Chevrolet Cruze 1.6 i Renault Fluence 1.6 - porównanie

Dynamiczny i nieco agresywny styl Chevroleta czy elegancki i spokojny wygląd Renault?
Dynamiczny i nieco agresywny styl Chevroleta czy elegancki i spokojny wygląd Renault?Motor

Chevrolet Cruze i Renault Fluence

Dynamiczny i nieco agresywny styl Chevroleta czy elegancki i spokojny wygląd Renault? Oba samochody mogą się podobać.
Dynamiczny i nieco agresywny styl Chevroleta czy elegancki i spokojny wygląd Renault? Oba samochody mogą się podobać.Motor
Chevrolet Cruze 1.6 LS i Renault Fluence 1.6 Expression
Chevrolet Cruze 1.6 LS i Renault Fluence 1.6 ExpressionMotor
Renault stawia na komfort jazdy, Chevrolet lepiej się prowadzi.
Renault stawia na komfort jazdy, Chevrolet lepiej się prowadzi.Motor
Chevrolet Cruze 1.6 LS i Renault Fluence 1.6 Expression
Chevrolet Cruze 1.6 LS i Renault Fluence 1.6 ExpressionMotor
Chevrolet Cruze 1.6 LS
Chevrolet Cruze 1.6 LSMotor
Renault Fluence 1.6 Expression
Renault Fluence 1.6 ExpressionMotor
Wykorzystanie 450-litrowego bagażnika utrudniają wnikające do niego zawiasy.
Wykorzystanie 450-litrowego bagażnika utrudniają wnikające do niego zawiasy.Motor
Atrakcyjny wygląd to nie jedyna zaleta kokpitu Chevroleta. Jest on też całkiem ergonomiczny. Ciekawostką są elementy tablicy przyrządów obszyte materiałem.
Atrakcyjny wygląd to nie jedyna zaleta kokpitu Chevroleta. Jest on też całkiem ergonomiczny. Ciekawostką są elementy tablicy przyrządów obszyte materiałem.Motor
Bardziej klasycznie się nie da - okrągłe zegary Chevroleta są bardzo czytelne.
Bardziej klasycznie się nie da - okrągłe zegary Chevroleta są bardzo czytelne.Motor
Wadą sprzętu audio jest trochę za mały i niezbyt czytelny wyświetlacz.
Wadą sprzętu audio jest trochę za mały i niezbyt czytelny wyświetlacz.Motor
Gdy fotel kierowcy odsuniemy metr od pedałów, za nim zostanie 70 cm na nogi.
Gdy fotel kierowcy odsuniemy metr od pedałów, za nim zostanie 70 cm na nogi.Motor
Duże fotele Cruze’a są wygodne i odsuwają się niewiarygodnie daleko do tyłu.
Duże fotele Cruze’a są wygodne i odsuwają się niewiarygodnie daleko do tyłu.Motor
Za fotelem odsuniętym metr od pedałów jest o 3 cm mniej miejsca, niż u rywala.
Za fotelem odsuniętym metr od pedałów jest o 3 cm mniej miejsca, niż u rywala.Motor
Wadą foteli Renault są krótkie siedziska. Zaletą - wygodne, regulowane zagłówki.
Wadą foteli Renault są krótkie siedziska. Zaletą - wygodne, regulowane zagłówki.Motor
Tu też są wnikające do bagażnika zawiasy. Ten mieści jednak aż 496 litrów.
Tu też są wnikające do bagażnika zawiasy. Ten mieści jednak aż 496 litrów.Motor
Bardzo wygodny system dostępu bezkluczykowego kosztuje 1000 zł.
Bardzo wygodny system dostępu bezkluczykowego kosztuje 1000 zł.Motor
Elementy w kolorze żółtym nie pogarszają czytelności zegarów Renault.
Elementy w kolorze żółtym nie pogarszają czytelności zegarów Renault.Motor
Wnętrze Renault wykonano z nieznacznie lepszej jakości tworzyw, niż u rywala. Jego obsługę nieco utrudniają małe przyciski na panelach radia i klimatyzacji.
Wnętrze Renault wykonano z nieznacznie lepszej jakości tworzyw, niż u rywala. Jego obsługę nieco utrudniają małe przyciski na panelach radia i klimatyzacji.Motor

Dane techniczne: Chevrolet Cruze i Renault Fluence

Dane techniczne
Chevrolet Cruze 1.6 LS
Renault Fluence 1.6 Expression
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
113 KM/6400
110 KM/6000
Maks. moment obrotowy
153 Nm/4200
151 Nm/4250
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcze
tarczowe went./tarcze
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tył
belka skrętna
belka skrętna
Średnica zawracania
10,9 m
10,5 m
Masa/ładowność
1285/503 kg
1190/535 kg
Pojemność bagażnika
450 l
496 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
60 l (Pb 95)
Opony
205/60 R16
205/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
185 km/h
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
11,7 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,0/5,5/6,8
8,8/5,3/6,5
Emisja dwutlenku węgla
159 g/km
155 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50 km/h
3,6 s
3,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
11,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
12,4 s (4. bieg)
11,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
19,3 s (5. bieg)
18,0 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,0 m
40,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,3 m
41,1 m
Poziom hałasu przy 50 km/h
58,7 dB
57,8 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,3 dB
64,8 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
8,8/6,3
8,5/6,0