Fiat Freemont 2.0 16V Multijet Black Code AT AWD - test
Fiat Freemont łączy cechy wielu segmentów, a wersja specjalna „Black Code” daje mu wyrazisty charakter.
Freemont robi wrażenie już swoimi wymiarami - mierzy aż 491 cm długości, to więcej niż np. Mercedes klasy E. Wygląd największego modelu Fiata można uatrakcyjnić, wybierając odmianę specjalną Black Code. Dostępna jest dla dwóch wersji silnikowych: benzynowej 3.6 V6 (280 KM) i wysokoprężnej 2.0 o mocy 170 KM.
Black Code wyróżnia się takimi detalami jak lakierowane na czarno grill, lusterka zewnętrzne i aluminiowe felgi. W kabinie zmian nie ma, ale standardem jest skórzana tapicerka.
Bez względu na wersję wyposażenia Freemont to typowy crossover. Z wyglądu przypomina podwyższone kombi i ma 7-osobowe wnętrze o funkcjonalności minivana. Jego prześwit wynosi 18,3 cm (niektóre SUV-y mają mniejszy), a napęd 4x4 realizowany jest przez sprzęgło wielopłytkowe, które skutecznie dba o prawidłową trakcję. Po 170-konnej wersji 2.0 MultiJet można spodziewać się lepszej dynamiki, ale ospały automat i ponad 2 tony masy własnej robią swoje. Na szczęście zużycie paliwa okazuje się rozsądne, zwłaszcza w trasie, gdzie bez większych problemów można uzyskać wynik na poziomie 6,5 l/100 km. Przy 80-litrowym zbiorniku paliwa daje to maksymalny zasięg na poziomie 1230 km.
Freemont w opisywanej wersji kosztuje 148 tys. zł. Aktualnie objęty jest promocją i jego cena to 141 000 zł. Tyle kosztują porównywalne wersje Skody Superb czy Opla Insigni, a nie są tak wszechstronne jak crossover Fiata.
Fiat Freemont 2.0 16V Multijet Black Code AT AWD
Fiat Freemont 2.0 16V Multijet Black Code AT AWD (czytaj test)
Fiat Freemont 2.0 16V Multijet Black Code AT AWD - podsumowanie
Wygodny jak minivan, z napędem i prześwitem jak SUV, a w cenie auta klasy średniej.
Fiat Freemont 2.0 16V Multijet Black Code AT AWD: plusy
- przestronne wnętrze,
- spory bagażnik,
- bogate wyposażenie standardowe,
- duży zasięg,
- wysoki komfort jazdy,
- skuteczny napęd na obie osie
Fiat Freemont 2.0 16V Multijet Black Code AT AWD: minusy
- wysoka masa własna,
- ospała praca automatycznej skrzyni biegów
Fiat Freemont | |
---|---|
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1956 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 170 KM/4000 |
Maks. moment obrotowy | 350 Nm/1750 |
Skrzynia biegów | aut./6-biegowa |
Napęd | 4x4 |
Dług./szer./wys. | 491/188/175 cm |
Rozstaw osi | 289 cm |
Masa/ładowność | 2014/583 kg |
Poj. bagażnika (przy 7/5/2 os.) | 145/540/1461 l |
Poj. zbiornika paliwa | 80 l (ON) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 183 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,1 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 9,6/6,0/7,3 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 9,5/6,5/8,0 |
Cena | 148 000 zł |
Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała