Lexus NX 300h AWD F Sport - test

<b>Tego przodu nie sposób pomylić z żadnym innym. Siatka w osłonie chłodnicy to atrybut wersji F Sport.</b>
<b>Tego przodu nie sposób pomylić z żadnym innym. Siatka w osłonie chłodnicy to atrybut wersji F Sport.</b>Motor
Deska rozdzielcza imponuje stylistyką i jakością wykonania.
Deska rozdzielcza imponuje stylistyką i jakością wykonania.Motor
Wejście Lexusa w świat SUV-ów średniej wielkości jest tylko niezłe. NX 300h to oszczędność, jakość i... oryginalność

Lexus NX 300h AWD F Sport

Odmiana F Sport ma seryjne lampy LED-owe. W pakiecie Techno (13 660 zł) samodzielnie przełączają one ze świateł mijania na długie.
Odmiana F Sport ma seryjne lampy LED-owe. W pakiecie Techno (13 660 zł) samodzielnie przełączają one ze świateł mijania na długie.Motor
Lexus NX 300h AWD F Sport
Lexus NX 300h AWD F SportMotor
Płaska podłoga, nawiew na tył i dużo przestrzeni na kolana oraz wystarczająco na głowy. Po obniżeniu foteli, miejsca na stopy – na styk. Regulowany kąt oparcia.
Płaska podłoga, nawiew na tył i dużo przestrzeni na kolana oraz wystarczająco na głowy. Po obniżeniu foteli, miejsca na stopy – na styk. Regulowany kąt oparcia.Motor
...wymaga telefonu ze specjalnym panelem indukcyjnym.
...wymaga telefonu ze specjalnym panelem indukcyjnym.Motor
Indukcyjne ładowanie telefonu kosztuje 5650 zł i...
Indukcyjne ładowanie telefonu kosztuje 5650 zł i...Motor
Przednie fotele mają przykrótkie siedziska. Są za to dość miękko wyściełane, komfortowe i wyposażone w elektryczną regulację. Ergonomiczna pozycja za kierownicą.
Przednie fotele mają przykrótkie siedziska. Są za to dość miękko wyściełane, komfortowe i wyposażone w elektryczną regulację. Ergonomiczna pozycja za kierownicą.Motor
Jak na hybrydę przystało, wyświetlacz Head-Up przekazuje informacje o działaniu napędu.
Jak na hybrydę przystało, wyświetlacz Head-Up przekazuje informacje o działaniu napędu.Motor
W Sport i Sport S+ (na dole) – w jego miejsce pojawiają się obroty benzynowej jednostki napędowej.
W Sport i Sport S+ (na dole) – w jego miejsce pojawiają się obroty benzynowej jednostki napędowej.Motor
W trybach Normal i Eco lewy zegar obrazuje pracę układu hybrydowego.
W trybach Normal i Eco lewy zegar obrazuje pracę układu hybrydowego.Motor
Pokrętło systemu sztucznie wzmacniającego dźwięk napędu.
Pokrętło systemu sztucznie wzmacniającego dźwięk napędu.Motor
Taka dźwignia tempomatu znana jest od lat z każdego modelu Toyoty.
Taka dźwignia tempomatu znana jest od lat z każdego modelu Toyoty.Motor
Prosta i niedzisiejsza grafika nawigacji. Po zmniejszeniu skali znika większość dróg.
Prosta i niedzisiejsza grafika nawigacji. Po zmniejszeniu skali znika większość dróg.Motor
Nie joystik, a gładzik – nowy pomysł Lexusa na obsługę multimediów.
Nie joystik, a gładzik – nowy pomysł Lexusa na obsługę multimediów.Motor
Deska rozdzielcza imponuje stylistyką i jakością wykonania.
Deska rozdzielcza imponuje stylistyką i jakością wykonania.Motor
Wysoki próg załadunkowy. Bagażnik, mimo silnika elektrycznego z tyłu, ma dużą pojemność 555 l.
Wysoki próg załadunkowy. Bagażnik, mimo silnika elektrycznego z tyłu, ma dużą pojemność 555 l.Motor
...niewielkie lusterko. Czyżby Lexus NX miał przyciągać do siebie głównie płeć piękną?
...niewielkie lusterko. Czyżby Lexus NX miał przyciągać do siebie głównie płeć piękną?Motor
W konsoli środkowej ukryto coś dla pań, czyli...
W konsoli środkowej ukryto coś dla pań, czyli...Motor
Tego przodu nie sposób pomylić z żadnym innym. Siatka w osłonie chłodnicy to atrybut wersji F Sport.
Tego przodu nie sposób pomylić z żadnym innym. Siatka w osłonie chłodnicy to atrybut wersji F Sport.Motor
Sylwetka NX-a zadziwia z każdej strony. To jeden z bardziej oryginalnych SUV-ów na rynku.
Sylwetka NX-a zadziwia z każdej strony. To jeden z bardziej oryginalnych SUV-ów na rynku.Motor

Lexus NX 300h AWD F Sport - podsumowanie

  • wysoka jakość wykonania,
  • bardzo dużo miejsca na kolana pasażerów z tyłu,
  • świetne fotele przednie,
  • duże bagażnik i ładowność,
  • dobre wyciszenie nadwozia
  • obsługa multimediów
  • wymaga przyzwyczajenia
  • niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim,
  • sprawna przekładnia bezstopniowa,
  • możliwość jazdy w trybie elektrycznym
  • nie najlepsza dynamika, jak na 200 KM,
  • przeciętna reakcja na gaz
  • przewidywalne zachowanie w czasie jazdy,
  • wystarczająco dobry układ kierowniczy
  • za długa droga hamowania,
  • pedał hamulca dość trudny do wyczucia,
  • ograniczony komfort jazdy
  • niemal pełne wyposażenie seryjne wersji F Sport,
  • dostępność aktywnych systemów bezpieczeństwa,
  • spodziewana duża trwałość układu hybrydowego
  • bardzo wysoka cena zakupu,
  • wysokie ceny niektórych dodatków

Bardzo mocna konkurencja

Bardzo mocna konkurencja
Bardzo mocna konkurencjaMotor

Specjalność Lexusa – hybrydowy układ napędowy

Jednostka benzynowa rozwija 155 KM. Pod maską znalazły się jeszcze dwa silniki elektryczne.
Jednostka benzynowa rozwija 155 KM. Pod maską znalazły się jeszcze dwa silniki elektryczne.Motor
Schemat układu hybrydowego NX-a. Akumulatory umieszczono z tyłu, pod kanapą.
Schemat układu hybrydowego NX-a. Akumulatory umieszczono z tyłu, pod kanapą.Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Lexus NX 300h AWD F Sport

 
Lexus NX
Silnik
benzynowy, elektr.
Pojemność skokowa
2494 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna (benz.)
155 KM/5700
Moc maksymalna (elektr. przedni)
143 KM
Moc maksymalna (elektr. tylny)
68 KM
Moc maksymalna (łączna)
197 KM
Maks. moment obr. (benz.)
210 Nm/4200
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
bezstopniowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
463/185/165 cm
Rozstaw osi
266 cm
Średnica zawracania
12,1 m
Masa/ładowność
1785/610 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
555/1600 l
Poj. zbiornika paliwa
56 l (Pb 95)
Opony
235/55 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,9 s →
Przyspieszenie 0-160 km/h
26,2 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
Rzeczywista prędkość*
93 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,4/5,2/5,3
Teoretyczny zasięg
1060 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,3/7,1/6,7
Rzeczywisty zasięg
800 km
Cena wersji podstawowej**
177 800 zł
Cena
244 700 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem