Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - test

Akurat w przypadku tego auta slogan reklamowy sprawdza się w praktyce. Honda CR-V z nowym dieslem 1.6 i-DTEC to jeden z oszczędniejszych SUV-ów.

Wersja z silnikiem 1.6 i-DTEC ma pewną wadę: nie ma tu opcji napędu 4x4.
Wersja z silnikiem 1.6 i-DTEC ma pewną wadę: nie ma tu opcji napędu 4x4.Motor
Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo przyzwoicie. Ergonomia jest bez zarzutu, choć obsługa wyświetlacza komputera pokładowego mogłaby być bardziej intuicyjna. Nawet przy najmniejszym silniku montowana jest 6-biegowa skrzynia.Motor

Trzeba przyznać, że Honda w przypadku swojego kompaktowego SUV-a niczego nie udaje. W odróżnieniu od wielu konkurentów w tej klasie, nie przypisuje swojemu modelowi "nadprzyrodzonych" zdolności terenowych. CR-V to bowiem bardziej minivan z oferowaną przy niektórych silnikach opcją napędu na cztery koła niż SUV w pełnym tego słowa znaczeniu.

Wnętrze w rozmiarze XL

Japoński producent wypracował przez ostatnie lata swój własny styl: stworzył wnętrze jednocześnie oryginalne i dobre jakościowo. Największą jednak zaletą Hondy CR-V jest obszerność wnętrza. Pod tym względem samochód wygrywa nie tylko z rynkowymi liderami segmentu (Nissan Qashqai, Kia Sportage), ale i z większością modeli tej klasy. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim duża szerokość kabiny i spora ilość miejsca na nogi z tyłu - są to bardzo pożądane cechy w aucie rodzinnym.

Nowość w tym modelu to silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC. Doświadczenia zdobyte przy produkcji diesla 2.2 zaprocentowały bardzo dobrymi parametrami. 1.6 i-DTEC doskonale reaguje na ruchy pedałem gazu i osiąga ogromny jak na tę pojemność moment obrotowy 300 Nm. Pomaga to przy wyprzedzaniu przy wysokich prędkościach. W odróżnieniu od wielu konkurencyjnych diesli, jego dźwięk pracy nie jest zbytnio natarczywy. Największą jednak zaletą jest bardzo niskie zużycie paliwa. Wyników osiąganych w teście przez tego SUV-a nie powstydziłby się niejeden samochód kompaktowy o zbliżonych osiągach.

Uzyskanie homologacyjnych wartości spalania wydaje się wprawdzie nierealne, ale na trasie przy mniej dynamicznym stylu jazdy spokojnie można zejść poniżej 5,5 l/100 km. W mieście CR-V spala poniżej 7 l/100 km, co również jest przyzwoitym wynikiem.

Z napędem na przód

Niskie wyniki zużycia paliwa po części mogą wynikać z zastosowania wyłącznie napędu na przednią oś. W przypadku jednostki 1.6 i-DTEC producent w ogóle nie przewiduje opcji 4x4.

Istotnym mankamentem modelu CR-V jest jego wysoka cena. Kwota blisko 130 tys. zł za auto z przednim napędem to obiektywnie dość dużo. Aż o 30 tys. zł taniej można kupić topowo wyposażoną Kię Sportage. Nawet w najtańszej wersji wyposażenia Comfort na CR-V 1.6 i-DTEC trzeba wydać ponad 111 000 zł. Marka jednak ma dobrą renomę i chętnych na zakup CR-V nie brakuje.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle (czytaj test)

Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo przyzwoicie. Ergonomia jest bez zarzutu, choć obsługa wyświetlacza komputera pokładowego mogłaby być bardziej intuicyjna. Nawet przy najmniejszym silniku montowana jest 6-biegowa skrzynia.Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD LifestyleMotor
Wnętrze CR-V jest naprawdę wielkie. Tak szeroki z tyłu nie jest żaden konkurent, a ilością miejsca na nogi Honda dorównuje wielu dużym SUV-om.Motor
Łączona tapicerka skóra-alcantara to znak rozpoznawczy wersji wyposażenia Lifestyle.Motor
Oryginalnie skomponowane wskaźniki są bardzo czytelne. Wskazania komputera pokładowego są wyświetlane wewnątrz prędkościomierza.Motor
Uzyskanie takiego wyniku (6,2 l/100 km) nie jest w tym SUV-ie niemożliwe.Motor
CR-V ma bardziej niż wystarczający bagażnik: 589 l czyni z niego idealne auto rodzinne.Motor
Drugi w historii diesel Hondy jest bardzo udany: dynamiczny i oszczędny.Motor
Wersja z silnikiem 1.6 i-DTEC ma pewną wadę: nie ma tu opcji napędu 4x4.Motor
Naturalnym środowiskiem dla oszczędnej Hondy CR-V są raczej ruch miejski i trasy, niż bezdroża.Motor

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - podsumowanie

Mały diesel w dużym SUV-ie? Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, to Honda CR-V powinna je rozwiać.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle: plusy

  • cichy, dynamiczny i oszczędny silnik,
  • dobra jakość wykonania,
  • pewne własności jezdne,
  • obszerne wnętrze z płaską podłogą z tyłu.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • brak dobrej skrzyni automatycznej w ofercie,
  • ograniczona widoczność do tyłu.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1597 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
120 KM/4000
Maks. moment obrotowy
300 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
457/182/169 cm
Rozstaw osi
263 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1600/2100 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
589/1146 l
Poj. zbiornika paliwa
58 l (ON)
Opony
225/60 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,0 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
14,6 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,8/4,3/4,5
Teoretyczny zasięg
1288 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,9/5,5/6,3
Rzeczywisty zasięg
920 km
Cena wersjii podstawowej**
111 400 zł
Cena
128 600 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas