Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - test

1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.
1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.Motor
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.Motor

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Ilość miejsca na tylnej kanapie jest przeciętna, jak na klasę kompakt. Miejsca na nogi jest dokładnie tyle, co w Oplu Astrze IV czy Skodzie Octavii II, za to sufit jest relatywnie nisko.
Ilość miejsca na tylnej kanapie jest przeciętna, jak na klasę kompakt. Miejsca na nogi jest dokładnie tyle, co w Oplu Astrze IV czy Skodzie Octavii II, za to sufit jest relatywnie nisko.Motor
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.
Kierownica zasłania wyświetlacz prędkości jazdy - taki problem może spotkać osoby lubiące mieć kierownicę ustawioną nieco wyżej. To jednak jeden z niewielu błędów ergonomii wnętrza Civica. Plus za solidne wykończenie kokpitu.Motor
Nietypowy, ale praktyczny sposób składania kanapy.
Nietypowy, ale praktyczny sposób składania kanapy.Motor
Po podniesieniu tylnych siedzisk można przewozić wysokie przedmioty. To efekt przeniesienia baku paliwa pod przednie siedzenia.
Po podniesieniu tylnych siedzisk można przewozić wysokie przedmioty. To efekt przeniesienia baku paliwa pod przednie siedzenia.Motor
Dwa piktogramy oznaczają energochłonność. Przy oszczędnej jeździe z niebieskich robią się zielone.
Dwa piktogramy oznaczają energochłonność. Przy oszczędnej jeździe z niebieskich robią się zielone.Motor
Średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Taki wynik można uzyskać w trasie przy spokojnej jeździe.
Średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Taki wynik można uzyskać w trasie przy spokojnej jeździe.Motor
Nowy silnik 1.6 i-DTEC to drugi diesel Hondy. Jest bardzo lekki, oszczędny i dynamiczny. Jednostka trafi także pod maskę większej Hondy CR-V.
Nowy silnik 1.6 i-DTEC to drugi diesel Hondy. Jest bardzo lekki, oszczędny i dynamiczny. Jednostka trafi także pod maskę większej Hondy CR-V.Motor
1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.
1.6 i-DTEC ma duszę benzyniaka: jest zrywny, cichy z dołu i głośny na górnych obrotach.Motor
Nastawy zawieszenia Hondy Civic przypadną do gustu kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę.
Nastawy zawieszenia Hondy Civic przypadną do gustu kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę.Motor

Zobacz również:

    Dane techniczne: Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1597 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    120 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    300 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1310/560 kg
    Średnica zawracania
    11,0 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    467/1368 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    430/177/147 cm
    Rozstaw osi
    260 cm
    Opony
    225/45 R17
    Teoretyczny zasięg
    1350 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    207 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,5 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    4,1/3,5/3,7
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,4 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,5 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    13,7 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    43,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    43,7 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,4 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    5,7/5,2
    Rzeczywisty zasięg
    920 km
    Cena wersji podstawowej**
    82 000 zł
    Cena
    97 500 zł
    *opony zimowe, temp. 1°C, nawierzchnia sucha; **z tym samym silnikiem