Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line - test

Fiesta ST-Line ze 140-konnym silnikiem to jeszcze nie hot hatch, ale już daje sporo przyjemności z jazdy.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-LineMotor

Spośród czterech wersji wyposażenia Fiesty tą najbardziej sportową jest ST-Line.

Wyróżniają ją m.in. inaczej stylizowane zderzaki i grill, a także gruba, lekko spłaszczona kierownica i mocniej wyprofilowane fotele (nota bene - wygodne, z seryjną regulacją lędźwiową po stronie kierowcy).

Najistotniejsze są jednak zmiany w układzie jezdnym - Fiesta ST-Line ma sportowe zawieszenie i 17-calowe felgi (18-calowe są opcjonalne) z oponami 205/45.

Tak wyposażona Fiesta prowadzi się jeszcze lepiej niż standardowa. Przechyły nadwozia w ostro pokonywanych zakrętach są niewielkie, podsterowność znikoma, a reakcje na ruchy kierownicą - zdecydowane, ale nie gwałtowne. Do tego dochodzą mocne i łatwe do wyczucia hamulce. Bez żadnej przesady można zatem powiedzieć, że prowadzenie Fiesty w takiej specyfikacji po krętych drogach daje sporo przyjemności.

Niezła jakość, ale na drzwiach zastosowano za dużo plastiku. Obsługa topowego, szybko działającego systemu multimedialnego jest wygodna.Motor
Aktywny tempomat jest dostępny w pakiecie za 2000 zł, m.in. z systemem rozpoznawania znaków.Motor

Wydawać by się mogło, że połączenie sportowego zawieszenia i opon o niskim profilu w niewielkim, lekkim aucie będzie receptą nie tylko na dobre właściwości jezdne, ale niestety także na wyraźne pogorszenie komfortu. Okazuje się jednak, że choć układ jezdny jest dość sztywno zestrojony, bez problemu radzi sobie z większością nierówności.

Fiesta foteleMotor
Do wersji ST-Line można zamówić za 3000 zł tapicerkę skórzano-materiałową.Motor

Drugim jasnym punktem testowanej Fiesty jest silnik 1.0 turbo, w najmocniejszym 140-konnym wcieleniu (w ofercie są jeszcze odmiany o mocy 100 i 125 KM). Choć ma tylko trzy cylindry, nie męczy jadących ani nadmiernymi wibracjami, ani nieprzyjemnym warkotem. Jednostka dobrze radzi sobie na niskich i średnich obrotach, ale na te wysokie nie wkręca się specjalnie ochoczo.

W dynamicznej jeździe pomaga dobrze zestrojona i precyzyjnie pracująca skrzynia biegów.

Mimo sporego temperamentu, silnik Fiesty zadowala się umiarkowaną ilością paliwa. Podczas spokojnej jazdy na trasie zużycie oscyluje w granicach 5,5 l, a w miejskich korkach nie przekracza ośmiu litrów.

Podłogę da się umieścić pionowo lub poziomo.Motor
 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Moc maksymalna
140 KM/6000
Maks. moment obrotowy
180 Nm/1500
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
407/174/147 cm
Rozstaw osi
249 cm
Masa/ładowność
1089/561 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
292/1093 l
Poj. zbiornika paliwa
42 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,0 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
5,8/3,8/4,5
Zużycie paliwa w teście*
7,8/5,5/6,7
Cena
72 680 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
Kręte drogi to żywioł Fiesty – prowadzi się lekko, pewnie i jest zwinna.Motor

FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST ST-LINE: PLUSY I MINUSY

+ spora przestronność z przodu+ wygodne fotele+ łatwa obsługa+ dynamiczny silnik+ pewne właściwości jezdne

- niezbyt dużo miejsca na tylnej kanapie- niektóre plastiki zaledwie średniej jakości- przeciętna widoczność do tyłu po skosie

Niewielkie okienko tylko minimalnie poprawia widoczność.Motor

FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST ST-LINE: PODSUMOWANIE

Bardzo udane auto - szybkie, zwinne, a do tego, mimo sportowego zawieszenia, całkiem wygodne.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line Motor

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 21-22/2018

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas