BMW 640d Gran Coupe - test

Nowy model jest ciaśniejszy od „piątki” i droższy od „siódemki”, za to wygląda jak milion dolarów.
Nowy model jest ciaśniejszy od „piątki” i droższy od „siódemki”, za to wygląda jak milion dolarów.Motor
Kokpit pochodzi z dwudrzwiowej „szóstki”. Nie tylko efektownie wygląda, jest też bardzo łatwy w obsłudze.
Kokpit pochodzi z dwudrzwiowej „szóstki”. Nie tylko efektownie wygląda, jest też bardzo łatwy w obsłudze.Motor

BMW 640d Gran Coupe

Ciekawostką jest nie tylko design kanapy (jak z auta koncepcyjnego), ale i to, że mieści aż trzy osoby. Z powodu wysokiej konsoli środkowy pasażer siedzi tu jak na koniu.
Ciekawostką jest nie tylko design kanapy (jak z auta koncepcyjnego), ale i to, że mieści aż trzy osoby. Z powodu wysokiej konsoli środkowy pasażer siedzi tu jak na koniu.Motor
Zmieniając tryb jazdy, wybiera się między sportem i komfortem.
Zmieniając tryb jazdy, wybiera się między sportem i komfortem.Motor
Drzwi pozbawione ramek – co ciekawe, wcale nie powodują hałasu przy wyższych prędkościach
Drzwi pozbawione ramek – co ciekawe, wcale nie powodują hałasu przy wyższych prędkościachMotor
Przyciski do obsługi rolet na tylnej i bocznych szybach.
Przyciski do obsługi rolet na tylnej i bocznych szybach.Motor
Już seryjne fotele są wygodne i dobrze trzymają. Testowane auto ma jednak opcjonalne fotele regulowane we wszystkich możliwych kierunkach (mają np. "łamane" oparcia, regulowaną głębokość i wysuwane w przód zagłówki)
Już seryjne fotele są wygodne i dobrze trzymają. Testowane auto ma jednak opcjonalne fotele regulowane we wszystkich możliwych kierunkach (mają np. "łamane" oparcia, regulowaną głębokość i wysuwane w przód zagłówki)Motor
Asystent parkowania i kamery Surround View – za dopłatą.
Asystent parkowania i kamery Surround View – za dopłatą.Motor
Bagażnik jest dość płaski, ale za to bardzo głęboki. Mieści 460 l i można go powiększyć składając kanapę.
Bagażnik jest dość płaski, ale za to bardzo głęboki. Mieści 460 l i można go powiększyć składając kanapę.Motor
3 l pojemności, 2 turbosprężarki, 313 KM mocy i 630 Nm momentu obrotowego – optymalny silnik dla 6 GC.
3 l pojemności, 2 turbosprężarki, 313 KM mocy i 630 Nm momentu obrotowego – optymalny silnik dla 6 GC.Motor
Dla bogatego audiofila – zestaw Bang & Olufsen za 25 tys. zł.
Dla bogatego audiofila – zestaw Bang & Olufsen za 25 tys. zł.Motor
Fotele są z „6”, więc mają zintegrowane pasy bezpieczeństwa.
Fotele są z „6”, więc mają zintegrowane pasy bezpieczeństwa.Motor
Choć Gran Coupe to czterodrzwiowy sedan, BMW jest kolejną marką po Mercedesie, która nazywa takie auto „coupe”. Za to pierwszy człon nazwy (Gran – z języka włoskiego: wspaniały) jest tu w pełni uzasadniony.
Choć Gran Coupe to czterodrzwiowy sedan, BMW jest kolejną marką po Mercedesie, która nazywa takie auto „coupe”. Za to pierwszy człon nazwy (Gran – z języka włoskiego: wspaniały) jest tu w pełni uzasadniony.Motor
BMW 640d Gran Coupe
BMW 640d Gran CoupeMotor
BMW 640d Gran Coupe
BMW 640d Gran CoupeMotor

Dane techniczne: BMW 640d Gran Coupe

Silnik
diesel, biturbo
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
313 KM/4400
Maks. moment obrotowy
630 Nm/1500
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
12,0 m
Masa/ładowność
1790/570 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
460/1265 l
Pojemność zbiornika paliwa
70 l (ON)
Opony
225/55 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
501/189/139 cm
Rozstaw osi
297 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,4 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,8/4,8/5,5
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50 km/h
2,2 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,6 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,6 m
Poziom hałasu przy 50 km/h
60,0 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,2 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
7,9/6,4
Rzeczywisty zasięg
979 km