Jaguar F-Type V8 S - test

Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.
Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.Motor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor

Jaguar F-Type V8 S

Silnik topowej wersji ma 5 l pojemności, 8 cylindrów, kompresor, aluminiową głowicę, bezpośredni wtrysk benzyny i... seryjny system Stop/Start.
Silnik topowej wersji ma 5 l pojemności, 8 cylindrów, kompresor, aluminiową głowicę, bezpośredni wtrysk benzyny i... seryjny system Stop/Start.Jaguar
Efektowny „gadżet” – środkowe nawiewy wysuwają sie tylko wtedy, gdy są w użyciu.
Efektowny „gadżet” – środkowe nawiewy wysuwają sie tylko wtedy, gdy są w użyciu.Motor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Przyciskami między fotelami steruje się DSC, wydechem, systemem Start/Stop oraz spoilerem.
Przyciskami między fotelami steruje się DSC, wydechem, systemem Start/Stop oraz spoilerem.Motor
Bardzo czytelne wskaźniki. Ich skala nie jest przesadzona – F-Type rozpędza się do 300 km/h, a jego silnik – niemal do 7000 obr./min.
Bardzo czytelne wskaźniki. Ich skala nie jest przesadzona – F-Type rozpędza się do 300 km/h, a jego silnik – niemal do 7000 obr./min.Motor
Kubełkowe fotele wymagają dopłaty (10 240 zł), ale są tego warte – zapewniają świetne podparcie, a mimo to są szalenie wygodne.
Kubełkowe fotele wymagają dopłaty (10 240 zł), ale są tego warte – zapewniają świetne podparcie, a mimo to są szalenie wygodne.Motor
Łopatki z anodowanego aluminium pozwalają całkowicie (bez ingerencji automatu) przejąć kontrolę nad zmianą przełożeń.
Łopatki z anodowanego aluminium pozwalają całkowicie (bez ingerencji automatu) przejąć kontrolę nad zmianą przełożeń.Motor
Do głównych zalet F-Type'a należy z kolei imponujący dźwięk wydechu. Żadne inne auto tak nie brzmi.
Do głównych zalet F-Type'a należy z kolei imponujący dźwięk wydechu. Żadne inne auto tak nie brzmi.Motor
Jedną z wad modelu jest nieduży (196 l) i trudno dostępny bagażnik. Zmieści on tylko małe walizki.
Jedną z wad modelu jest nieduży (196 l) i trudno dostępny bagażnik. Zmieści on tylko małe walizki.Motor
Dach można otworzyć podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.
Dach można otworzyć podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.Motor
Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.
Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.Motor
Wielka i otwierana do przodu maska to kolejne wyraźne nawiązanie do legendarnego modelu E-Type.
Wielka i otwierana do przodu maska to kolejne wyraźne nawiązanie do legendarnego modelu E-Type.Motor
Charakterystyczny, uniesiony tył w topowej wersji kryje aż cztery wydechy. Siatka między chromowanymi pałąkami ogranicza zawirowania w kabinie.
Charakterystyczny, uniesiony tył w topowej wersji kryje aż cztery wydechy. Siatka między chromowanymi pałąkami ogranicza zawirowania w kabinie.Motor
Efektowny design, absolutnie niepowtarzalny dźwięk, świetne zachowanie na drodze - na takiego Jaguara czekaliśmy

Jaguar F-Type V8 S

Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor

Zobacz również:

    Jaguar F-Type V8 S - podsumowanie

    Do jakiej klasy zaliczyć nowego Jaguara?

    Do jakiej klasy zaliczyć nowego Jaguara?
    Do jakiej klasy zaliczyć nowego Jaguara?Motor

    Alfabet Jaguara, czyli sportowe legendy marki sprzed ponad pół wieku

    C-Type 2 razy wygrał wyścig 24h Le Mans. Silnik 3.4, moc 160-205 KM, 0-100: ok. 8 s.
    C-Type 2 razy wygrał wyścig 24h Le Mans. Silnik 3.4, moc 160-205 KM, 0-100: ok. 8 s.Jaguar
    D-Type – trzy zwycięstwa w Le Mans. Silniki 3.4-3.8, 250-265 KM, 0-100: ok. 5 s.
    D-Type – trzy zwycięstwa w Le Mans. Silniki 3.4-3.8, 250-265 KM, 0-100: ok. 5 s.Jaguar
    E-Type to jedno z najpiękniejszych aut świata. Silnik 3.8, 265 KM, 0-100: ok. 7 s.
    E-Type to jedno z najpiękniejszych aut świata. Silnik 3.8, 265 KM, 0-100: ok. 7 s.Jaguar

    Multimedia w służbie sportu

    Kierowca może skonfigurować konkretne parametry trybu Dynamic, np. sposób pracy silnika, skrzyni biegów czy zawieszenia.
    Kierowca może skonfigurować konkretne parametry trybu Dynamic, np. sposób pracy silnika, skrzyni biegów czy zawieszenia.Motor
    Można na bieżąco śledzić wartości przeciążeń, można też sprawdzić maksymalne wartości zapisane podczas przejazdu.
    Można na bieżąco śledzić wartości przeciążeń, można też sprawdzić maksymalne wartości zapisane podczas przejazdu.Motor
    Kolejne wskazanie – użycia pedałów gazu i hamulca. Przycisk „Wykres” pokazuje ich użycie w dłuższym okresie.
    Kolejne wskazanie – użycia pedałów gazu i hamulca. Przycisk „Wykres” pokazuje ich użycie w dłuższym okresie.Motor
    Jaguar F-Type V8 SMotor
    Jaguar F-Type V8 SMotor
    Jaguar F-Type V8 SMotor

    Dane techniczne: Jaguar F-Type V8 S

     
    Jaguar F-Type
    Silnik
    benzynowy, kompresor
    Pojemność skokowa
    5000 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V8/32
    Układ
    wzdłużny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    495 KM/6500
    Maks. moment obrotowy
    625 Nm/2500
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Zawieszenie przednie
    wielowahaczowe
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    447/192/132 cm
    Rozstaw osi
    262 cm
    Średnica zawracania
    10,7 m
    Masa/ładowność
    1665/360 kg
    Pojemność bagażnika
    196 l
    Poj. zbiornika paliwa
    72 l (Pb 95)
    Teoretyczny zasięg
    650 km
    Opony (przód; tył)
    255/35 R20; 295/30 R20
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    300 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,3 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    15,9/8,3/11,1
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,2 s
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    8,1 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    13,9 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    34,3 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    34,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    68,6 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    16,2/8,1
    Rzeczywisty zasięg
    590 km
    Cena wersji podstawowej**
    524 000 zł
    Cena
    524 000 zł
    *z tym samym silnikiem