Lexus LS 460 AWD - test

Mimo że 3 lata temu poddano go dużym zmianom, flagowy Lexus LS 460 AWD coraz mocniej odstaje od konkurencji.

Lexus LS 460 AWD
Lexus LS 460 AWDMotor

To już dość leciwa konstrukcja, pamiętająca rok 2006. Wtedy to pokazano czwarte wcielenie LS-a, na którym bazuje obecne wydanie tego modelu. Wprawdzie wraz z modernizacją sprzed 3 lat otrzymał on ponad 3000 nowych lub zmodyfikowanych części, jednak ciężko mu ukryć swój wiek.

Wysoka jakość wykonania. Obsługa jest zbyt skomplikowana ze względu na przyciski porozrzucane po desce rozdzielczej.Motor
Fotele są komfortowe, ale nie trzymają w zakrętach i umieszczono je zbyt wysoko.Motor
Ogromna przestrzeń z tyłu.Motor

Na szczęście na wygodę podróżowania nie ma co narzekać. Miękko zawieszony LS 460 AWD większość nierówności nawierzchni pokonuje niezwykle gładko. Spokój w jego świetnie wyciszonej kabinie zaburzają, i to w mocno ograniczonym stopniu, jedynie pojedyncze dziury czy zapadnięte studzienki.

Ale coś za coś. Nawet nie trzeba jechać dynamicznie, by nadwozie Lexusa wychylało się w zakrętach oraz podczas przyspieszania i hamowania. Niewiele pomaga przestawienie pokrętła wyboru trybów jazdy z Comfort na Sport S+ (w odwodzie są jeszcze Eco, Normal i Sport S). Seryjne pneumatyczne zawieszenie także w najtwardszym z nich zawsze najpierw dba o wygodę pasażerów, a dopiero potem o właściwości jezdne.

Układ kierowniczy jest niezbyt precyzyjny i zbytnio oderwany od przednich kół. W LS-ie przeszkadza on tym bardziej że to ogromne auto, przez co podczas jazdy na wprost przy dużych prędkościach kierowca musi być stale skupiony, by utrzymać je na pasie jezdni. Dla przykładu Audi A8 prowadzi się z o wiele większą dokładnością. Trakcja, dzięki stałemu napędowi 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen, jest za to bardzo dobra.

4,6-litrowy silnik V8 o mocy 370 KM (387 KM w odmianie z napędem na tył) nie korzysta wprawdzie z dobrodziejstw downsizingu, jednak ma sporo siły już od niskich obrotów. Z drugiej strony zużywa mnóstwo paliwa. Szczególnie w mieście, gdzie z łatwością "wchłania" 18 l benzyny na 100 km. 8-biegowy automat sprawnie odpowiada na kickdown, szybko zmienia biegi i nie szarpie.

Jak na limuzynę przystało, LS ma ogromne wnętrze, które miejscami mogłoby być jednak lepiej wykończone. Wiele do życzenia pozostawiają też obsługa multimediów i pozycja kierowcy. Dlatego w Lexusie najlepiej podróżować z tyłu. Siedzącym za kierownicą już coraz mocniej doskwiera wiek auta.

 
Lexus LS 460 AWD
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
4608 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Moc maksymalna
370 KM/6400
Maks. moment obrotowy
473 Nm/4100
Skrzynia biegów
automatyczna/8-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
509/188/148 cm
Rozstaw osi
297 cm
Masa/ładowność
2080/495 kg
Pojemność bagażnika
510 l
Poj. zbiornika paliwa
84 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
16,8/8,4/11,4
Zużycie paliwa w teście*
18,1/9,7/13,9
Cena
468 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Lexus LS 460 AWD: plusy

  • szybka i płynnie działająca przekładnia
  • mnóstwo przestrzeni
  • wysoki komfort
  • bardzo dobra trakcja

Lexus LS 460 AWD: minusy

  • duże zużycie paliwa
  • mało precyzyjny układ kierowniczy
  • przeciętna stabilność
  • kłopotliwa obsługa

LEXUS LS 460 AWD: PODSUMOWANIE

Niestety, LS zadowoli głównie pasażerów tylnej kanapy. Prowadzi się gorzej niż rywale.

Lexus LS 460 AWD

Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor
Lexus LS 460 AWDMotor

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 4/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas