Nowa Kia cee'd już bez kompleksów może stawać w szranki z liderami klasy. Także jeżeli chodzi o wysokość ceny auta.
kia cee'd swMotor
Cee'd pierwszej generacji był solidnym, ale jednak dość przaśnym samochodem. Mocnym argumentem była tam cena. Zmieniło się to wraz z wprowadzeniem cee'da drugiej generacji, który stał się znacznie bardziej wyrafinowany, ale też droższy.
Deska rozdzielcza Kii Cee'd jest atrakcyjna. Jednak nie pod każdym względem optymalna...Motor
...omyłkowo zamiast wyciszyć radio można zgasić silnik.Motor
Zaprezentowana jesienią wersja po face liftingu jest już autem bardzo przyjemnym dla oka, ale w topowej wersji prawie dobija ceną do granicy 100 tys. zł. A to już wysoko stawia poprzeczkę oczekiwań.
Nowa skrzynia biegów
Wraz z najmocniejszym dieslem 1.6 CRDi o mocy 136 KM oferowana jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów 7DCT. Wcześniej wersja 6-biegowa była już montowana do benzynowych 1.6 GDI.
Wprawdzie silnik ma bardzo przyzwoitą moc jak na swoją pojemność, ale w połączeniu ze skrzynią dwusprzęgłową tworzy dość specyficzną parę.
Próba bardziej dynamicznego przyspieszania zawsze wywołuje redukcję biegu i wprowadzanie silnika na wysokie obroty, nieco na wzór jednostek benzynowych.
Subiektywnie można odnieść wrażenie, że jednostce brakuje nieco momentu obrotowego. Wartość 280 Nm to jakieś 40 Nm mniej niż dają do dyspozycji konkurencyjne jednostki dwulitrowe. W połączeniu z wynoszącą niemal półtorej tony masą własną sprawia to, że auto nie zachwyca dynamiką.
[1] Tapicerka wersji GT Line ma charakterystyczne przeszycia i szare wstawki. [2] Miejsca na tylnej kanapie nie brakuje. Przyzwoita jest też przestrzeń na nogi.Motor
Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje niemal 11 s. Utrzymywanie przyzwoitego tempa jazdy oznacza ciągłe korzystanie z wyższych obrotów, a to z kolei powoduje, że wyniki zużycia paliwa zaczynają mocno odbiegać od deklaracji producenta. W mieście samochód nawet przekracza wtedy 7 l/100 km.
Pomimo deklarowanych 528 l, bagażnik jest raczej przeciętny. Pod podłogą jest schowek.Motor
Czy warto wybierać GT Line?
Już wersja L jest bogato wyposażona. Opcja GT Line, obejmująca m.in. bezkluczykowy dostęp, nawigację, 17-calowe koła i pakiet stylistyczny, kosztuje dodatkowe 6 tys. zł. Nie jest to dużo, ale obok skrzyni 7DCT to kolejny element przybliżający cenę auta do 100 tys. zł. To już się robi dość drogi kompakt.
Silnik 1.6 CRDi ma wystarczającą moc, ale brakuje mu nieco momentu obrotowego.Motor
Kia Cee'd SW 1.6 CRDi GT Line
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1582 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
136 KM/4000
Maks. moment obrotowy
280 Nm/1500
Skrzynia biegów
automatyczna/7-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
450/178/149 cm
Rozstaw osi
265 cm
Masa/ładowność
1485/555 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
528/1642 l
Poj. zbiornika paliwa
53 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
5,1/4,0/4,4
Zużycie paliwa w teście*
6,8/5,9/6,4
Cena
95 540 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
KIA CEE'D SW 1.6 CRDi GT LINE: PLUSY I MINUSY
+ atrakcyjny wygląd+ bogate wyposażenie+ przestronne wnętrze+ dość dobra jakość wykończenia