Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend Plus – test

Nowy Ford Ka+ to samochód tego samego segmentu, co Fiesta, ale dużo od niej prostszy i tańszy.

Ford Ka+
Ford Ka+Motor

Poprzednia, druga generacja Forda Ka była typowym autem klasy mini, opracowanym wspólnie z Fiatem i produkowanym w jego tyskiej fabryce.

Nowy model, nazwany Ka+, jest aż o 31 cm dłuższy od mierzącego 362 cm Ka - odpowiada zatem najmniejszym przedstawicielom segmentu miejskiego.

Ka+ to ulepszona wersja sprzedawanego m.in. w Indiach i Brazylii (i tam wytwarzanego) modelu Figo/Ka, opartego technologicznie na Fieście sprzed dwóch generacji. Jest to zatem samochód budżetowy - i to się czuje oraz słyszy - już przy pierwszym zamykaniu drzwi czy klapy bagażnika.

Pomijając te detale, trzeba oddać Ka+, że jego wnętrze robi całkiem dobre wrażenie. Przede wszystkim jest przestronne, zarówno z przodu, jak i z tyłu - cztery dorosłe osoby mogą spokojnie odbyć dłuższą podróż. Obsługa jest bardzo prosta, a posiadacze nieco starszych modeli Forda poczują się tu jak w domu.

Wnętrze Ka+ najbardziej przypomina poprzednią generację Fiesty. Materiały są przeciętne, ale montaż solidny, a ergonomia – więcej niż dobra. Wygodne rozwiązanie – nad wejściami USB, AUX i gniazdem 12V znajduje się półka pokryta gumową wykładziną.Motor

Do napędu Ka+ stosowany jest silnik benzynowy 1.2 o mocy 70 lub 85 KM (pracuje w testowanym aucie). W mieście mała 4-cylindrowa jednostka zapewnia w zupełności wystarczające osiągi. Na trasie do ok. 120 km/h dynamika jest akceptowalna. Powyżej tej prędkości silnikowi wyraźnie zaczyna brakować siły, a do szybszej jazdy zniechęca też dość wysoki poziom hałasu panującego w kabinie.

Jak na niedrogie auto, fotele są bardzo przyzwoite – wystarczająco obszerne i wygodne.Motor
Z tyłu jest zaskakująco dużo miejsca – dla dwóch, nawet wysokich, osób.Motor

Ka+ prowadzi się pewnie i jest zwinne, ale na większych pofalowaniach nawierzchni zawieszenie nie najlepiej radzi sobie z tłumieniem. W efekcie samochód wpada w nieprzyjemne bujanie.

270 l to pojemność nieco mniejsza niż średnia w klasie. Po złożeniu oparć powstaje spory próg.Motor
 
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend Plus
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1196 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
85 KM/6300
Maks. moment obrotowy
112 Nm/4000
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
393/170/152 cm
Rozstaw osi
249 cm
Masa/ładowność
1009/521 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
270/849 l
Poj. zbiornika paliwa
42 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
168 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,6 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
6,5/3,9/4,9
Zużycie paliwa w teście*
6,8/5,2/6,0
Cena
41 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

FORD KA+ 1.2 Ti-VCT TREND PLUS: PLUSY I MINUSY

+ przestronne wnętrze+ prosta obsługa+ precyzyjny układ kierowniczy+ klimatyzacja w standardzie wersji 85 KM- brak osiowej regulacji kierownicy- nie najlepsze tłumienie długich nierówności- tylko przeciętna dynamika silnika

FORD KA+ 1.2 Ti-VCT TREND PLUS: PODSUMOWANIE

ford ka+Motor

Niezłe auto, ale Fiesta jest dużo lepsza, dlatego warto do niej dopłacić kilka tysięcy złotych.

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend Plus

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT Trend PlusMotor

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 51-52/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas