Jeep Grand Cherokee SRT8 - test

SRT8 wyróżnia się m.in. zderzakiem z dodatkowymi wlotami do chłodzenia hamulców oraz ogromnymi wylotami powietrza na masce.
SRT8 wyróżnia się m.in. zderzakiem z dodatkowymi wlotami do chłodzenia hamulców oraz ogromnymi wylotami powietrza na masce.Motor
Kokpit Jeepa SRT8 wyróżniają elementy z włókna węglowego oraz mocno wyprofilowana kierownica.
Kokpit Jeepa SRT8 wyróżniają elementy z włókna węglowego oraz mocno wyprofilowana kierownica.Motor

Jeep Grand Cherokee SRT8

SRT8 wyróżnia się m.in. zderzakiem z dodatkowymi wlotami do chłodzenia hamulców oraz ogromnymi wylotami powietrza na masce.
SRT8 wyróżnia się m.in. zderzakiem z dodatkowymi wlotami do chłodzenia hamulców oraz ogromnymi wylotami powietrza na masce.Motor
Wersja SRT8 otrzymała nieco głębsze fotele wykończone kombinacją skóry i zamszu.
Wersja SRT8 otrzymała nieco głębsze fotele wykończone kombinacją skóry i zamszu.Motor
Tu można sprawdzić np. osiągi auta (mocno zawyżone) albo przeciążenia. Minusem są liczne błędy, m.in. w tłumaczeniu na język polski.
Tu można sprawdzić np. osiągi auta (mocno zawyżone) albo przeciążenia. Minusem są liczne błędy, m.in. w tłumaczeniu na język polski.Motor
Kokpit Jeepa SRT8 wyróżniają elementy z włókna węglowego oraz mocno wyprofilowana kierownica.
Kokpit Jeepa SRT8 wyróżniają elementy z włókna węglowego oraz mocno wyprofilowana kierownica.Motor
„Zwykłe” Grand Cherokee mają tu przyciski do włączania reduktora i regulacji prześwitu. W SRT8 zastąpił je klawisz trybu Launch Control.
„Zwykłe” Grand Cherokee mają tu przyciski do włączania reduktora i regulacji prześwitu. W SRT8 zastąpił je klawisz trybu Launch Control.Motor
Potężny silnik świetnie brzmi i zapewnia rewelacyjne osiągi. Wyłączanie 4 z 8 cylindrów pozwala zużyć w trasie tylko 11,6 l/100 km.
Potężny silnik świetnie brzmi i zapewnia rewelacyjne osiągi. Wyłączanie 4 z 8 cylindrów pozwala zużyć w trasie tylko 11,6 l/100 km.Motor
Tarcze z przodu mają średnicę 38, a z tyłu 35 cm (zaciski odpowiednio 6- i 4-tłoczkowe). Potrafią zatrzymać auto ze 100 km/h po ok. 35 m!
Tarcze z przodu mają średnicę 38, a z tyłu 35 cm (zaciski odpowiednio 6- i 4-tłoczkowe). Potrafią zatrzymać auto ze 100 km/h po ok. 35 m!Motor
Dwie końcówki wydechu o średnicy ramienia zapewniają niepowtarzalną „ścieżkę dźwiękową”.
Dwie końcówki wydechu o średnicy ramienia zapewniają niepowtarzalną „ścieżkę dźwiękową”.Motor

Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor
Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8Motor

Jeep Grand Cherokee SRT8 - podsumowanie

  • fenomenalne osiągi,
  • świetne prowadzenie,
  • skuteczne hamulce,
  • piękny dźwięk silnika,
  • kompletne wyposażenie standardowe
  • wysoka cena zakupu,
  • spore zapotrzebowanie na paliwo,
  • ograniczony komfort jazdy,
  • ograniczony zasięg na jednym tankowaniu

Dane techniczne: Jeep Grand Cherokee SRT8

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
6417 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
468 KM/6250
Maks. moment obrotowy
624 Nm/4100
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
483/195/179 cm
Rozstaw osi
292 cm
Średnica zawracania
11,6 m
Masa/ładowność
2343/606 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
457/1554 l
Poj. zbiornika paliwa
94 l (Pb 95)
Opony
295/40 R20
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
257 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,8 s
Przyspieszenie 0-150 km/h
10,5 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
20,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,4
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
20,7/10,1/14,0
Teoretyczny zasięg
670 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
24,4/11,6/18,0
Rzeczywisty zasięg
520 km
Cena wersjii podstawowej**
334 900 zł
Cena
334 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem