Infiniti Q60 2.0t Premium Tech - test

Dynamiczna stylizacja nowego coupe Infiniti sugeruje sportowy charakter, ale na drodze Q60 2.0 turbo stawia głównie na komfort.

Infiniti Q60
Infiniti Q60Motor

Choć rosnący popyt na nowe Infiniti napędzają głównie kompaktowe Q30 i QX30, od lat wizytówką marki pozostają SUV serii 70 (dawniej FX) oraz coupe serii 60 (dawniej G).

Ten ostatni model ma grono oddanych entuzjastów - jego dwie pierwsze odsłony napędzały silniki z Nissanów 350 i 370Z.

Najnowsze Q60 dołącza do rywalizacji w mocno obsadzonej stawce: konkurencyjne modele są świeżo po debiucie lub liftingu. Jeśli chodzi o wygląd, nie ma jednak żadnych kompleksów - wyraziste linie skutecznie wyróżniają je na tle A5, serii 4 czy klasy C. W zamian pogodzić się trzeba z pewnymi wyrzeczeniami: po otwarciu mokrej pokrywy bagażnika woda ścieka do środka, a we wnętrzu wygodnie będzie kierowcy o wzroście do 190 cm.

Tylne miejsca nadają się raczej do przewożenia bagażu, choć fotele odsuwają się elektrycznie i pamiętają swoje pozycje.

Deska rozdzielcza jest przyzwoicie wykończona, ale brakuje jej sportowego sznytu. Dyskusyjna ergonomia konsoli z 2 ekranami.Motor

Po otwarciu drzwi urok Q60 nieco słabnie - kokpit z sedana Q50 został starannie wykonany, ale obsługa za pośrednictwem mieszanki klawiszy i dwóch ekranów bywa mało intuicyjna. Najsłabszym ogniwem Q60 jest jednak bazowy napęd z półek Mercedesa. 7-biegowa skrzynia okazuje się zbyt powolna i nerwowa, a silnik - choć elastyczny - jest mniej oszczędny i zrywny od jednostek Audi czy BMW.

Wygodne fotele z wszechstronną regulacją (m.in. szerokość podparcia boków), ale przeciętna ilość miejsca.Motor

Szybkie łuki nie są zresztą żywiołem Q60 2.0t - brakuje mu lekkości i lepszego balansu. Jego sprężyste zawieszenie doskonale radzi sobie za to z dziurami.

Bagażnik jak w kompakcie (342 l). Nieregularny kształt, można za to złożyć oparcie (w całości).Motor

Nieźle wypada też poprawiony układy kierowniczy DAS (bez mechanicznego połączenia z kołami) - jest precyzyjny i nie przenosi drgań, choć nadal tłumi sporo informacji od kół i ma zbyt silne samopowracanie.

Fani G37 powinni raczej rozglądać się za 405-konnym Q60 3.0t z aktywnym tłumieniem.

Silnik od Mercedesa: przyjemne brzmienie, łagodny temperament i spory apetyt w korkach.Motor
 
Infiniti Q60 2.0t Premium Tech
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1991 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
211 KM/5500
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1250
Skrzynia biegów
automatyczna/7-biegowa
Napęd
tylny
Dług./szer./wys.
469/185/140 cm
Rozstaw osi
285 cm
Masa/ładowność
1678/462 kg
Pojemność bagażnika
342 l
Poj. zbiornika paliwa
80 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,3 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
9,2/5,2/7,3
Zużycie paliwa w teście*
12,4/9,6/6,8
Cena
211 830 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

INFINITI Q60 2.0T PREMIUM TECH: PLUSY I MINUSY

+ atrakcyjny design+ sportowa pozycja+ bogate wyposażenie przy niewygórowanej cenie+ wysoki komfort tłumienia nierówności

- mankamenty po stronie ergonomii i pracy przekładni- zbyt stateczne prowadzenie

Znak rozpoznawczy Infiniti: łukowate wygięcie tylnej szyby. Plus za duże lusterka boczne.Motor

INFINITI Q60 2.0T PREMIUM TECH: PODSUMOWANIE

Infiniti rozczarowuje jako auto sportowe, brak mu też dopracowania niemieckich rywali. Ma jednak efektowną stylizację i komfortowe zawieszenie.

Infiniti Q60 2.0t Premium Tech

Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor
Infiniti Q60 2.0t Premium TechMotor

Tekst: Marcin Sobolewski, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 22/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas