Jeep Grand Cherokee SRT8 - test

Rozbudowany przedni zderzak ogranicza prześwit SRT8. To nie jest terenowy samochód.
Rozbudowany przedni zderzak ogranicza prześwit SRT8. To nie jest terenowy samochód.Motor
Duża część kokpitu pokryta jest skórą, wygląda to bardzo dobrze.
Duża część kokpitu pokryta jest skórą, wygląda to bardzo dobrze.Motor

Jeep Grand Cherokee SRT8

Rozbudowany przedni zderzak ogranicza prześwit SRT8. To nie jest terenowy samochód.
Rozbudowany przedni zderzak ogranicza prześwit SRT8. To nie jest terenowy samochód.Motor
Przetłoczenia na masce kryją wloty powietrza z komory silnika. Poprawiają odprowadzenie ciepła i świetnie wyglądają.
Przetłoczenia na masce kryją wloty powietrza z komory silnika. Poprawiają odprowadzenie ciepła i świetnie wyglądają.Motor
System multimedialny wyposażony jest w dysk 80 GB. Ekran może służyć za ramkę do zdjęć.
System multimedialny wyposażony jest w dysk 80 GB. Ekran może służyć za ramkę do zdjęć.Motor
Długość drogi hamowania: samochód podaje długość drogi hamowania, pokazuje też prędkość początkową manewru. Wskazywane wyniki są obarczone niewielkim błędem.
Długość drogi hamowania: samochód podaje długość drogi hamowania, pokazuje też prędkość początkową manewru. Wskazywane wyniki są obarczone niewielkim błędem.Motor
Czas rozpędzania do 100 km/h: samochód mierzy czas rozpędzania do 100 km/h. Podawany jest ostatni osiągnięty rezultat, w pamięci przechowywany jest także najlepszy wynik.
Czas rozpędzania do 100 km/h: samochód mierzy czas rozpędzania do 100 km/h. Podawany jest ostatni osiągnięty rezultat, w pamięci przechowywany jest także najlepszy wynik.Motor
Łączny czas pracy silnika: prawie jak w samolocie – komputer zlicza czas pracy silnika. Jak widać, przejechanie 3220 km zajęło 72 godziny. Średnia prędkość to około 47 km/h.
Łączny czas pracy silnika: prawie jak w samolocie – komputer zlicza czas pracy silnika. Jak widać, przejechanie 3220 km zajęło 72 godziny. Średnia prędkość to około 47 km/h.Motor
SRT8, jak na dużego SUV-a, nie jest rekordowo przestronny, ale miejsca z tyłu i tak nie brakuje.
SRT8, jak na dużego SUV-a, nie jest rekordowo przestronny, ale miejsca z tyłu i tak nie brakuje.Motor
Tapicerka standardowo z litej skóry i zamszu. Fotele są mocno wyprofilowane, ale dość miękkie.
Tapicerka standardowo z litej skóry i zamszu. Fotele są mocno wyprofilowane, ale dość miękkie.Motor
Stara, dobra szkoła. Silnik Hemi ma prostą konstrukcję, ale pod względem osiągów i brzmienia jest rewelacyjny. Zużycie paliwa też robi wrażenie.
Stara, dobra szkoła. Silnik Hemi ma prostą konstrukcję, ale pod względem osiągów i brzmienia jest rewelacyjny. Zużycie paliwa też robi wrażenie.Motor
System Selec Trac pozwala na dostosowanie ustawień auta do stylu jazdy i potrzeb kierowcy.
System Selec Trac pozwala na dostosowanie ustawień auta do stylu jazdy i potrzeb kierowcy.Motor
Duża część kokpitu pokryta jest skórą, wygląda to bardzo dobrze. Listwy o wzorze włókna węglowego wprowadzają sportowy klimat.
Duża część kokpitu pokryta jest skórą, wygląda to bardzo dobrze. Listwy o wzorze włókna węglowego wprowadzają sportowy klimat.Motor
Układ wydechowy wieńczą pokaźne nakładki. Mają ponad 10 cm średnicy.
Układ wydechowy wieńczą pokaźne nakładki. Mają ponad 10 cm średnicy.Motor
Jeep Grand Cherokee to masywne auto, 20-calowe, standardowe dla SRT8 felgi wcale nie wyglądają na swój rozmiar. W tej wersji zawieszenie jest obniżone o 3 cm.
Jeep Grand Cherokee to masywne auto, 20-calowe, standardowe dla SRT8 felgi wcale nie wyglądają na swój rozmiar. W tej wersji zawieszenie jest obniżone o 3 cm.Motor

Dane techniczne: Jeep Grand Cherokee SRT8

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
6417 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk pośredni
Moc maksymalna
468 KM/6250
Maks. moment obrotowy
624 Nm/4100
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,6 m
Masa/ładowność
2360/589 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
457/1554 l
Pojemność zbiornika paliwa
93 l (Pb 95)
Opony
295/45 R20
Wymiar (dł./szer./wys.)
485/194/175 cm
Rozstaw osi
291 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
257 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,0 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
20,9/10,1/14,1
Zasięg teoretyczny
660 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
3,3 s*
Elastyczność 80-120 km/h
3,9 s*
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,9 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
20,8/16,4
Cena
313 000 zł
*minimalny czas przyspieszania z pominięciem funkcji kickdown