BMW 118d xDrive - test
BMW 118d xDrive jest najmniejszym najsłabszym, i najtańszym autem tej marki z napędem 4x4.
Gama modeli BMW, które przenoszą swoją moc poprzez obie osie powiększa się o coraz tańsze wersje. Teraz by kupić samochód z napędem 4x4 nie trzeba już sięgać po topowe wersje silnikowe. Wystarczy zainteresować się modelem serii 1 lub 3 z dwulitrowym turbodieslem.
Testowane BMW 118d xDrive jest o 9900 zł droższe od wersji z napędem na tylną oś. Na pierwszy rzut oka to duży wydatek. Patrząc jednak na cenę wyjściową auta (115 700 zł), to jednak tylko niecałe 10% jego wartości. Czy warto dopłacić?
Już pierwsze kilometry testu pokazały, że zdecydowanie tak. Rozpoczął się on podczas mocnych opadów deszczu. Mokra, mało przyczepna nawierzchnia nie stanowi dla układu jezdnego żadnego problemu. Nawet podczas nagłego ruszania koła nie buksują, nie ma także żadnych uślizgów tylnej osi. Siedząc za kierownicą auta czuć, że 320 Nm i 143 KM jakimi dysponuje silnik, nie są dla napędu xDrive żadnym wyzwaniem. Testowane auto do 100 km/h rozpędza się w dobrym czasie - poniżej 9 sekund. W ogóle jednak tego nie czuć. Wręcz odwrotnie - odnosi się wrażenie, że ten model wcale nie jest dynamiczny, że mógłby być szybszy, że za jego kierownicą brakuje znanych z BMW emocji.
BMW 118d xDrive
BMW 118d xDrive (czytaj test)
Sytuację trochę ratuje pakiet M (cena 13 975 zł). Co prawda nie dodaje on silnikowi koni mechanicznych, ale przynajmniej jest na co popatrzeć. 17-calowe koła, sportowe zawieszenie, pakiet ospoilerowania, a we wnętrzu mocno wyprofilowane fotele, antracytowa podsufitka czy gruba kierownica z logotypem M - elementy te na pewno zmieniają standardową "jedynkę" w auto, za którym obejrzy się wiele osób.
Zatem BMW 118d xDrive z pakietem M to idealne auto dla tych, którzy chcą się wyróżniać na drodze, ale przede wszystkim cenią oszczędność i bezpieczeństwo jazdy.
BMW 118d xDrive - podsumowanie
Oszczędny silnik i idealna przyczepność. Warto dopłacić do napędu na 4 koła.
BMW 118d xDrive: plusy
- sprawny napęd na cztery koła,
- bardzo oszczędny silnik,
- wzorowa jakość wykonania,
- prosta obsługa
BMW 118d xDrive: minusy
- mało miejsca z tyłu,
- słaba widoczność do tyłu z miejsca kierowcy,
- wysoka cena zakupu i ewentualnych opcji
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 143 KM/4000 |
Maks. moment obrotowy | 320 Nm/1750 |
Skrzynia biegów | man./6-biegowa |
Napęd | 4x4 |
Dług./szer./wys. | 432/177/142 cm |
Rozstaw osi | 269 cm |
Masa/ładowność | 1410/530 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 360/1200 l |
Poj. zbiornika paliwa | 52 l (ON) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 5,4/4,1/4,6 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 7,1/5,5/6,3 |
Cena | 115 700 zł |
Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Krzysztof Paliński