Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT Elegance - test

CR-V jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów na polskim rynku. Na początku 2010 roku do salonów trafiła wersja po modernizacji.

Zmiany są symboliczne. Z zewnątrz wersję po liftingu wyróżnia lekko zmodernizowany zderzak.
Zmiany są symboliczne. Z zewnątrz wersję po liftingu wyróżnia lekko zmodernizowany zderzak.Motor

Honda nie wprowadza nowych modeli zbyt często, to samo dotyczy faceliftingów, które są w zasadzie ledwo zauważalne. Tak było w przypadku Civica i nie inaczej jest z CR-V. SUV Hondy cieszy się w Polsce niesłabnącym powodzeniem od momentu debiutu w 2006 roku. Mimo że auto ma już 5 lat na karku, modernizacja zasługuje na miano symbolicznej. Delikatnie zmienione zderzaki i wlot powietrza to zbyt mało żeby mówić o liftingu. We wnętrzu także trudno dopatrzyć się zmian. Najbardziej widoczna to nowy radioodtwarzacz.

Po faceliftingu kierownica i zegary pozostały takie same, zmienił się tylko radioodtwarzacz.Motor

Poza tym wszystko "po staremu". I dobrze, bo wnętrze CR-V zasługuje na uznanie. Dotyczy to zarówno przestronności jak i wysokiego poziomu wykończenia. Miejsca jest pod dostatkiem, a pasażerowie tylnej kanapy z pewnością docenią całkowicie płaską podłogę. Szkoda, że przy okazji zmian nie  zdecydowano się na zastąpienie skokowej regulacji nachylenia oparcia foteli bardziej precyzyjnym mechanizmem.

Największa nowość na rok 2010 to silnik Diesla o mocy 150 KM (wcześniej 140 KM), który oferowany jest teraz także z automatyczną skrzynią biegów. Do  tej pory zwolennicy automatów byli skazani na silnik benzynowy. Duet diesel i automat w przypadku CR-V okazuje się bardzo udany. Skrzynia o pięciu przełożeniach pracuje bardzo płynnie i szybko zmienia biegi. Szkoda tylko, że nie dysponuje trybem manualnym. Silnik pozytywnie zaskakuje wysoką kulturą pracy. W kabinie jest ledwo słyszalny. Do tego dochodzą bardzo dobre osiągi i umiarkowany apetyt na paliwo. Niestety, cena jest dosyć wysoka. To efekt pojemności silnika i wysokiej stawki akcyzowej.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT Elegance

Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT Elegance - test (czytaj artykuł)

Mocny punkt CR-V to 150-konny silnik Diesla. Oszczędny i bardzo cichy.Motor
Nowość na rok 2010 to automatyczna skrzynia współpracująca z silnikiem Diesla. Motor
Po faceliftingu tył nadwozia pozostał bez zmian. Pojawiły się nowe wzory felg aluminiowych.Motor
Fotel jest wygodny, ale skokowa regulacja oparcia mało praktyczna.Motor
Płaska podłoga z tyłu to rozwiązanie rzadko spotykane w tej klasie aut.Motor
Z przodu CR-V po modernizacji niemal nieróżni się od poprzedniczki. Subtelnie zmienił się kształt zderzaka.Motor

Plusy:

  • oszczędny i świetnie wyciszony silnik;
  • obszerna kabina i duży bagażnik;
  • komfortowe zawieszenie;
  • bogate wyposażenie.

Minusy:

  • wysoka cena zakupu;
  • brak możliwości stałego zablokowania napędu 4x4;
  • skrzynia automatyczna bez trybu manualnego.

Wojtek Jurko

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2199 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/4000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/2000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./5-biegowa
Pojemność bagażnika
556/1532 l
Opony
225/60 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
457/182/168 cm
Rozstaw osi
262 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
187 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,6 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,5/6,2/7,4
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
10,0/8,0
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas