Logan MCV z małym silnikiem turbo i instalacją LPG to dobra alternatywa dla diesla 1.5 dCi – zwłaszcza w mieście.
Dacia Logan MCVMotor
Początkowo Dacia oferowała instalację gazową dla Logana MCV w wersji 1.2 16V (75 KM). Wolnossący silnik benzynowy z trudem radzi sobie jednak z napędzaniem sporego kombi, które długością i rozstawem osi nie odbiega np. od Kii Cee'd SW.
Teraz fabryczna, montowana jeszcze w Rumunii, instalacja LPG jest dostępna dla 3-cylindrowego silnika 0.9 TCe (z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem). Turbodoładowana jednostka o mocy 90 KM umożliwia bezstresową jazdę nawet przy wykorzystywaniu dużych możliwości przewozowych Logana MCV (582 kg ładowności). Poniżej 2000 obr./min ma niewielką turbodziurę, ale - jak na 3 cylindry - pracuje gładko i cicho, a do tego zużywa mało paliwa. Spalanie gazu na 100 km jest o ok. 1 l wyższe niż benzyny - średnio Dacia potrzebuje 7,7 l LPG/100 km. Oznacza to, że dopłata do instalacji w wysokości 2500 zł zwróci się już po przejechaniu 15 tys. km. To dobra alternatywa dla droższego diesla 1.5 dCi, zwłaszcza do jazdy po mieście.
[1] Trochę dziwi lokalizacja niektórych przycisków. Wskaźnik ilości gazu w zbiorniku i przełącznik źródła zasilania umieszczono międzu cup holderami a drążkiem zmiany biegów. [2] Wlew gazu został ukryty pod klapką wlewu benzyny.Motor
Największymi - dosłownie i w przenośni - atutami Logana MCV obok zespołu napędowego jest przestronne wnętrze i pakowny bagażnik. W kabinie swobodnie zmieszczą się cztery wysokie osoby. Pięciu będzie już ciasno ze względu na wąskie nadwozie.
Kiepskie fotele – mają mało wygodne obicia, krótkie siedziska i są słabo wyprofilowane.Motor
Niska cena Dacii najbardziej daje o sobie znać na miejscu kierowcy: fotel jest niewygodny, kierownica reguluje się tylko na wysokość, i to w ograniczonym zakresie, a niektóre przyciski mają przypadkowe rozmieszczenie (np. sterowanie szyb i tempomatu na konsoli środkowej). Plus za prosty, ale kompletny system multimedialny (750 zł).
Jedna z wielu mocnych stron Dacii – ustawny bagażnik o pojemności od 573 do 1518 l.Motor
Także prowadzenie przypomina zamierzchłe czasy: zawieszenie mocno ugina się na długich nierównościach, a mało bezpośredni układ kierowniczy zdaje się oderwany od kół. Logana usprawiedliwia dobry komfort na drogach marnej jakości i spory prześwit.
0,9-litrowy silnik R3 turbo jest cichy, dość oszczędny i zapewnia wystarczające osiągi.Motor
Dacia Logan MCV 0.9 TCe LPG Laureate
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
898 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Moc maksymalna
90 KM/5250
Maks. moment obrotowy
135 Nm/2500
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
449/173/152 cm
Rozstaw osi
263 cm
Masa/ładowność
1113/582 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
573/1518 l
Poj. zbiornika paliwa
50/32 l (Pb 95/LPG)
Osiągi
Prędkość maksymalna
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
Śr. zużycie LPG wg producenta*
7,6/5,4/6,2
Zużycie LPG w teście*
9,1/6,1/7,7
Cena
47 450 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
DACIA LOGAN MCV 0.9 TCe LPG LAUREATE: PLUSY I MINUSY
+ pojemne wnętrze i bagażnik+ zadowalające osiągi+ dobre tłumienie dziur+ niskie koszty eksploatacji i cena zakupu+ 3-letnia gwarancja
- niewygodne fotele- dyskusyjna ergonomia- duże przechyły i nikła precyzja prowadzenia