Harley-Davidson Fat Bob 114 – potęga na kołach

Jest muskularny, choć lżejszy od swojego poprzednika, a pod siedzeniem pracuje potężny silnik. Nie tylko w świecie motocykli Fat Bob 114 robi wrażenie - wiele aut, jakie spotka na drodze jego właściciel, będzie miało jednostkę o mniejszej, niż ten Harley, pojemności!

Harley-Davidson Fat Bob 114
Harley-Davidson Fat Bob 114 INTERIA.PL

Harley-Davidson w oczach wielu motocyklistów to spokojny cruiser do długich wypraw, najlepiej drogami bez wielu zakrętów. I to bez znaczenia, który model wybierzemy. Firma jednak robi wszystko, by zerwać z tą opinią i przyciągnąć do siebie nowych, młodych klientów. Jednym z elementów tej strategii mają być nie tylko nowe wersje popularnych modeli, ale także nowe odmiany znanych silników. Do Fat Boba trafił więc ulepszony silnik V-Twin o nazwie Milwaukee Eight.Silnik jak z samochodu Jednostka napędowa to z pewnością najmocniejszy punkt tego modelu. W największej odmianie 114 ma on aż 1868 ccm pojemności i iście samochodowy maksymalny moment obrotowy, wynoszący 155 Nm i dostępny już przy 3500 obr./min. Reakcja na gaz jest błyskawiczna, hamulce z podwójnymi tarczami bardzo skuteczne. Coś jednak sprawia, że nawet motocykliści z mniejszym doświadczeniem potrafią okiełznać tak monstrualną maszynę. To sztywniejsza, o 65 proc. w stosunku do poprzednika, rama oraz kompletnie nowe zawieszenie.

Harley-Davidson Fat Bob 114 INTERIA.PL

Z przodu widelec ma 130 mm skoku i potrafi płynnie pochłaniać nawet duże nierówności. Jednak ważniejsze jest, że dzięki technologii Dual Bending Valve reaguje bardzo szybko. Z kolei z tyłu pozostał amortyzator monoshock, ale zmieniono geometrię zawieszenie. Poprawiło to przyczepność i prowadzenie.Szczęśliwa ósemka Nowością jest także liczba zaworów na cylinder. W sumie jest ich osiem, po 4 na każdy. Dodatkowo dołożono też po drugiej świecy zapłonowej i zwiększono do 10:1 stopień sprężania. Wszystko to spowodowało, że silnik generuje 102 KM i wysoki moment obrotowy.

Harley-Davidson Fat Bob 114 INTERIA.PL

Po co mocny silnik, jeśli motocykl nie potrafi skręcać? Z taką opinią Harley również musi się zmierzyć. Odchudzony Fat Bob ma mu w tym pomóc. Potężny motocykl osadzono na 16-calowych kołach z masywnymi oponami, z tyłu o rozmiarze 240 mm. Nisko umieszczony środek ciężkości dzięki nowej ramie i nowemu zawieszeniu sprawia, że motocykl nie tylko wygląda na bardzo stabilny, ale taki jest podczas jazdy. A przecież mierzy ponad 2,3 metra i ma ciężki widlasty silnik. Harley chwali się jednak, że dzięki nowej ramie, silnikowi i zawieszeniu udało się nieco odchudzić jednoślad. I to o 15 kilogramów. To sporo przy ważącym 296 kg motocyklu. Efekt bezpośrednio wypływa na styl prowadzenia i łatwość, z jaką motocykl przechodzi z zakrętu w zakręt.

Harley-Davidson Fat Bob 114

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

Tuning niekonieczny Wygląd Fat Boba pozostał w klimacie drogowego łobuza. I dobrze, bo motocykl prezentuje się zjawiskowo z podłużnym, zamontowanym poprzecznie LED-owym reflektorem i subtelnym jak na HD układem wydechowym 2-1-2. Dla fanatyków marki to pierwszy w kolejności element do wymiany. Drugi? Kierownica. Być może z wyższą jeździłoby się przyjemniej na dłuższych trasach, jednak fabryczna jest idealnie dopasowana do miejskich potrzeb.

Harley-Davidson Fat Bob 114INTERIA.PL

Dla wielu nowy Fat Bob oznacza koniec starego i topornego Harleya. Motocykl prowadzi się przyjemnie i przewidywalnie. Jest idealny na codzienne dojazdy do pracy, ale też weekendowe wypady za miasto. Aż chce się na niego wsiadać. Nic się nie trzęsie, w zakręty wchodzi wyśmienicie. Jedyny mankament, jaki w nim znaleźliśmy to spory apetyt na paliwo. Około 9 litrów na setkę. Przy zbiorniku o pojemności 13 litrów, oznacza to dość często postoje na stacjach.

Juliusz Szalek Harley-Davidson Fat Bob 114 - dane techniczne Silnik: Milwaukee-Eight 114, V-Twin Pojemność: 1868 cm3 Moc: 102 KM Maksymalny moment obrotowy: 155 Nm przy 3500 obr./min Masa: 296 kg Pojemność zbiornika paliwa: 13,6 l Cena: 84 550 zł

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas