Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - test

Czwarta generacja Grand Cherokee debiutowała w 2010 roku. Teraz przeszła lifting, który zdradzają mi.in. nowe światła.
Czwarta generacja Grand Cherokee debiutowała w 2010 roku. Teraz przeszła lifting, który zdradzają mi.in. nowe światła.Motor
Jakość wykończenia i materiałów nie była mocną stroną do czasu premiery aktualnej generacji Grand Cherokee. A po liftingu jeszcze się poprawiła. Zwłaszcza w topowej wersji Summit.
Jakość wykończenia i materiałów nie była mocną stroną do czasu premiery aktualnej generacji Grand Cherokee. A po liftingu jeszcze się poprawiła. Zwłaszcza w topowej wersji Summit.Motor

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

Grafika na ekranie ilustruje aktualnie wybrany przez kierowcę tryb jazdy w zależności od podłoża.
Grafika na ekranie ilustruje aktualnie wybrany przez kierowcę tryb jazdy w zależności od podłoża.Motor
Fotele są przyjemnie twarde, do tego elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane.
Fotele są przyjemnie twarde, do tego elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane.Motor
Jakość wykończenia i materiałów nie była mocną stroną do czasu premiery aktualnej generacji Grand Cherokee. A po liftingu jeszcze się poprawiła. Zwłaszcza w topowej wersji Summit.
Jakość wykończenia i materiałów nie była mocną stroną do czasu premiery aktualnej generacji Grand Cherokee. A po liftingu jeszcze się poprawiła. Zwłaszcza w topowej wersji Summit.Motor
Centralną część zestawu zegarów zajmuje ekran, który można konfigurować na wiele sposobów.
Centralną część zestawu zegarów zajmuje ekran, który można konfigurować na wiele sposobów.Motor
Nowość w wersji po liftingu to mało „terenowa” dźwignia automatu, który ma teraz 8 biegów.
Nowość w wersji po liftingu to mało „terenowa” dźwignia automatu, który ma teraz 8 biegów.Motor
Nawiązanie do historii. W 1941 roku firma Willys-Overland zaczyna dostawy pojazdu Willys MB (potocznie Jeep) dla armii USA.
Nawiązanie do historii. W 1941 roku firma Willys-Overland zaczyna dostawy pojazdu Willys MB (potocznie Jeep) dla armii USA.Motor
Leśne dukty to dla Jeepa „bułka z masłem”. Mimo 2,5–tonowej masy jest dzielny w terenie. Maksymalny prześwit to aż 28,7 cm.
Leśne dukty to dla Jeepa „bułka z masłem”. Mimo 2,5–tonowej masy jest dzielny w terenie. Maksymalny prześwit to aż 28,7 cm.Motor
Czwarta generacja Grand Cherokee debiutowała w 2010 roku. Teraz przeszła lifting, który zdradzają mi.in. nowe światła.
Czwarta generacja Grand Cherokee debiutowała w 2010 roku. Teraz przeszła lifting, który zdradzają mi.in. nowe światła.Motor
Sylwetka Jeepa pozostała bez zmian – nadal wygląda świetnie. Jazda autostradowa z wysokimi prędkościami nie należy do ulubionych zajęć Grand Cherokee i wymaga od kierowcy sporo uwagi.
Sylwetka Jeepa pozostała bez zmian – nadal wygląda świetnie. Jazda autostradowa z wysokimi prędkościami nie należy do ulubionych zajęć Grand Cherokee i wymaga od kierowcy sporo uwagi.Motor
Centralne miejsce zajmuje pokrętło systemu Selec-Terrain (wybór podłoża). Po lewej stronie reduktor, po prawej – regulacja pneumatyki.
Centralne miejsce zajmuje pokrętło systemu Selec-Terrain (wybór podłoża). Po lewej stronie reduktor, po prawej – regulacja pneumatyki.Motor

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland SummitMotor

Zobacz również:

    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyć

    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyć
    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyćMotor
    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyć
    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyćMotor
    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyć
    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyćMotor
    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyć
    Jeep mówi po polsku, czyli jak nie tłumaczyćMotor

    Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - podsumowanie

    • duże i efektowne nadwozie,
    • wysoka jakość wykończenia,
    • dobra widoczność z miejsca kierowcy
    • mały bagażnik i niska ładowność
    • świetne (jak na masę) auta osiągi,
    • rozsądne zużycie paliwa,
    • dobra praca nowej 8-biegowej skrzyni,
    • przyjemne brzmienie silnika V6,
    • zasięg blisko 1000 km
    • skuteczny i prosty w obsłudze napęd 4x4,
    • wysoki komfort jazdy,
    • dzielność w terenie
    • wyraźna wrażliwość na boczny wiatr,
    • mało precyzyjny układ kierowniczy
    • rozsądnie skalkulowana cena w porównaniu do europejskich rywali,
    • kompletne wyposażenie,
    • systemy bezpieczeństwa w standardzie
    • tylko 2-letnia gwarancja

    Dane techniczne: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2987 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    250 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    570 Nm/1600
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    488/194/179 cm
    Rozstaw osi
    292 cm
    Średnica zawracania
    11,6 m
    Masa/ładowność
    2522/427 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    457/1554 l
    Poj. zbiornika paliwa
    93,5 l (ON)
    Opony
    265/50 R20
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    202 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,2 s →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    40,2 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    63,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,7
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,3/6,5/7,5
    Teoretyczny zasięg
    1250 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,5/8,5/9,5
    Rzeczywisty zasięg
    990 km
    Cena wersji podstawowej**
    228 900 zł
    Cena
    283 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem