Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive - test
Citroen C4 Picasso ze 115-konnym dieslem 1.6 e-HDi to jeden z najlepszych minivanów dostępnych na rynku.
Kompaktowe minivany to od lat specjalność Citroena. Każda generacja kompaktowego Picasso zbiera pozytywne oceny i nie inaczej jest w przypadku trzeciej odsłony tego modelu.
Citroen ma opinię producenta, któremu nie brak odwagi przy wcielaniu w życie awangardowych projektów, a C4 Picasso tylko potwierdza ten fakt. Niecodzienny styl nadwozia i deska rozdzielcza pozbawiona klasycznych zegarów (ich funkcję pełni 12-calowy centralnie umieszczony ekran) mogą budzić kontrowersje, ale nie pozostawią nikogo obojętnym.
Jak pokazuje przykład C4 Picassso, stylowy minivan może być funkcjonalny. Wnętrze jest przestronne, a siedzenia z przodu wygodne i duże. W drugim rzędzie są 3 tej samej wielkości fotele, które można przesuwać, regulować kąt ich oparcia i składać. Drzwi otwierają się szeroko, więc z zajmowaniem miejsc nie ma najmniejszych problemów. Do tego dobra widoczność z miejsca kierowcy, sporo schowków i duży bagażnik, czyli wszystkie atuty minivana. Na minus zasługują niezbyt ergonomiczne klamki wewnętrzne w przednich drzwiach. Są małe, za nisko umieszczone i trudno do nich sięgać.
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive (czytaj test)
C4 Picasso ma jeszcze jeden atut. To udany silnik 1.6 e-HDi o mocy 115 KM. Jego osiągi nie są może imponujące (0-100 km/h w 11,8 s), ale w przypadku rodzinnego minivana w zupełności wystarczają. Mocne strony jednostki napędowej to płynne rozwijanie mocy, elastyczność, dobre wyciszenie i rozsądne zużycie paliwa. Deklaracje producenta dotyczące zapotrzebowania na paliwo są mało realne do uzyskania, ale średni wynik na poziomie 5,8 l/100 km to przyzwoity rezultat. Pozytywnym zaskoczeniem w przypadku C4 Picasso są właściwości jezdne. Zawieszenie francuskiego minivana zapewnia wysoki komfort, ale bez nieprzyjemnego przechylania się w zakrętach. Auto prowadzi się pewnie i posłusznie podąża za ruchami kierownicy.
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive (czytaj test)
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive - podsumowanie
Jedna z najlepszych propozycji w klasie. Z dieslem 1.6 e-HDi to optymalny wybór.
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive: plusy
- przestronne wnętrze,
- duży bagażnik,
- dobra widoczność,
- wystarczająca dynamika i rozsądne zużycie paliwa,
- właściwości jezdne.
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive: minusy
- obsługa większości funkcji przez ekran dotykowy,
- cena zakupu.
Citroen C4 Picasso | |
---|---|
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1560 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 115 KM/3600 |
Maks. moment obrotowy | 270 Nm/1750 |
Skrzynia biegów | man./6-biegowa |
Napęd | przedni |
Dług./szer./wys. | 443/183/161 cm |
Rozstaw osi | 279 cm |
Masa/ładowność | 1373/567 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 537/1709 l |
Poj. zbiornika paliwa | 55 l (ON) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 189 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,8 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 4,5/3,8/4,0 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 6,2/5,3/5,8 |
Cena | 97 700 zł |
Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała