Nowa wersja nadwoziowa, nowy silnik – oto stylowy Hyundai i30 Fastback.
hyundai i30 fastbackMotor
Aktualna, trzecia odsłona Hyundaia i30 (debiut w 2016 r.) dała się poznać jako dopracowany kompakt, który może się pochwalić mnóstwem praktycznych zalet, ale nie wyróżnia się na ulicy.
A właściwie - nie wyróżniał. Aż do teraz. Do salonów wjechała bowiem nowa wersja i30. Nazywa się Fastback i jest efektownie stylizowanym... liftbackiem.
Płynnie opadająca linia dachu i zgrabnie wkomponowany spojler sprawiają, że nowy Hyundai dołączył do najlepiej wyglądających kompaktów na rynku.
Z przodu Fastback wygląda jednak jak wszystkie i30.
i30 fastbackMotor
To samo dotyczy kokpitu, który nie zachwyca designem, ale trudno nie docenić jego wzorowego uporządkowania i łatwej obsługi.
Kokpit nie rzuca na kolana designem, ale jest czytelny, funkcjonalny, ergonomiczny i porządnie wykonany.Motor
Ładowarka indukcyjna należy do wyposażenia seryjnego wersji Premium.Motor
Jedyne, czym wnętrze nowej wersji różni się od tego w hatchbacku to ograniczona o kilka centymetrów przestrzeń nad głowami pasażerów tylnych siedzeń. Bagażnik mieści niezłe 450 l.
i30 fastback foteleMotor
Ograniczona przestrzeń na głowy, ale do 185 cm wzrostu zmieści się każdy.Motor
Masywne słupki wyraźnie ograniczają kierowcy Hyundaia widoczność w tył.Motor
Testowanego Hyundaia napędza nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6, który zastąpił starszego 1,7-litrowego diesla. Rozwija 136 KM mocy i zapewnia autu bardzo przyzwoite osiągi - z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem i30 rozpędza się do 100 km/h w 10 s.
Na uwagę zasługuje niewielki apetyt nowej jednostki - zużywa ona średnio 5,3 l oleju napędowego na 100 km.
Ale jeszcze większe wrażenie robi kultura pracy silnika i jego dźwięk - czasem tylko obrotomierz przypomina, że to nie benzynowa jednostka.
Hyundaia i30 Fastbacka z nowym dieslem można mieć za 94 800 zł. Dopłata za automat wynosi 6000 zł. Testowana wersja kosztuje co prawda aż 119 tys. zł, ale oferuje właściwie kompletne wyposażenie.
Masywne słupki wyraźnie ograniczają kierowcy Hyundaia widoczność w tył. Pojemność bagażnika Fastbacka to 450 l – to o 55 l więcej niż w hatchbacku i o 152 l mniej niż w kombi.Motor
Dostęp do bagażnika przez dużą pokrywę byłby bardzo łatwy, gdyby nie próg załadunkowy położony na wysokości aż 80 cm.Motor
HYUNDAI i30 FASTBACK 1.6 CRDi 7DCT PREMIUM: PLUSY I MINUSY
+ niezły wygląd+ porządne wykończenie+ pewne prowadzenie+ skuteczne tłumienie wstrząsów+ kulturalnie pracujący i oszczędny silnik+ sprawny automat+ bogate wyposażenie
- nieco ograniczona ilość miejsca na głowy z tyłu- masywny próg bagażnika- wysoka cena