Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - test

Wersja z silnikiem 1.6 i-DTEC ma pewną wadę: nie ma tu opcji napędu 4x4.
Wersja z silnikiem 1.6 i-DTEC ma pewną wadę: nie ma tu opcji napędu 4x4.Motor
Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo przyzwoicie. Ergonomia jest bez zarzutu, choć obsługa wyświetlacza komputera pokładowego mogłaby być bardziej intuicyjna. Nawet przy najmniejszym silniku montowana jest 6-biegowa skrzynia.
Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo przyzwoicie. Ergonomia jest bez zarzutu, choć obsługa wyświetlacza komputera pokładowego mogłaby być bardziej intuicyjna. Nawet przy najmniejszym silniku montowana jest 6-biegowa skrzynia.Motor

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle

Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo przyzwoicie. Ergonomia jest bez zarzutu, choć obsługa wyświetlacza komputera pokładowego mogłaby być bardziej intuicyjna. Nawet przy najmniejszym silniku montowana jest 6-biegowa skrzynia.
Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo przyzwoicie. Ergonomia jest bez zarzutu, choć obsługa wyświetlacza komputera pokładowego mogłaby być bardziej intuicyjna. Nawet przy najmniejszym silniku montowana jest 6-biegowa skrzynia.Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD LifestyleMotor
Wnętrze CR-V jest naprawdę wielkie. Tak szeroki z tyłu nie jest żaden konkurent, a ilością miejsca na nogi Honda dorównuje wielu dużym SUV-om.
Wnętrze CR-V jest naprawdę wielkie. Tak szeroki z tyłu nie jest żaden konkurent, a ilością miejsca na nogi Honda dorównuje wielu dużym SUV-om.Motor
Łączona tapicerka skóra-alcantara to znak rozpoznawczy wersji wyposażenia Lifestyle.
Łączona tapicerka skóra-alcantara to znak rozpoznawczy wersji wyposażenia Lifestyle.Motor
Oryginalnie skomponowane wskaźniki są bardzo czytelne. Wskazania komputera pokładowego są wyświetlane wewnątrz prędkościomierza.
Oryginalnie skomponowane wskaźniki są bardzo czytelne. Wskazania komputera pokładowego są wyświetlane wewnątrz prędkościomierza.Motor
Uzyskanie takiego wyniku (6,2 l/100 km) nie jest w tym SUV-ie niemożliwe.
Uzyskanie takiego wyniku (6,2 l/100 km) nie jest w tym SUV-ie niemożliwe.Motor
CR-V ma bardziej niż wystarczający bagażnik: 589 l czyni z niego idealne auto rodzinne.
CR-V ma bardziej niż wystarczający bagażnik: 589 l czyni z niego idealne auto rodzinne.Motor
Drugi w historii diesel Hondy jest bardzo udany: dynamiczny i oszczędny.
Drugi w historii diesel Hondy jest bardzo udany: dynamiczny i oszczędny.Motor
Wersja z silnikiem 1.6 i-DTEC ma pewną wadę: nie ma tu opcji napędu 4x4.
Wersja z silnikiem 1.6 i-DTEC ma pewną wadę: nie ma tu opcji napędu 4x4.Motor
Naturalnym środowiskiem dla oszczędnej Hondy CR-V są raczej ruch miejski i trasy, niż bezdroża.
Naturalnym środowiskiem dla oszczędnej Hondy CR-V są raczej ruch miejski i trasy, niż bezdroża.Motor

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - podsumowanie

  • cichy, dynamiczny i oszczędny silnik,
  • dobra jakość wykonania,
  • pewne własności jezdne,
  • obszerne wnętrze z płaską podłogą z tyłu.
  • wysoka cena zakupu,
  • brak dobrej skrzyni automatycznej w ofercie,
  • ograniczona widoczność do tyłu.

Dane techniczne: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1597 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
120 KM/4000
Maks. moment obrotowy
300 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
457/182/169 cm
Rozstaw osi
263 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1600/2100 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
589/1146 l
Poj. zbiornika paliwa
58 l (ON)
Opony
225/60 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,0 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
14,6 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,8/4,3/4,5
Teoretyczny zasięg
1288 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,9/5,5/6,3
Rzeczywisty zasięg
920 km
Cena wersjii podstawowej**
111 400 zł
Cena
128 600 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem