Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk - test

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep Cherokee 3.2 V6 TrailhawkMotor
Dotychczasowi użytkownicy Jeepa nie znajdą tu zbyt wielu elementów charakterystycznych dla marki. Wszystko jest poprawne, ale... polotu tutaj jak na lekarstwo.
Dotychczasowi użytkownicy Jeepa nie znajdą tu zbyt wielu elementów charakterystycznych dla marki. Wszystko jest poprawne, ale... polotu tutaj jak na lekarstwo.Motor

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep Cherokee 3.2 V6 TrailhawkMotor
Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep Cherokee 3.2 V6 TrailhawkMotor
Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep Cherokee 3.2 V6 TrailhawkMotor
Przednie fotele wyglądają na dobrze wyprofilowane, jednak w praktyce okazują się zbyt płaskie. Miejsca jest za to pod dostatkiem. Szerokość wnętrza z przodu wynosi aż 148 cm – to jeden z lepszych wyników w klasie.
Przednie fotele wyglądają na dobrze wyprofilowane, jednak w praktyce okazują się zbyt płaskie. Miejsca jest za to pod dostatkiem. Szerokość wnętrza z przodu wynosi aż 148 cm – to jeden z lepszych wyników w klasie.Motor
Ciekawe rozwiązanie w stylu minivanów – schowek pod siedziskiem pasażera.
Ciekawe rozwiązanie w stylu minivanów – schowek pod siedziskiem pasażera.Motor
Trudno go nie zauważyć: w tylnym zderzaku czerwony hak do podczepienia liny.
Trudno go nie zauważyć: w tylnym zderzaku czerwony hak do podczepienia liny.Motor
Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep Cherokee 3.2 V6 TrailhawkMotor
Pokrętłem wybiera się jeden z 5 trybów pracy napędu: automatyczny, przeznaczony na śnieg, sportowy, piaskowo- błotny lub na podłoże kamieniste/skały.
Pokrętłem wybiera się jeden z 5 trybów pracy napędu: automatyczny, przeznaczony na śnieg, sportowy, piaskowo- błotny lub na podłoże kamieniste/skały.Motor
Kiedy w ubiegłym roku testowaliśmy Grand Cherokee, polska wersja komputera pokładowego pełna była błędów. W Cherokee też ich nie brak. Przykłady to „zakres” czyli zasięg i „prąd” (chwilowe zużycie).
Kiedy w ubiegłym roku testowaliśmy Grand Cherokee, polska wersja komputera pokładowego pełna była błędów. W Cherokee też ich nie brak. Przykłady to „zakres” czyli zasięg i „prąd” (chwilowe zużycie).Motor
Na kierownicy umieszczono aż 16 przycisków. Wśród nich znajdują się te odpowiadające za obsługę aktywnego tempomatu.
Na kierownicy umieszczono aż 16 przycisków. Wśród nich znajdują się te odpowiadające za obsługę aktywnego tempomatu.Motor
Wybranemu trybowi towarzyszy grafika na ekranie komputera.
Wybranemu trybowi towarzyszy grafika na ekranie komputera.Motor
Dotychczasowi użytkownicy Jeepa nie znajdą tu zbyt wielu elementów charakterystycznych dla marki. Wszystko jest poprawne, ale... polotu tutaj jak na lekarstwo.
Dotychczasowi użytkownicy Jeepa nie znajdą tu zbyt wielu elementów charakterystycznych dla marki. Wszystko jest poprawne, ale... polotu tutaj jak na lekarstwo.Motor
Pojemność bagażnika wynosi od 412 do 500 litrów, w zależności od ustawienia przesuwanej kanapy.
Pojemność bagażnika wynosi od 412 do 500 litrów, w zależności od ustawienia przesuwanej kanapy.Motor
Atrybut prawdziwej terenówki: pełnowymiarowe i seryjne koło zapasowe.
Atrybut prawdziwej terenówki: pełnowymiarowe i seryjne koło zapasowe.Motor
Efektowny uchwyt na siatki, do którego można też montować akcesoria Jeepa (np. apteczkę lub pojemnik na drobne przedmioty).
Efektowny uchwyt na siatki, do którego można też montować akcesoria Jeepa (np. apteczkę lub pojemnik na drobne przedmioty).Motor
Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep Cherokee 3.2 V6 TrailhawkMotor
9-biegowy automat i silnik V6 to udany duet. Cudów jednak nie ma – zużycie paliwa w mieście to 16–17 l/100 km

Zobacz również:

    Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk - podsumowanie

    • przestronne wnętrze,
    • wygodny dostęp do kabiny,
    • spory, funkcjonalny bagażnik,
    • dużo schowków,
    • wyciszenie kabiny
    • wysoka masa własna,
    • zbyt wiele elementów z Fiata
    • mocny silnik i dobre osiągi,
    • brzmienie jednostki napędowej,
    • praca 9-biegowej automatycznej skrzyni,
    • duża siła uciągu
    • wysokie zużycie paliwa
    • najlepsze w klasie właściwości terenowe,
    • wysoki komfort jazdy,
    • świetne tłumienie nierówności
    • duża średnica zawracania,
    • słaba skuteczność układu hamulcowego
    • bogate wyposażenie,
    • pełnowymiarowe koło zapasowe
    • cena zakupu,
    • błędy komputera pokładowego,
    • tylko 2-letna gwarancja

    Dane techniczne: Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

     
    Jeep Cherokee
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    3239 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    272 KM/6500
    Maks. moment obrotowy
    315 Nm/4300
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./9-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    463/190/172 cm
    Rozstaw osi
    272 cm
    Średnica zawracania
    12,0 m
    Masa/ładowność
    2036/459 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    412/1267 l
    Poj. zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    Opony
    245/65 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,4 s
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    18,5 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    40,6 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    41,4 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    63,4 dB
    Rzeczywista prędkość*
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    13,9/7,7/10,0
    Teoretyczny zasięg
    600 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    16,5/9,5/13,0
    Rzeczywisty zasięg
    460 km
    Cena wersji podstawowej**
    193 900 zł
    Cena
    193 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem