BMW 525d xDrive - test

Pierwsze skojarzenie z BMW serii 5? Bardziej sportowe niż komfortowe. Błąd! 525d xDrive to mistrz wygody.

O tym, że limuzyna BMW może być wyjątkowo komfortowa, świadczy obecna generacja serii 5.
O tym, że limuzyna BMW może być wyjątkowo komfortowa, świadczy obecna generacja serii 5.Motor

Na sportowy wizerunek BMW pracowało przez lata, odwieczny rywal - Mercedes przez lata zdobywał uznanie za sprawą wyjątkowego komfortu. Czasy się jednak zmieniają i obiegowe opinie również powinny ulec zmianie.

O tym, że limuzyna BMW może być wyjątkowo komfortowa świadczy obecna generacja serii 5. O ile mniejsze modele BMW (seria 1 i 3) nadal ucieleśniają sportowy charakter, o tyle "5" idzie nieco inną drogą. Jeszcze nigdy auta tej serii nie zapewniały takiej wygody. Zawieszenie w niewiarygodny wręcz sposób radzi sobie z nierównościami i nawet większe niedoskonałości nawierzchni nie są w stanie zakłócić spokoju pasażerów.

Do tego dochodzi skuteczne wyciszenie kabiny, które może okazać się zgubne - w 525d xDrive błyskawicznie i nieświadomie można złamać wszystkie obowiązujące ograniczenia prędkości. Bez monitorowania prędkościomierza trudno określić, czy jedzie się 100 czy 150 km/h.

Osiągi to mocna strona 218-konnego BMW. Mimo sporej masy własnej (1795 kg), reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa. Duża w tym zasługa fenomenalnej skrzyni biegów. O ile tylnonapędowe 525d oferowane jest ze skrzynią manualną, to wersja z napędem xDrive dostępna jest tylko z automatem. To 8-biegowa przekładnia Steptronic opracowana przez renomowana firmę ZF. Zmienia biegi błyskawicznie i bez szarpnięć. Ten niemal perfekcyjny obraz burzy tylko zużycie paliwa, a w zasadzie oderwane od rzeczywistości katalogowe obietnice BMW. Deklarowane 6,2 l/100 km w ruchu miejskim to fikcja. Uzyskany w czasie testu wynik to 9 l/100 km, co biorąc pod uwagę masę, moc i napęd 4x4 jest na poziomie akceptowalnym.

525d xDrive to jedna z ciekawszych odmian serii 5. Napędza ją silnik o pojemności do 2 litrów, który objęty jest niższą stawką akcyzy. Dzięki temu 525d xDrive jest tańsze od 530d xDrive (258 KM) aż o ponad 40 tys. złotych.

BMW 525d xDrive

BMW 525d xDrive - test (czytaj artykuł)

O tym, że limuzyna BMW może być wyjątkowo komfortowa, świadczy obecna generacja serii 5.Motor
Do wyboru są aż 4 rodzaje skórzanej tapicerki. Ceny od 3700 zł do 13 200 zł.Motor
525d, czyli pojemność 2.0, tylko 4 cylindry i podwójne doładowanie.Motor
Różne oblicza, czyli możliwość wyboru m.in. trybu pracy silnika i zawieszenia.Motor
Firmowa nawigacja BMW jest jedną z najlepszych dostępnych na rynku. Motor
Kokpit typowy dla BMW: czytelne i proste zegary, świetnie leżąca w dłoniach kierownica, doskonałe wykończenie i... masa kosztownych opcji. Przykłady? Aktywny tempomat (6770 zł), wyświetlacz HUD (6070 zł), tuner TV (9300 zł)...Motor

Plusy:komfort jazdy, precyzja prowadzenia, osiągi, praca skrzyni biegów, 5-letni pakiet serwisowy pokrywający koszty przeglądówMinusy:rzeczywiste zużycie paliwa wyraźnie wyższe niż deklarowane przez producenta, wysokie dopłaty za wyposażenie opcjonalne

Wojtek Jurko

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
218 KM/4400
Maks. moment obrotowy
450 Nm/1500
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)
520 l
Opony
225/55 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
490/186/146 cm
Rozstaw osi
297 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,0 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,2/4,8/5,3
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,5
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas