BMW 118d xDrive - test

BMW 118d xDrive jest najmniejszym najsłabszym, i najtańszym autem tej marki z napędem 4x4.

Przyczepności nigdy nie zabraknie, niezależnie od tego, czy jedziemy po śliskim asfalcie, czy sypkim szutrze.
Przyczepności nigdy nie zabraknie, niezależnie od tego, czy jedziemy po śliskim asfalcie, czy sypkim szutrze.Motor

Gama modeli BMW, które przenoszą swoją moc poprzez obie osie powiększa się o coraz tańsze wersje. Teraz by kupić samochód z napędem 4x4 nie trzeba już sięgać po topowe wersje silnikowe. Wystarczy zainteresować się modelem serii 1 lub 3 z dwulitrowym turbodieslem.

Testowane BMW 118d xDrive jest o 9900 zł droższe od wersji z napędem na tylną oś. Na pierwszy rzut oka to duży wydatek. Patrząc jednak na cenę wyjściową auta (115 700 zł), to jednak tylko niecałe 10% jego wartości. Czy warto dopłacić?

Prosta obsługa, dobre materiały i wzorowe spasowanie. Gruba, wielofunkcyjna, sportowa kierownica i gałka zmiany biegów z logo to elementy M-pakietu.Motor

Już pierwsze kilometry testu pokazały, że zdecydowanie tak. Rozpoczął się on podczas mocnych opadów deszczu. Mokra, mało przyczepna nawierzchnia nie stanowi dla układu jezdnego żadnego problemu. Nawet podczas nagłego ruszania koła nie buksują, nie ma także żadnych uślizgów tylnej osi. Siedząc za kierownicą auta czuć, że 320 Nm i 143 KM jakimi dysponuje silnik, nie są dla napędu xDrive żadnym wyzwaniem. Testowane auto do 100 km/h rozpędza się w dobrym czasie - poniżej 9 sekund. W ogóle jednak tego nie czuć. Wręcz odwrotnie - odnosi się wrażenie, że ten model wcale nie jest dynamiczny, że mógłby być szybszy, że za jego kierownicą brakuje znanych z BMW emocji.

BMW 118d xDrive

BMW 118d xDrive (czytaj test)

Połączenie napędu 4x4 (xDrive) ze 143-konnym dieslem dało samochód dla osób, które preferują bezpieczeństwo prowadzenia i oszczędną eksploatację.Motor
BMW 118d xDriveMotor
Boki siedzeń są mocno wyprofilowane. Tęższym kierowcom to przeszkadza.Motor
Do tylnej kanapy dostęp jest dość łatwy, ale nie oferuje ona zbyt dużo miejsca.Motor
Prosta obsługa, dobre materiały i wzorowe spasowanie. Gruba, wielofunkcyjna, sportowa kierownica i gałka zmiany biegów z logo to elementy M-pakietu.Motor
Pod podłogą bagażnika nie ma koła zapasowego, tylko np. akumulator.Motor
Przyczepności nigdy nie zabraknie, niezależnie od tego, czy jedziemy po śliskim asfalcie, czy sypkim szutrze.Motor

Sytuację trochę ratuje pakiet M (cena 13 975 zł). Co prawda nie dodaje on silnikowi koni mechanicznych, ale przynajmniej jest na co popatrzeć. 17-calowe koła, sportowe zawieszenie, pakiet ospoilerowania, a we wnętrzu mocno wyprofilowane fotele, antracytowa podsufitka czy gruba kierownica z logotypem M - elementy te na pewno zmieniają standardową "jedynkę" w auto, za którym obejrzy się wiele osób.

Zatem BMW 118d xDrive z pakietem M to idealne auto dla tych, którzy chcą się wyróżniać na drodze, ale przede wszystkim cenią oszczędność i bezpieczeństwo jazdy.

BMW 118d xDrive - podsumowanie

Oszczędny silnik i idealna przyczepność. Warto dopłacić do napędu na 4 koła.

BMW 118d xDrive: plusy

  • sprawny napęd na cztery koła,
  • bardzo oszczędny silnik,
  • wzorowa jakość wykonania,
  • prosta obsługa

BMW 118d xDrive: minusy

  • mało miejsca z tyłu,
  • słaba widoczność do tyłu z miejsca kierowcy,
  • wysoka cena zakupu i ewentualnych opcji
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
143 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
432/177/142 cm
Rozstaw osi
269 cm
Masa/ładowność
1410/530 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
360/1200 l
Poj. zbiornika paliwa
52 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,7 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,4/4,1/4,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,1/5,5/6,3
Cena
115 700 zł

Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas