania
    11,2 m
    Masa/ładowność
    1425/650 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    490/1510 l
    Poj. zbiornika paliwa
    41 l (Pb 95)*
    Opony
    205/60 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    221 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,7 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,0 s
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    20,9 s →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,5 dB
    Rzeczywista prędkość*
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,4
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,0/4,7/5,6
    Teoretyczny zasięg
    730 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,3/5,9/7,1
    Rzeczywisty zasięg
    580 km
    Cena wersji podstawowej**
    132 600 zł
    Cena
    143 596 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *za dopłatą (262 zł) – zbiornik o pojemności 66 l;
    **przy wskazaniu 100 km/h;
    ***z tym samym silnikiem