Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ - test

134 490 zł to dużo jak za Chevroleta. Za tę kwotę kupujemy jednak SUV-a z mocnym dieslem, automatem i napędem 4x4.

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor

Captiva przeszła ostatnio niewielki face lifting. Zmieniono m.in. obudowę przednich lamp przeciwmgielnych, a z tyłu zastosowano diodowe światła, nowy zderzak i końcówki wydechu. Modyfikacje są niemal niezauważalne i nie mają wpływu na ocenę auta.

Wielkość to atut Captivy

Prosta obsługa, całkiem wygodna pozycja do jazdy i solidne materiały.Motor

Z przodu miejsca jest mnóstwo. W drugim rzędzie na szerokość i nad głowę go nie brakuje. Wysokie osoby mogą narzekać jednak na to, że kolanami dotykają plastikowych oparć przednich foteli. Co ciekawe, na dwóch siedzeniach w bagażniku spokojnie usiądą dorośli pasażerowie o wzroście nawet 180 cm. Problemem jest za to wentylacja: w Captivie bardzo przydałyby się nawiewy powietrza z tyłu.

Silnik 2.2 (184 KM, 400 Nm) pracuje spokojnie, dość cicho i dobrze reaguje na dodanie gazu. Osiągi są w zupełności wystarczające - auto bez problemu przyspiesza także przy większych prędkościach na autostradzie.

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ (czytaj test)

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor

Automatyczna, sześciobiegowa skrzynia dobrze pasuje do tego silnika. Odbiera mu wprawdzie trochę dynamiki (przyspieszenie do "setki" wynosi 11 s - o 1,3 s wolniej niż w aucie z przekładnią manualną), ale biegi zmienia płynnie, chociaż nieśpiesznie.

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ (czytaj test)

Przednie fotele są małe, płaskie i psują ogólnie wyskoki komfort.Motor
Prosta obsługa, całkiem wygodna pozycja do jazdy i solidne materiały. W systemie multimedialnym można wybrać język polski, ale...Motor
Nadkola wnikają do wnętrza bagażnika, pogarszając jego funkcjonalność.Motor
Zaskakujące, ale na fotelach w bagażniku bez problemu usiądą dwie dorosłe osoby.Motor
...taki podpis pod flagą to wstyd.Motor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZMotor

Szaleństwa? Nie ten adres

Układ jezdny Captivy bardziej przypadnie do gustu kierowcom ceniącym komfort niż znakomite właściwości jezdne. Captiva bowiem dość mocno się przechyla w zakrętach i nurkuje przy hamowaniu. Do dynamicznego prowadzenia nie zachęca silnie wspomagany układ kierowniczy o przeciętnej precyzji. Nie pomaga także wielka kierownica, o średnicy 39 cm. Chevrolet przekonuje za to niezłym tłumieniem nierówności i dobrą trakcją, wynikającą z zastosowania w tej wersji sprawnego układu napędu 4x4.

Captiva to porządne auto rodzinne. Może mało wyrafinowane i zaczynające okazywać oznaki starzenia się, ale za to całkiem sensownie wycenione.

POPRZEDNIK

Auto przed liftingiem ma inne obudowy halogenów.Chevrolet

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ - podsumowanie

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ: plusy

  • dużo miejsca we wnętrzu,
  • niezła jakość wykonania,
  • dynamiczny silnik,
  • dobre wybieranie nierówności,
  • korzystna cena.

Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ: minusy

  • brak nawiewów powietrza na tył kabiny,
  • przeciętne właściwości jezdne,
  • przestarzały system multimedialny.

Captiva nie chwyta za serce, ale im dłużej się nią jeździ, tym bardziej do siebie przekonuje.

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2231 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
184 KM/3800
Maks. moment obrotowy
400 Nm/2000
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
467/185/176 cm
Rozstaw osi
271 cm
Masa/ładowność
1625/500 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
477/1575 l
Poj. zbiornika paliwa
65 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,4/6,5/7,9
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
12,2/8,0/10,1
Cena
134 490 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała, Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas