Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - test

1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.
1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.Motor
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.Motor

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Ilość miejsca na tylnej kanapie jest przeciętna, jak na klasę kompakt. Miejsca na nogi jest dokładnie tyle, co w Oplu Astrze IV czy Skodzie Octavii II, za to sufit jest relatywnie nisko.
Ilość miejsca na tylnej kanapie jest przeciętna, jak na klasę kompakt. Miejsca na nogi jest dokładnie tyle, co w Oplu Astrze IV czy Skodzie Octavii II, za to sufit jest relatywnie nisko.Motor
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.Motor
Nietypowy, ale praktyczny sposób składania kanapy.
Nietypowy, ale praktyczny sposób składania kanapy.Motor
Po podniesieniu tylnych siedzisk można przewozić wysokie przedmioty. To efekt przeniesienia baku paliwa pod przednie siedzenia.
Po podniesieniu tylnych siedzisk można przewozić wysokie przedmioty. To efekt przeniesienia baku paliwa pod przednie siedzenia.Motor
Dwa piktogramy oznaczają energochłonność. Przy oszczędnej jeździe z niebieskich robią się zielone.
Dwa piktogramy oznaczają energochłonność. Przy oszczędnej jeździe z niebieskich robią się zielone.Motor
Średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Taki wynik można uzyskać w trasie przy spokojnej jeździe.
Średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Taki wynik można uzyskać w trasie przy spokojnej jeździe.Motor
Nowy silnik 1.6 i-DTEC to drugi diesel Hondy. Jest bardzo lekki, oszczędny i dynamiczny. Jednostka trafi także pod maskę większej Hondy CR-V.
Nowy silnik 1.6 i-DTEC to drugi diesel Hondy. Jest bardzo lekki, oszczędny i dynamiczny. Jednostka trafi także pod maskę większej Hondy CR-V.Motor
1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.
1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.Motor
Nastawy zawieszenia Hondy Civic przypadną do gustu kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę.
Nastawy zawieszenia Hondy Civic przypadną do gustu kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę.Motor

Dane techniczne: Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1597 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
120 KM/4000
Maks. moment obrotowy
300 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1310/560 kg
Średnica zawracania
11,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
467/1368 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
430/177/147 cm
Rozstaw osi
260 cm
Opony
225/45 R17
Teoretyczny zasięg
1350 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
4,1/3,5/3,7
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,7 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
43,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
43,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,4 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
5,7/5,2
Rzeczywisty zasięg
920 km
Cena wersji podstawowej**
82 000 zł
Cena
97 500 zł
*opony zimowe, temp. 1°C, nawierzchnia sucha; **z tym samym silnikiem