Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive - test

Citroen C4 Picasso ze 115-konnym dieslem 1.6 e-HDi to jeden z najlepszych minivanów dostępnych na rynku.

Wygląd nowego C4 Picasso robi lepsze wrażenie „na żywo” niż na zdjęciach.
Wygląd nowego C4 Picasso robi lepsze wrażenie „na żywo” niż na zdjęciach.Motor

Kompaktowe minivany to od lat specjalność Citroena. Każda generacja kompaktowego Picasso zbiera pozytywne oceny i nie inaczej jest w przypadku trzeciej odsłony tego modelu.

Citroen ma opinię producenta, któremu nie brak odwagi przy wcielaniu w życie awangardowych projektów, a C4 Picasso tylko potwierdza ten fakt. Niecodzienny styl nadwozia i deska rozdzielcza pozbawiona klasycznych zegarów (ich funkcję pełni 12-calowy centralnie umieszczony ekran) mogą budzić kontrowersje, ale nie pozostawią nikogo obojętnym.

Jak pokazuje przykład C4 Picassso, stylowy minivan może być funkcjonalny. Wnętrze jest przestronne, a siedzenia z przodu wygodne i duże. W drugim rzędzie są 3 tej samej wielkości fotele, które można przesuwać, regulować kąt ich oparcia i składać. Drzwi otwierają się szeroko, więc z zajmowaniem miejsc nie ma najmniejszych problemów. Do tego dobra widoczność z miejsca kierowcy, sporo schowków i duży bagażnik, czyli wszystkie atuty minivana. Na minus zasługują niezbyt ergonomiczne klamki wewnętrzne w przednich drzwiach. Są małe, za nisko umieszczone i trudno do nich sięgać.

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive (czytaj test)

Wygląd nowego C4 Picasso robi lepsze wrażenie „na żywo” niż na zdjęciach.Motor
Lepiej być nie może: 3 niezależne fotele, każdy z możliwością regulacji.Motor
Składany fotel pasażera umożliwia transport długich przedmiotów.Motor
Awangardowe nadwozie, awangardowy kokpit. Wbrew pozorom, do obsługi można się przyzwyczaić. Minus za sterowanie klimatyzacją z poziomu ekranu komputera.Motor
Bagażnik ma dużą pojemność (537 l), jest ustawny i dobrze wykończony.Motor
Chromowane listwy wokół szyb to cechy bogatszych wersji wyposażeniowych: Intensive i Exclusive.Motor

C4 Picasso ma jeszcze jeden atut. To udany silnik 1.6 e-HDi o mocy 115 KM. Jego osiągi nie są może imponujące (0-100 km/h w 11,8 s), ale w przypadku rodzinnego minivana w zupełności wystarczają. Mocne strony jednostki napędowej to płynne rozwijanie mocy, elastyczność, dobre wyciszenie i rozsądne zużycie paliwa. Deklaracje producenta dotyczące zapotrzebowania na paliwo są mało realne do uzyskania, ale średni wynik na poziomie 5,8 l/100 km to przyzwoity rezultat. Pozytywnym zaskoczeniem w przypadku C4 Picasso są właściwości jezdne. Zawieszenie francuskiego minivana zapewnia wysoki komfort, ale bez nieprzyjemnego przechylania się w zakrętach. Auto prowadzi się pewnie i posłusznie podąża za ruchami kierownicy.

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive (czytaj test)

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 IntensiveMotor

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive - podsumowanie

Jedna z najlepszych propozycji w klasie. Z dieslem 1.6 e-HDi to optymalny wybór.

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive: plusy

  • przestronne wnętrze,
  • duży bagażnik,
  • dobra widoczność,
  • wystarczająca dynamika i rozsądne zużycie paliwa,
  • właściwości jezdne.

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive: minusy

  • obsługa większości funkcji przez ekran dotykowy,
  • cena zakupu.
 
Citroen C4 Picasso
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1560 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
115 KM/3600
Maks. moment obrotowy
270 Nm/1750
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
443/183/161 cm
Rozstaw osi
279 cm
Masa/ładowność
1373/567 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
537/1709 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
189 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,5/3,8/4,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,2/5,3/5,8
Cena
97 700 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas