Citroen C3, Fiat Punto Evo - porównanie

C3 to nowy model, Punto Evo jest rozwinięciem Grande Punto.
C3 to nowy model, Punto Evo jest rozwinięciem Grande Punto.Motor

Citroen C3 1.4 VTi vs Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir

Obsługa systemu nawigacji Fiata jest bardzo prosta i wygodna. Ekran jest blisko kierowcy.
Obsługa systemu nawigacji Fiata jest bardzo prosta i wygodna. Ekran jest blisko kierowcy.Motor
Opcjonalna szyba Zenith (1800 zł) bardzo rozświetla kabinę małego Citroena.
Opcjonalna szyba Zenith (1800 zł) bardzo rozświetla kabinę małego Citroena.Motor
Fiat pewniej się prowadzi, Citroen stawia na komfort podróżnych.
Fiat pewniej się prowadzi, Citroen stawia na komfort podróżnych.Motor
Citroen C3 1.4 VTi vs Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir
Citroen C3 1.4 VTi vs Fiat Punto Evo 1.4 MultiAirMotor
Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir
Fiat Punto Evo 1.4 MultiAirMotor
Nietypowy wygląd reflektorów i duży wlot powietrza wyróżniają Citroena C3.
Nietypowy wygląd reflektorów i duży wlot powietrza wyróżniają Citroena C3.Motor
Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir
Fiat Punto Evo 1.4 MultiAirMotor
Citroen C3 1.4 VTi
Citroen C3 1.4 VTiMotor
Fotel Fiata ma dłuższe siedzisko i odsuwa się dalej niż w C3.
Fotel Fiata ma dłuższe siedzisko i odsuwa się dalej niż w C3.Motor
Fotele C3 są stosunkowo twarde i sprawdzają się w podróży.
Fotele C3 są stosunkowo twarde i sprawdzają się w podróży.Motor
Bagażnik Citroena mieści dokładnie 300 litrów i jest bardzo foremny.
Bagażnik Citroena mieści dokładnie 300 litrów i jest bardzo foremny.Motor
Kokpit nowego C3 wygląda atrakcyjnie, jest łatwy w obsłudze i nieźle wykonany. Element przykrywający zegary i dysze nawiewów jest dostępny w różnych kolorach.
Kokpit nowego C3 wygląda atrakcyjnie, jest łatwy w obsłudze i nieźle wykonany. Element przykrywający zegary i dysze nawiewów jest dostępny w różnych kolorach.Motor
Bagażnik Punto Evo (275 l) ma nierówne ściany, więc trudniej go zapakować.
Bagażnik Punto Evo (275 l) ma nierówne ściany, więc trudniej go zapakować.Motor
95-konny silnik Citroena pracuje całkiem cicho i zapewnia autu dobrą elastyczność.
95-konny silnik Citroena pracuje całkiem cicho i zapewnia autu dobrą elastyczność.Motor
Całkiem żwawa jednostka napędowa Fiata trochę za bardzo hałasuje przy wyższych obrotach.
Całkiem żwawa jednostka napędowa Fiata trochę za bardzo hałasuje przy wyższych obrotach.Motor
105-konny Fiat seryjnie ma system Start&Stop.
105-konny Fiat seryjnie ma system Start&Stop.Motor
Nieznacznie przeprojektowany kokpit Fiata robi dobre wrażenie. Materiały niezłej jakości, wykończenie wnętrza dostępne w różnych kolorach.
Nieznacznie przeprojektowany kokpit Fiata robi dobre wrażenie. Materiały niezłej jakości, wykończenie wnętrza dostępne w różnych kolorach.Motor

Dane techniczne: Citroen C3 1.4 VTi, Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir

Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1397 cm3
1368 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
95 KM/6000
105 KM/6500
Maks. moment obrotowy
135 Nm/4000
130 Nm/4000
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tył
belka skrętna
belka skrętna
Średnica zawracania
10,5 m
10,9 m
Masa/ładowność
1075/501 kg
1075/545 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
300/1120 l
275/1030 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
45 l (Pb 95)
Opony
185/65 R15
185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
184 km/h
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,6 s
10,8 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,7/4,9/5,9
7,5/4,7/5,7
Emisja dwutlenku węgla
136 g/km
134 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
12,1 s
Elastyczność 60-100 km/h
10,9 s (4. bieg)
11,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
17,7 s (5. bieg)
25,1 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
44,4 m
45,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
45,6 m
46,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
64,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,5/6,3
8,0/5,9