Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate - test

Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.
Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.Motor
Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.
Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.Motor

Zobacz również:

    Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate

    Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.
    Spora powierzchnia szyb i duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. W nadkolach mogłyby pomieścić się opony większe niż seryjne 185/65 R15.Motor
    Przyciski do sterowania przednimi szybami umieszczono na konsoli środkowej zamiast na drzwiach. W efekcie, trudno do nich sięgnąć.
    Przyciski do sterowania przednimi szybami umieszczono na konsoli środkowej zamiast na drzwiach. W efekcie, trudno do nich sięgnąć.Motor
    Szczególnie z przodu Logan drugiej generacji nie wygląda na auto tanie.
    Szczególnie z przodu Logan drugiej generacji nie wygląda na auto tanie.Motor
    Przycisk „klaksonu” w dźwigience to stare i złe rozwiązanie.
    Przycisk „klaksonu” w dźwigience to stare i złe rozwiązanie.Motor
    Dacia Logan MCV ma 449 cm długości. Dla porównania Golf kombi mierzy 456 cm.
    Dacia Logan MCV ma 449 cm długości. Dla porównania Golf kombi mierzy 456 cm.Motor
    Logan MCV to tanie i proste auto. Świadczy o tym np. częściowo nieosłonięta klapa bagażnika. Będzie porysowana, to pewne.
    Logan MCV to tanie i proste auto. Świadczy o tym np. częściowo nieosłonięta klapa bagażnika. Będzie porysowana, to pewne.Motor
    Oparcia są za miękkie. To przeszkadza podczas długiej jazdy.
    Oparcia są za miękkie. To przeszkadza podczas długiej jazdy.Motor
    Z tyłu jest przestronnie.
    Z tyłu jest przestronnie.Motor
    Na utrudniającym regulację przednich foteli podłokietniku umieszczono przyciski do obsługi tylnych szyb.
    Na utrudniającym regulację przednich foteli podłokietniku umieszczono przyciski do obsługi tylnych szyb.Motor
    Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.
    Materiały wykończeniowe są bardzo przyzwoite. Kierownicy brakuje osiowej regulacji.Motor
    Pilot do radia pod kierownicą jest za to bardzo praktyczny.
    Pilot do radia pod kierownicą jest za to bardzo praktyczny.Motor
    Uchwyt rolety jest wykonany po prostu byle jak. Do poprawy!
    Uchwyt rolety jest wykonany po prostu byle jak. Do poprawy!Motor
    Oto powód zakupu Logana MCV – bagażnik o pojemności od 573 do 1518 l. Asymetrycznie dzielone oparcie kanapy to standard.
    Oto powód zakupu Logana MCV – bagażnik o pojemności od 573 do 1518 l. Asymetrycznie dzielone oparcie kanapy to standard.Motor
    Siatkę można umieścić za przednimi lub tylnymi siedzeniami.
    Siatkę można umieścić za przednimi lub tylnymi siedzeniami.Motor

    Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate - podsumowanie

    • dobra przestronność,
    • niezła jakość plastików,
    • duży i ustawny bagażnik
    • niewygodne fotele,
    • nie najlepsza pozycja za kierownicą,
    • mimo prostoty auta przeciętna ergonomia
    • duży zasięg na obu rodzajach paliwa,
    • precyzyjna skrzynia biegów,
    • wystarczająca dynamika w ruchu miejskim
    • bardzo słabe osiągi,
    • głośna praca silnika
    • niezłe tłumienie poprzecznych nierówności,
    • skuteczne hamulce
    • wyraźna podsterowność,
    • nieprecyzyjny układ kierowniczy,
    • mocne bujanie nadwozia na wzdłużnych wybojach
    • niskie koszty eksploatacji,
    • niewielka dopłata do wersji z zasilaniem LPG,
    • niezłe wyposażenie,
    • niskie ceny opcji,
    • sensowna cena zakupu
    • brak kurtyn powietrznych i komputera pokładowego

    Wersja z LPG – jak szybko zwróci się jej zakup

    Przyciskiem GPL zmienia się źródło zasilania.
    Przyciskiem GPL zmienia się źródło zasilania.Motor
    Toroidalny zbiornik LPG ma niewielką pojemność – 32 litry.
    Toroidalny zbiornik LPG ma niewielką pojemność – 32 litry.Motor
    Wlew gazu umieszczono obok wlewu benzyny.
    Wlew gazu umieszczono obok wlewu benzyny.Motor
    Silnik na gazie uzyskuje 72, a na benzynie 75 KM.
    Silnik na gazie uzyskuje 72, a na benzynie 75 KM.Motor

    Dacia Logan MCV: benzyna kontra LPG

     
    Logan MCV 1.2 16V
    Logan MCV 1.2 16V LPG
    Cena (wersja Laureate)
    41 600 zł
    45 100 zł
    Różnica w cenie
    3500 zł
    Śr. testowe zużycie paliwa (l/100 km)
    7,1 (Pb 95)
    9,2 (LPG) + 0,4 (Pb 95)
    Koszt przejechania 100 km
    38,98 zł
    25,29 zł
    Różnica w koszcie przejechania 100 km
    13,69 zł
    Zwrot zakupu wersji LPG
    po 25 566 km

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate

     
    Dacia Logan MCV
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1149 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna (benz./LPG)
    75/72 KM/5500
    Maks. moment obrotowy (benz./LPG)
    107/105 Nm/4250
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    449/173/155 cm
    Rozstaw osi
    263 cm
    Średnica zawracania
    10,8 m
    Masa/ładowność
    1154/451 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    573/1518 l
    Poj. zbiornika paliwa (benz./LPG)
    50/32 l
    Opony
    185/65 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    162 km/h
    Prędkość maksymalna - LPG
    154 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    14,5 s
    Przyspieszenie 0-100 km/h - LPG
    15,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    15,9 s
    Przyspieszenie 0-100 km/h - LPG
    16,6 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    14,7 s (4. bieg)
    Elastyczność 60-100 km/h - LPG
    14,9 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    26,5 s (5. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h - LPG
    28,0 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,1 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,7 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    70,0 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,2
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,7/4,9/5,9
    Dane producenta - LPG (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,8/6,2/7,5
    Teoretyczny zasięg (benz.+LPG)
    1270 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,5/6,1/7,1
    Dane testowe - LPG (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    11,8/7,7/9,2
    Rzeczywisty zasięg (benz.+LPG)
    1050 km
    Cena wersji podstawowej**
    40 100 zł
    Cena
    45 100 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem