Lexus IS 250 Prestige - test

Nowy Lexus IS rysunkiem osłony chłodnicy nawiązuje do większych modeli japońskiej marki.
Nowy Lexus IS rysunkiem osłony chłodnicy nawiązuje do większych modeli japońskiej marki.Motor
LEXUS IS 300h to druga odmiana silnikowa IS-a. Jego hybrydowy układ napędowy wytwarza łącznie 223 KM. Cena – od 157 900 zł.
LEXUS IS 300h to druga odmiana silnikowa IS-a. Jego hybrydowy układ napędowy wytwarza łącznie 223 KM. Cena – od 157 900 zł.Lexus
Tunel środkowy przeszkadza w operowaniu kierownicą niezbyt rosłym osobom. Poza małymi wyjątkami – znakomita jakość materiałów i wykonania.
Tunel środkowy przeszkadza w operowaniu kierownicą niezbyt rosłym osobom. Poza małymi wyjątkami – znakomita jakość materiałów i wykonania.Motor

Lexus IS 250 Prestige

Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor

Lexus IS 250 Prestige

Bagażnik ma pojemność 480 l i skrywa dojazdowe koło zapasowe. Ogromne zawiasy wnikają do jego wnętrza.
Bagażnik ma pojemność 480 l i skrywa dojazdowe koło zapasowe. Ogromne zawiasy wnikają do jego wnętrza.Motor
Nowy Lexus IS 250 przekonuje swoimi właściwościami jezdnymi, wysokim komfortem i ciszą w kabinie
Nowy Lexus IS 250 przekonuje swoimi właściwościami jezdnymi, wysokim komfortem i ciszą w kabinieMotor
Niezależnie od strony, z jakiej jest oglądany, IS 250 wygląda dobrze.
Niezależnie od strony, z jakiej jest oglądany, IS 250 wygląda dobrze.Motor
Dodatkowe 7 cm rozstawu osi zaowocowało zdecydowanie większą ilością miejsca na tylnej kanapie. Dostęp do niej jest dobry, ale tunel środkowy ogranicza przestrzeń dla trzeciego pasażera.
Dodatkowe 7 cm rozstawu osi zaowocowało zdecydowanie większą ilością miejsca na tylnej kanapie. Dostęp do niej jest dobry, ale tunel środkowy ogranicza przestrzeń dla trzeciego pasażera.Motor
Fotele przednie są komfortowe. W wersji Prestige mają seryjną elektryczną regulację. Świetna pozycja za kierownicą.
Fotele przednie są komfortowe. W wersji Prestige mają seryjną elektryczną regulację. Świetna pozycja za kierownicą.Motor
Komputer pokładowy wyświetla m.in. informacje audio, wskazania nawigacji czy też zasięg. Brakuje języka polskiego.
Komputer pokładowy wyświetla m.in. informacje audio, wskazania nawigacji czy też zasięg. Brakuje języka polskiego.Motor
Tunel środkowy przeszkadza w operowaniu kierownicą niezbyt rosłym osobom. Poza małymi wyjątkami – znakomita jakość materiałów i wykonania.
Tunel środkowy przeszkadza w operowaniu kierownicą niezbyt rosłym osobom. Poza małymi wyjątkami – znakomita jakość materiałów i wykonania.Motor
Lexus IS 250 Prestige
Lexus IS 250 PrestigeMotor
IS oferuje mnóstwo możliwości personalizacji samochodu – od blokady drzwi po światła.
IS oferuje mnóstwo możliwości personalizacji samochodu – od blokady drzwi po światła.Motor
W nowym IS-ie pasażerowie mogą korzystać z internetu poprzez funkcję hotspot.
W nowym IS-ie pasażerowie mogą korzystać z internetu poprzez funkcję hotspot.Motor
Nawigacja przekazuje informacje o korkach, oferuje też aplikację Street View.
Nawigacja przekazuje informacje o korkach, oferuje też aplikację Street View.Motor
Nawigacja satelitarna ma niedzisiejszy wygląd mapy i jest trudna w obsłudze.
Nawigacja satelitarna ma niedzisiejszy wygląd mapy i jest trudna w obsłudze.Motor
Menu główne jest jeszcze przejrzyste i intuicyjne. Schody zaczynają się potem.
Menu główne jest jeszcze przejrzyste i intuicyjne. Schody zaczynają się potem.Motor
Panel po lewej stronie deski rozdzielczej jest trochę zbyt nisko. Na szczęście tych przycisków używa się rzadko.
Panel po lewej stronie deski rozdzielczej jest trochę zbyt nisko. Na szczęście tych przycisków używa się rzadko.Motor
Lexus upiera się przy joysticku, zamiast pokrętła. Obsługa wymaga przyzwyczajenia. Brakuje przycisków skrótów do menu.
Lexus upiera się przy joysticku, zamiast pokrętła. Obsługa wymaga przyzwyczajenia. Brakuje przycisków skrótów do menu.Motor
Tym pokrętłem wpływa się m.in. na silnik, automat i układ kierowniczy. W trybie „Sport” zegary są podświetlane na czerwono.
Tym pokrętłem wpływa się m.in. na silnik, automat i układ kierowniczy. W trybie „Sport” zegary są podświetlane na czerwono.Motor
Po złożeniu oparcia powstaje wysoki schodek.
Po złożeniu oparcia powstaje wysoki schodek.Motor

Zobacz również:

    Lexus IS 250 Prestige - podsumowanie

    • wysoka jakość wykonania,
    • pojemny bagażnik,
    • wyjątkowo niski poziom hałasu
    • zbyt skomplikowana obsługa multimediów,
    • zawiasy wnikające do wnętrza bagażnika
    • dobre osiągi,
    • sprawna przekładnia automatyczna,
    • szybka reakcja na gaz
    • zbyt duże zużycie paliwa w ruchu miejskim,
    • przeciętna dynamika w niskim zakresie obrotów
    • znakomity układ kierowniczy,
    • pewne zachowanie na prostej i w zakrętach,
    • komfortowe resorowanie,
    • dużo frajdy z jazdy
    • przeciętna droga hamowania
    • trzy lata gwarancji,
    • konkurencyjna cena zakupu podstawowej wersji,
    • kompletne wyposażenie odmiany Prestige
    • bardzo wysoka cena zakupu wersji Prestige,
    • drogie dodatki

    Dane techniczne: Lexus IS 250 Prestige

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    2500 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    207 KM/6400
    Maks. moment obrotowy
    250 Nm/4800
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    467/181/143 cm
    Rozstaw osi
    280 cm
    Średnica zawracania
    10,4 m
    Masa/ładowność
    1645/445 kg
    Poj. bagażnika
    480 l
    Poj. zbiornika paliwa
    66 l (Pb 95)
    Opony
    225/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,8 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    8,2 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    16,1 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,4 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,8 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    61,3 dB
    Prędkość rzeczywista*
    93 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    11,9/6,7/8,6
    Teoretyczny zasięg
    770 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    12,4/7,4/9,9
    Rzeczywisty zasięg
    670 km
    Cena wersji podstawowej**
    134 900 zł
    Cena
    204 100 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem