Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate - test

Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.
Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.Motor
Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.
Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.Motor

Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate

Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.
Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.Motor
Przyciski do sterowania przednimi szybami umieszczono na konsoli środkowej zamiast na drzwiach. W efekcie, trudno do nich sięgnąć.
Przyciski do sterowania przednimi szybami umieszczono na konsoli środkowej zamiast na drzwiach. W efekcie, trudno do nich sięgnąć.Motor
Szczególnie z przodu Logan drugiej generacji nie wygląda na auto tanie.
Szczególnie z przodu Logan drugiej generacji nie wygląda na auto tanie.Motor
Przycisk „klaksonu” w dźwigience to stare i złe rozwiązanie.
Przycisk „klaksonu” w dźwigience to stare i złe rozwiązanie.Motor
Dacia Logan MCV ma 449 cm długości. Dla porównania Golf kombi mierzy 456 cm.
Dacia Logan MCV ma 449 cm długości. Dla porównania Golf kombi mierzy 456 cm.Motor
Logan MCV to tanie i proste auto. Świadczy o tym np. częściowo nieosłonięta klapa bagażnika. Będzie porysowana, to pewne.
Logan MCV to tanie i proste auto. Świadczy o tym np. częściowo nieosłonięta klapa bagażnika. Będzie porysowana, to pewne.Motor
Oparcia są za miękkie. To przeszkadza podczas długiej jazdy.
Oparcia są za miękkie. To przeszkadza podczas długiej jazdy.Motor
Z tyłu jest przestronnie.
Z tyłu jest przestronnie.Motor
Na utrudniającym regulację przednich foteli podłokietniku umieszczono przyciski do obsługi tylnych szyb.
Na utrudniającym regulację przednich foteli podłokietniku umieszczono przyciski do obsługi tylnych szyb.Motor
Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.
Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.Motor
Pilot do radia pod kierownicą jest za to bardzo praktyczny.
Pilot do radia pod kierownicą jest za to bardzo praktyczny.Motor
Uchwyt rolety jest wykonany po prostu byle jak. Do poprawy!
Uchwyt rolety jest wykonany po prostu byle jak. Do poprawy!Motor
Oto powód zakupu Logana MCV – bagażnik o pojemności od 573 do 1518 l. Asymetrycznie dzielone oparcie kanapy to standard.
Oto powód zakupu Logana MCV – bagażnik o pojemności od 573 do 1518 l. Asymetrycznie dzielone oparcie kanapy to standard.Motor
Siatkę można umieścić za przednimi lub tylnymi siedzeniami.
Siatkę można umieścić za przednimi lub tylnymi siedzeniami.Motor

Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate - podsumowanie

  • dobra przestronność,
  • niezła jakość plastików,
  • duży i ustawny bagażnik
  • niewygodne fotele,
  • nie najlepsza pozycja za kierownicą,
  • mimo prostoty auta przeciętna ergonomia
  • duży zasięg na obu rodzajach paliwa,
  • precyzyjna skrzynia biegów,
  • wystarczająca dynamika w ruchu miejskim
  • bardzo słabe osiągi,
  • głośna praca silnika
  • niezłe tłumienie poprzecznych nierówności,
  • skuteczne hamulce
  • wyraźna podsterowność,
  • nieprecyzyjny układ kierowniczy,
  • mocne bujanie nadwozia na wzdłużnych wybojach
  • niskie koszty eksploatacji,
  • niewielka dopłata do wersji z zasilaniem LPG,
  • niezłe wyposażenie,
  • niskie ceny opcji,
  • sensowna cena zakupu
  • brak kurtyn powietrznych i komputera pokładowego

Wersja z LPG – jak szybko zwróci się jej zakup

Przyciskiem GPL zmienia się źródło zasilania.
Przyciskiem GPL zmienia się źródło zasilania.Motor
Toroidalny zbiornik LPG ma niewielką pojemność – 32 litry.
Toroidalny zbiornik LPG ma niewielką pojemność – 32 litry.Motor
Wlew gazu umieszczono obok wlewu benzyny.
Wlew gazu umieszczono obok wlewu benzyny.Motor
Silnik na gazie uzyskuje 72, a na benzynie 75 KM.
Silnik na gazie uzyskuje 72, a na benzynie 75 KM.Motor

Dacia Logan MCV: benzyna kontra LPG

 
Logan MCV 1.2 16V
Logan MCV 1.2 16V LPG
Cena (wersja Laureate)
41 600 zł
45 100 zł
Różnica w cenie
3500 zł
Śr. testowe zużycie paliwa (l/100 km)
7,1 (Pb 95)
9,2 (LPG) + 0,4 (Pb 95)
Koszt przejechania 100 km
38,98 zł
25,29 zł
Różnica w koszcie przejechania 100 km
13,69 zł
Zwrot zakupu wersji LPG
po 25 566 km

Dane techniczne

Dane techniczne: Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate

 
Dacia Logan MCV
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1149 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna (benz./LPG)
75/72 KM/5500
Maks. moment obrotowy (benz./LPG)
107/105 Nm/4250
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
449/173/155 cm
Rozstaw osi
263 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1154/451 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
573/1518 l
Poj. zbiornika paliwa (benz./LPG)
50/32 l
Opony
185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
162 km/h
Prędkość maksymalna - LPG
154 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h - LPG
15,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
15,9 s
Przyspieszenie 0-100 km/h - LPG
16,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
14,7 s (4. bieg)
Elastyczność 60-100 km/h - LPG
14,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
26,5 s (5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h - LPG
28,0 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,1 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,7 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
70,0 dB
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,2
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,7/4,9/5,9
Dane producenta - LPG (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,8/6,2/7,5
Teoretyczny zasięg (benz.+LPG)
1270 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,5/6,1/7,1
Dane testowe - LPG (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,8/7,7/9,2
Rzeczywisty zasięg (benz.+LPG)
1050 km
Cena wersji podstawowej**
40 100 zł
Cena
45 100 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem