Hyundai i20 Coupe 1.2 – test

Do „Coupe” w nazwie 3-drzwiowej odmiany Hyundaia i20 lepiej podchodzić z dystansem.

i20 Coupe
i20 CoupeMotor

Kiedyś nazwa coupe zarezerwowana była dla rasowych, dwudrzwiowych aut sportowych, z piękną linią nadwozia i świetnymi osiągami. Teraz taki przydomek można znaleźć i przy kabrioletach, i sedanach, a w przypadku Hyundaia i20 - także przy zwykłym trzydrzwiowym hatchbacku.

Tak rozbudowana deska rozdzielcza mogłaby znaleźć się nawet w aucie klasy średniej. Obsługa jest bardzo prosta, materiały niezłe.Motor

Budzi to pewne oczekiwania. W przypadku miejskiego Hyundaia sportowego pierwiastka jest jednak bardzo niewiele. Dynamika podstawowej, 1,2-litrowej jednostki benzynowej uśpi każdego. Rozpędzanie do 100 km/h trwa blisko 13 s, powyżej 120 km/h tempo nabierania prędkości prawie ustaje. Przy wyprzedzaniu ciężarówek trzeba wykorzystać wszystkie możliwości silnika.

Oszczędnie i praktycznie

Są i dobre wiadomości. Zużycie paliwa jest symboliczne, zupełnie realnie można uzyskiwać wyniki poniżej 5 l/100 km. Jednostka pracuje bardzo cicho i jest pozbawiona wibracji - udało się jeszcze umknąć modzie na likwidowanie cylindrów. Tu są wszystkie cztery.

Hyundai i20 Coupe nie szokuje też agresywną linią nadwozia. Jest za to dość praktyczny. Ma o 3 cm mniejszą wysokość i o 1 cm długość od wersji pięciodrzwiowej. We wnętrzu miejsca jest pod dostatkiem, nawet wchodzenie na kanapę, za sprawą długich drzwi i dobrze rozwiązanego mechanizmu składania foteli przednich, jest zupełnie wygodne.

Fotele są duże i wygodne. Sięganie po pasy ułatwia odchylane ramię.Motor

Bagażnik ma nawet trochę większą pojemność niż w pięciodrzwiowej odmianie. 336 litrów to wynik na poziomie auta kompaktowego.

O rozmiar większy

Siedząc za kierownicą i20 Coupe, można odnieść wrażenie, że jedzie się dużo większym autem niż w rzeczywistości. Fotele są obszerne i wygodne, deska rozdzielcza bardzo rozbudowana, materiały miłe w dotyku, wszystko dobrze zmontowano. Do tego dochodzi komfortowe zawieszenie. Samochód robi wrażenie bardzo dojrzałego, poważnego.

Bagażnik ma pojemność 336 litrów – to o 10 litrów więcej niż w odmianie pięciodrzwiowej.Motor

Do obrazu coupe to raczej nie pasuje, ale do jazdy na co dzień i20 Coupe nadaje się znakomicie. Tym bardziej że jest tylko o 1000 zł droższe od odmiany pięciodrzwiowej.

 
Hyundai i20 Coupe 1.2
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
84 KM/6000
Maks. moment obrotowy
122 Nm/4000
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
405/173/145 cm
Rozstaw osi
257 cm
Masa/ładowność
1092/508 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
336/1011 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,8 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
6,6/4,2/5,1
Zużycie paliwa w teście*
6,5/4,4/5,5
Cena
52 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

HYUNDAI i20 COUPE 1.2: PLUSY I MINUSY

+ wysoki komfort jazdy+ niewielkie zużycie paliwa+ dobre wyciszenie wnętrza+ efektowny wygląd

- niska dynamika silnika- w wersji z panoramicznym dachem mała wysokość wnętrza

Reflektory z diodowymi światłami dziennymi – tylko w dwóch najdroższych wersjach.Motor

HYUNDAI i20 COUPE 1.2: PODSUMOWANIE

Coupe bez sportowych ambicji. Ale jako trzydrzwiowa odmiana i20 wypada świetnie.

Hyundai i20 Coupe 1.2

Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor
Hyundai i20 Coupe 1.2Motor

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 34/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas