Jaguar F-Type V8 S - test

Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.
Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.Motor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor

Jaguar F-Type V8 S

Silnik topowej wersji ma 5 l pojemności, 8 cylindrów, kompresor, aluminiową głowicę, bezpośredni wtrysk benzyny i... seryjny system Stop/Start.
Silnik topowej wersji ma 5 l pojemności, 8 cylindrów, kompresor, aluminiową głowicę, bezpośredni wtrysk benzyny i... seryjny system Stop/Start.Jaguar
Efektowny „gadżet” – środkowe nawiewy wysuwają sie tylko wtedy, gdy są w użyciu.
Efektowny „gadżet” – środkowe nawiewy wysuwają sie tylko wtedy, gdy są w użyciu.Motor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Przyciskami między fotelami steruje się DSC, wydechem, systemem Start/Stop oraz spoilerem.
Przyciskami między fotelami steruje się DSC, wydechem, systemem Start/Stop oraz spoilerem.Motor
Bardzo czytelne wskaźniki. Ich skala nie jest przesadzona – F-Type rozpędza się do 300 km/h, a jego silnik – niemal do 7000 obr./min.
Bardzo czytelne wskaźniki. Ich skala nie jest przesadzona – F-Type rozpędza się do 300 km/h, a jego silnik – niemal do 7000 obr./min.Motor
Kubełkowe fotele wymagają dopłaty (10 240 zł), ale są tego warte – zapewniają świetne podparcie, a mimo to są szalenie wygodne.
Kubełkowe fotele wymagają dopłaty (10 240 zł), ale są tego warte – zapewniają świetne podparcie, a mimo to są szalenie wygodne.Motor
Łopatki z anodowanego aluminium pozwalają całkowicie (bez ingerencji automatu) przejąć kontrolę nad zmianą przełożeń.
Łopatki z anodowanego aluminium pozwalają całkowicie (bez ingerencji automatu) przejąć kontrolę nad zmianą przełożeń.Motor
Do głównych zalet F-Type'a należy z kolei imponujący dźwięk wydechu. Żadne inne auto tak nie brzmi.
Do głównych zalet F-Type'a należy z kolei imponujący dźwięk wydechu. Żadne inne auto tak nie brzmi.Motor
Jedną z wad modelu jest nieduży (196 l) i trudno dostępny bagażnik. Zmieści on tylko małe walizki.
Jedną z wad modelu jest nieduży (196 l) i trudno dostępny bagażnik. Zmieści on tylko małe walizki.Motor
Dach można otworzyć podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.
Dach można otworzyć podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.Motor
Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.
Oto pierwszy od lat sportowy Jaguar. Dotychczas najwięcej emocji budził model XKR-S o mocy 550 KM, oferujący osiągi zbliżone do F-Type'a. Z masą 1,9 t i długością 4,8 m jest on jednak typowym GT i daleko mu do sportowego prowadzenia – to jest domeną F-Type'a.Motor
Wielka i otwierana do przodu maska to kolejne wyraźne nawiązanie do legendarnego modelu E-Type.
Wielka i otwierana do przodu maska to kolejne wyraźne nawiązanie do legendarnego modelu E-Type.Motor
Charakterystyczny, uniesiony tył w topowej wersji kryje aż cztery wydechy. Siatka między chromowanymi pałąkami ogranicza zawirowania w kabinie.
Charakterystyczny, uniesiony tył w topowej wersji kryje aż cztery wydechy. Siatka między chromowanymi pałąkami ogranicza zawirowania w kabinie.Motor
Efektowny design, absolutnie niepowtarzalny dźwięk, świetne zachowanie na drodze - na takiego Jaguara czekaliśmy

Jaguar F-Type V8 S

Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 S
Jaguar F-Type V8 SMotor

Jaguar F-Type V8 S - podsumowanie

Do jakiej klasy zaliczyć nowego Jaguara?

Do jakiej klasy zaliczyć nowego Jaguara?
Do jakiej klasy zaliczyć nowego Jaguara?Motor

Alfabet Jaguara, czyli sportowe legendy marki sprzed ponad pół wieku

C-Type 2 razy wygrał wyścig 24h Le Mans. Silnik 3.4, moc 160-205 KM, 0-100: ok. 8 s.
C-Type 2 razy wygrał wyścig 24h Le Mans. Silnik 3.4, moc 160-205 KM, 0-100: ok. 8 s.Jaguar
D-Type – trzy zwycięstwa w Le Mans. Silniki 3.4-3.8, 250-265 KM, 0-100: ok. 5 s.
D-Type – trzy zwycięstwa w Le Mans. Silniki 3.4-3.8, 250-265 KM, 0-100: ok. 5 s.Jaguar
E-Type to jedno z najpiękniejszych aut świata. Silnik 3.8, 265 KM, 0-100: ok. 7 s.
E-Type to jedno z najpiękniejszych aut świata. Silnik 3.8, 265 KM, 0-100: ok. 7 s.Jaguar

Multimedia w służbie sportu

Kierowca może skonfigurować konkretne parametry trybu Dynamic, np. sposób pracy silnika, skrzyni biegów czy zawieszenia.
Kierowca może skonfigurować konkretne parametry trybu Dynamic, np. sposób pracy silnika, skrzyni biegów czy zawieszenia.Motor
Można na bieżąco śledzić wartości przeciążeń, można też sprawdzić maksymalne wartości zapisane podczas przejazdu.
Można na bieżąco śledzić wartości przeciążeń, można też sprawdzić maksymalne wartości zapisane podczas przejazdu.Motor
Kolejne wskazanie – użycia pedałów gazu i hamulca. Przycisk „Wykres” pokazuje ich użycie w dłuższym okresie.
Kolejne wskazanie – użycia pedałów gazu i hamulca. Przycisk „Wykres” pokazuje ich użycie w dłuższym okresie.Motor
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 SMotor
Jaguar F-Type V8 SMotor

Dane techniczne: Jaguar F-Type V8 S

 
Jaguar F-Type
Silnik
benzynowy, kompresor
Pojemność skokowa
5000 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
495 KM/6500
Maks. moment obrotowy
625 Nm/2500
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość
447/192/132 cm
Rozstaw osi
262 cm
Średnica zawracania
10,7 m
Masa/ładowność
1665/360 kg
Pojemność bagażnika
196 l
Poj. zbiornika paliwa
72 l (Pb 95)
Teoretyczny zasięg
650 km
Opony (przód; tył)
255/35 R20; 295/30 R20
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
300 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
15,9/8,3/11,1
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,2 s
Przyspieszenie 0-150 km/h
8,1 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
13,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
34,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,6 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
16,2/8,1
Rzeczywisty zasięg
590 km
Cena wersji podstawowej**
524 000 zł
Cena
524 000 zł
*z tym samym silnikiem