Jeep Cherokee znowu wygląda jak Jeep. Dobra zmiana

Sycylia, Donnafugata. To właśnie tu, w okolicy słynącej z malowniczych krajobrazów, pół golfowych i produkcji znakomitych win, koncern Fiat Chrysler Automobiles pokazuje najnowsze, odświeżone na rok 2019 wcielenie Jeepa Cherokee.

Jeep Cherokee
Jeep CherokeeINTERIA.PL
Jeep Cherokee 2019 na filmie 

Cherokee ma długą, sięgającą roku 1974 i dość skomplikowaną historię. Obecna, piąta generacja tego modelu, trafiła na europejskie rynki w 2014 r. Ten rodowodowo amerykański, aczkolwiek blisko związany z włoską myślą motoryzacyjną samochód wpisał się w szybko rozprzestrzeniającą się modę na SUV-y. W sukcesach sprzedażowych nie przeszkodziła mu nawet stylistyka, którą dyplomatycznie nazwalibyśmy... dyskusyjną.

Kontrowersje (to znowu w pewnym sensie eufemizm) wzbudzała zwłaszcza przednia część nadwozia, z wielopiętrowo ułożonymi światłami, zwieńczonymi niezrozumiale wąskimi reflektorami i z dziwnie ukształtowanym grillem. Od razu powiedzmy, że w aktualnej odsłonie została wyraźnie zmieniona. Naszym zdaniem, jako zwolenników estetycznego porządku - zdecydowanie na korzyść. Nie wykluczamy jednak, że znajdą się i tacy, którzy będą twierdzić, iż auto utraciło swoją wyrazistość. Modyfikacje, choć już nie tak rzucające się w oczy, objęły również tył pojazdu.

INTERIA.PL

Przednie i tylne światła są teraz w pełni diodowe, pojawiły się nowe wzory 17,18 lub 19-calowych obręczy kół. Lepsze, szlachetniejsze wrażenie sprawia także wnętrze Cherokee. Dzięki dużemu opcjonalnemu panoramicznemu oknu dachowemu jest w nim jaśniej. Zwiększenie powierzchni szyb poprawiło widoczność na zewnątrz. Tylna kanapa daje się przesuwać, a fotele przednie mogą być sterowane elektrycznie, podgrzewane i wentylowane. Wielofunkcyjna, elegancka kierownica dobrze leży w dłoniach, a instrumenty pokładowe zapewniają odpowiednią czytelność wskazań.

INTERIA.PL

System informacji, rozrywki i łączności w pojazdach marek koncernu FCA nosi nazwę Uconnect. W Cherokee jego centrum stanowi ekran dotykowy o przekątnej 7 lub 8,4 cala. Odznacza się przyzwoitej jakości grafiką i działa sprawnie. Uconnect współpracuje z nowoczesnymi smartfonami (Apple Car Play, Android Auto). Numery telefonów można wybierać głosowo.

Jest osiem poduszek, kamera cofania, rozbudowane systemy bezpieczeństwa, asystent parkowania równoległego i prostopadłego, adaptacyjny tempomat, automatyczne przednie światła, system bezkluczykowy, bagażnik otwierany przesunięciem stopy. Jednym słowem - Cherokee podąża za duchem czasów, choć oczywiście nie wszystkie wspomniane udogodnienia należą do wyposażenia standardowego.

INTERIA.PL

Donnafugata to "latająca kobieta" albo "kobieta w locie", ale Cherokee twardo trzyma się ziemi, imponując zdolnościami off-roadowymi. Zwłaszcza w wersji Trailhawk - z napędem na cztery koła, zwiększonym prześwitem, pięcioma predefiniowanymi trybami zarządzania trakcją (auto, snow, sport, sand/mud oraz rock), płytami osłaniającymi podwozie, skrzynią rozdzielczą, blokadą tylnego dyferencjału, asystentami zjazdu i wjazdu. Nie jest to rzecz jasna poziom Wranglera, ale taka konstrukcja i wyposażenie pozwala bez obaw zjechać z asfaltu na spore nawet wertepy. Trzeba tylko zaufać technologii. Włącz tryb "rock", czyli "skały", zdejmij nogę z hamulca i patrz, jak twój samochód powoli, ale pewnie pokonuje przeszkody. Odrzuć skądinąd zrozumiały niepokój i zmierz się śmiało z ostrymi stromiznami...

Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach

Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Jeep Cherokee 2019 na zdjęciach 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 

Oprócz instalowanego w Cherokee Trailhawk topowego systemu 4x4 Jeep Active Drive Lock będą dostępne dwa prostsze: Jeep Active Drive I oraz Jeep Active Drive II. Można też zamówić "ośkę", ale prosimy - nie róbcie tego. W końcu chcecie jeździć Jeepem, a to przecież zobowiązuje.

Cherokee będzie oferowany, do wyboru, z włoskim turbodieslem 2.2 Multijet II 150 KM lub 195 KM (oba spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6D-Temp oraz nieco później z nowym dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 270 KM. Poza Europą w gamie znajdzie także m.in. amerykański benzyniak  3.2 l. V6 Pentastar 272 KM. Skrzynie biegów - sześciobiegowa manualna lub 9-stopniowy automat.

INTERIA.PL

Wersje dostępne na rynku europejskim: Longitude, Limited i Overland, a w przyszłym roku ponadto Sport i Trailhawk. Miłym dodatkiem jest wybór 90 oryginalnych akcesoriów, sygnowanych przez firmę Mopar.  Aha, warto wspomnieć, że pojemność bagażnika wzrosła o 70 litrów, do 570 l.

Lepiej wygląda, jest lepiej wykończony, lepiej wyposażony, a przede wszystkim zachował to, z czego amerykańska marka SUV-ów słynie, czyli dzielność w terenie. Jeep Cherokee pozostał Jeepem, a może nawet jest nim bardziej niż we wcześniejszym wydaniu. I to jest najważniejsza wiadomość prosto z Sycylii...

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas