BMW 335i, BMW 535i - porównanie

Za szkolną piątkę dzieci dostają cukierki lub pieniądze. Za trójkę -€“ niekoniecznie. Jednak poza szkołą bywa inaczej i trójka wcale nie musi być gorsza od piątki!

Największe zaskoczenie - 335i z tyłu ma więcej miejsca na nogi!
Największe zaskoczenie - 335i z tyłu ma więcej miejsca na nogi!Motor

Nowe BMW 3 z powodzeniem mogłoby uchodzić za młodszego kolegę serii 5. Jeszcze nigdy nie było bowiem tak w nią zapatrzone. Najdobitniej świadczą o tym podobne proporcje oraz niemal identyczne tylne części nadwozi obu aut. Seria 3 ma 480-litrowy bagażnik, natomiast starszy kolega przewiezie o jeden plecak więcej (520 l). Może on być załadowany książkami o masie dodatkowych 60 kg - taka jest bowiem różnica w ładowności na korzyść 535i.

Deska rozdzielcza serii 3 jest mniej masywna niż w serii 5 i wyróżnia się prostą obsługą. Ekran systemu iDrive nie jest przykryty żadnym daszkiem, a za kierownicą tkwią łopatki ręcznego trybu skrzyni.Motor

"Piątka" jest autem obszerniejszym, ale tylko w pierwszym rzędzie. Z tyłu młodszy kolega ma o 1 cm węższe wnętrze, ale... zapewnia większą ilość miejsca na nogi! Za to siedzisko kanapy jest tu aż o 8 cm krótsze niż w "piątce". Jeśli kierowca lub pasażer z przodu nie rozpychają się zbytnio, to i tak wygodniej siedzi się w 535i.

Masywny kokpit wykonano ze znakomitych materiałów, a ekran systemu iDrive przykryto daszkiem. Obsługa jest tu równie prosta, jak w „trójce”, za to konsola środkowa została mocno rozbudowana.Motor

Rozmieszczenie elementów obsługi, układ zegarów i konsoli środkowej - w obu są identyczne. 335i od momentu zajęcia miejsca za kierownicą sprawia wrażenie mniejszego, a kokpit wręcz osacza kierowcę. W kabinie "piątki", mimo ogromnej konsoli środkowej, kryjącej w podłokietniku znacznie większy schowek, jest o wiele przestronniej. Te dwa modele BMW korzystają z dobrodziejstw znakomitego układu iDrive i wyróżniają się bardzo prostą obsługą.

Zamiast "Start/Stop Engine", na przyciskach uruchamiających silniki powinno widnieć hasło - "start i nigdy stop"! Identyczne 3-litrowe, turbodoładowane jednostki napędowe są po prostu znakomite. Już przy 1200 obr./min mają mnóstwo siły, wyrażanej 400 Nmmaksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu, do pracy biorą się chętniej niż uczniowie do lekcji WF-u. I zasługują na oceny celujące, nie tylko za osiągi, ale też za maniery, spontaniczną reakcję na gaz oraz żywiołowość. Nie powinno być żadnym zaskoczeniem, że w testach sprawnościowych odrobinę lepiej wypada lżejsza "trójka". Jest też minimalnie oszczędniejsza. Zarówno 335i, jak i 535i mają świetne 8-stopniowe automaty.

BMW 335i Aut., BMW 535i Aut. - porównanie

BMW 335i Aut., BMW 535i Aut. - porównanie

Największe zaskoczenie - 335i z tyłu ma więcej miejsca na nogi!Motor
W trybie ręcznym automatu redukcji dokonuje się, jak w autach sportowych - w przód.Motor
Masywny kokpit wykonano ze znakomitych materiałów, a ekran systemu iDrive przykryto daszkiem. Obsługa jest tu równie prosta, jak w „trójce”, za to konsola środkowa została mocno rozbudowana.Motor
Mimo mniejszej liczby centymetrów na kolana, z tyłu „5” podróżuje się w wyższym komforcie.Motor
Zaskoczenie! Przestrzeń na kolana większa niż w serii 5. Za to siedzisko - zdecydowanie krótsze.Motor
Deska rozdzielcza serii 3 jest mniej masywna niż w serii 5 i wyróżnia się prostą obsługą. Ekran systemu iDrive nie jest przykryty żadnym daszkiem, a za kierownicą tkwią łopatki ręcznego trybu skrzyni.Motor
Przyciski do wyboru trybów jazdy – od ECO PRO do SPORT – zlokalizowano obok skrzyni biegów.Motor
BMW 535i Aut.Motor
BMW 335i Aut.Motor
BMW 535i Aut.Motor
BMW 335i Aut.Motor

Najwięcej różnic ujawnia się podczas jazdy. "Trójka" jest tak zwarta, jakby nie zależało jej na żadnym innym przedmiocie szkolnym, oprócz WF-u. Komfort wcale na tym mocno nie cierpi, ale testowe 535i z adaptacyjnym zawieszeniem (dopłata 6531 zł) pokazuje młodszemu koledze, że inne przedmioty są równie ważne. Dzięki możliwości wyboru ustawień: od Comfort+, przez Comfort, Normal, Sport i na Sport+ skończywszy zmienia się nie do poznania. W dwóch ostatnich nie jest wprawdzie tak ostre, jak 335i, ale to znakomicie prowadzące się auto.

Mimo ceny o ponad 30 tys. zł wyższej, lepiej wybrać 535i. Oferuje bogatsze wyposażenie, jest wygodniejsze, równie dobre do jazdy i ma coś, o czym 335i może tylko marzyć. To prestiż, sprawiający, że każdy uczeń na spotkanie z kolegami wolałby zostać przywieziony "piątką", a nie "trójką"!

PodsumowanieBMW serii 5 przegrywa ceną, ale w jego przypadku sprawdza się zasada, że duży może więcej. Nasz wybór: BMW 535i Aut. - za prestiż, komfort i wyposażenie.

Dane techniczne
BMW 335i Aut.
BMW 535i Aut.
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2979 cm3
2979 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
R6/24
Moc maksymalna
306 KM/5800
306 KM/5800
Maks. moment obrotowy
400 Nm/1200
400 Nm/1200
Masa/ładowność
1510/550 kg
1685/610 kg
Średnica zawracania
11,3 m
11,9 m
Pojemność bagażnika
480 l
520 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l
70 l
Wymiar (dł./szer./wys.)
462/181/143 cm
490/186/147 cm
Rozstaw osi
281 cm
297 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,4 s
5,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,2/5,5/7,2
10,4/6,0/7,6
Teoretyczny zasięg
833 km
921 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,4 s
5,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,1 m
36,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,0 m
37,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB
64,2 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,1/7,2
11,0/8,1
Rzeczywisty zasięg
694 km
733 km
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas