Kia Picanto 1.2 GT Line – test

To, że Kia potrafi robić udane małe auta, pokazała już poprzednia odsłona Picanto. Nowa tylko to potwierdza.

Kolorowe wstawki na zderzaku, atrapie chłodnicy i nakładkach progów to wyróżniki wersji GT Line.
Kolorowe wstawki na zderzaku, atrapie chłodnicy i nakładkach progów to wyróżniki wersji GT Line.Motor

Trzecia generacja Picanto z wyglądu zmieniła się niewiele, ale w rzeczywistości to zupełnie nowe auto.

Przy zachowaniu długości i szerokości poprzednika, o 1,5 cm zwiększono rozstaw osi - przedni zwis jest teraz mniejszy, a tylny - większy. Symbolicznie, o 5 mm, powiększyła się też wysokość. Sylwetka jest zwarta i proporcjonalna - łatwo wpada w oko.

Swoje robi też pakiet "GT Line". Składają się na niego bardziej agresywne zderzaki (tylny z dyfuzorem), kolorowe (czerwone lub srebrne) wstawki nadwoziu i zarezerwowane dla tej odmiany 16-calowe aluminiowe felgi. We wnętrzu dochodzi do tego tapicerka z "ekologicznej skóry", czerwone przeszycia na kierownicy, podłokietniku i mieszku biegów oraz aluminiowe pedały.

Do tego dochodzi automatyczna klimatyzacja, LED-owe światła tylne i dzienne, podgrzewane fotele i kierownica.

Całość kosztuje sporo - z silnikiem 1.2 blisko 55 tys. zł, a i tak dopłaty wymaga m.in. nawigacja z dużym ekranem czy dostęp bezkluczykowy. Inna sprawa, że bazowe auto (1.0 M) kosztuje 39 990 zł i wyposażone jest całkiem nieźle - m.in. w klimatyzację, radio z Bluetooth i elektrycznie sterowane szyby z przodu.

Deska jest ładna i funkcjonalna, plastiki, choć twarde, wyglądają porządnie. Nawet w bazowej wersji wielofunkcyjna kierownica i zestaw głośnomówiący Bluetooth są standardowe. Kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor
Kamera cofania wchodzi w skład pakietu z nawigacją i 7" ekranem dotykowym.Motor
W wersji GT Line seryjnym wyposażeniem jest podgrzewanie foteli przednich i kierownicy.Motor

Powyżej średniej

Niezłe wyposażenie dobrze współgra z wysoką jakością wykonania. Nie widać tu śladu oszczędności, o którą można by podejrzewać tak małe auto. Zza kierownicy auto przypomina kompakt - zresztą projekt deski rozdzielczej nawiązuje do większych modeli Kii.

Pozytywnie zaskakuje ilość miejsca we wnętrzu. Z przodu osoby o wzroście ok. 1,9 m nie wykorzystają nawet pełnego zakresu regulacji wzdłużnej fotela.

Fotele nie są mocno wyprofilowane, ale okazują się wygodne.Motor

Z tyłu oczywiście jest ciaśniej, ale w od samochodu tej wielkości trudno wymagać więcej. Ważne, że Picanto jest rejestrowane na 5 osób, co nie jest powszechne w segmencie.

Bagażnik ma pojemność 255 litrów - to duża poprawą w porównaniu z poprzednikiem (200 litrów) i niezły wynik na tle konkurencji.

We wnętrzu, jak na tak małe auto, panują znakomite warunki.

Nie rozczarowuje także zachowanie auta na drodze. Picanto jest zwinnie, a manewrowanie nim to czysta przyjemność - łatwo jest wyczuć jego gabaryty, a jak to za mało - można dokupić kamerę cofania.

Bagażnik ma pojemność 255 litrów, składana asymetryczna kanapa nie wymaga dopłaty.Motor

Na przekór modzie

W testowanym aucie zamontowana była większa z dwóch dostępnych jednostek. Co najważniejsze - ma 4 cylindry. To dzisiaj już prawdziwa rzadkość - a szkoda, bo silnik pracuje miękko, cicho i bez wyczuwalnych wibracji. Przy 1,2 litra pojemności jednostka rozwija moc maksymalną 84 KM i radzi sobie bez turbosprężarki.

Dynamika do jazdy miejskiej jest w zupełności wystarczająca. Nie ma też co narzekać na zużycie paliwa - przy spokojnej jeździe auto zużywa poniżej 6 l/100 km, przy wykorzystaniu wszystkich możliwości auta - poniżej 8 l/100 km.

Picanto to typowe auto miejskie - to nie dziwi. Ale to, że pod względem odczuć, jakie zapewnia kierowcy i pasażerom, jest tak bliskie autom z wyższych klas jest wręcz zaskakujące.

Czterocylindrowy silniki w niedużym aucie to dziś rzadkość. W Picanto sprawdza się świetnie.Motor
 
Kia Picanto 1.2 GT Line
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
84 KM/6000
Maks. moment obrotowy
122 Nm/4000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Długość/szerokość/wysokość
360/160/149 cm
Rozstaw osi
240 cm
Średnica zawracania
9,4 m
Masa/ładowność
884/516 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
255/1010 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Opony
195/45 R16
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna
173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,0 s
Zużycie paliwa*
5,9/3,8/4,6
Zasięg
750 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,8 dB
Zużycie paliwa*
7,5/5,7/6,6
Rzeczywisty zasięg
520 km
Cena
54 990 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km);
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

KIA PICANTO 1.2 GT LINE: PLUSY I MINUSY

+ wysoki komfort jazdy+ efektowny wygląd+ dobra jakość wykonania+ niezłe wyposażenie

- mało mało miejsca z tyłu- wysoka cena najdroższej odmiany

kia picanto Motor

KIA PICANTO 1.2 GT LINE: PODSUMOWANIE

Jak na tak małe auto Picanto zaskakuje jakością wykonania, komfortem jazdy, wyposażeniem. Pozostaje jednak zwinnym, małym autem - idealnym do miasta.

Kia Picanto 1.2 GT Line

Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor
Kia Picanto 1.2 GT LineMotor

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 21/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas