Audi RS5 Sportback - obcowanie z mistrzem

Audi RS5 Sportback
Audi RS5 SportbackINTERIA.PL
Audi RS5 Sportback
Audi RS5 SportbackINTERIA.PL
Audi RS5 Sportback
Audi RS5 SportbackINTERIA.PL
Audi RS5 Sportback
Audi RS5 SportbackINTERIA.PL
Audi RS5 Sportback
Audi RS5 SportbackINTERIA.PL

Audi RS5 Sportback - moc emocji dla całej rodziny

RS5 Sportback może nie grzmi z wydechu, a odjęciu gazu nie towarzyszą niosące się echem wystrzały, ale ścieżka dźwiękowa jest naprawdę miła dla ucha. To częściowa zasługa sportowego wydechu, kosztującego 6910 zł. Warto do niego dopłacić, ponieważ dopiero po otwarciu w nim klap, słychać, że mamy do czynienia z autem z pazurem.
RS5 Sportback może nie grzmi z wydechu, a odjęciu gazu nie towarzyszą niosące się echem wystrzały, ale ścieżka dźwiękowa jest naprawdę miła dla ucha. To częściowa zasługa sportowego wydechu, kosztującego 6910 zł. Warto do niego dopłacić, ponieważ dopiero po otwarciu w nim klap, słychać, że mamy do czynienia z autem z pazurem.INTERIA.PL
Subtelny karbonowy spojler to element pakietu kosztującego 23 030 zł.
Subtelny karbonowy spojler to element pakietu kosztującego 23 030 zł.INTERIA.PL
Można więc powiedzieć, że Audi RS5 ma dwa oblicza. Z jednej strony oferuje piorunujące osiągi, ale z drugiej pozostaje przyjazne w codziennym użytkowaniu. Dotyczy to szczególnie wersji Sportback, która jest wyraźnie praktyczniejsza od coupe, ale nie można jej zarzucić, że wygląda mniej ciekawie. Puryści będą kręcić nosem, że zabrakło tu agresji wolnossącego V8 oraz "kubłów" stosowanych w poprzedniku, ale taki nieco ułagodzony charakter RS5 wcale nie musi być czymś złym i może przemawiać do szerszego grona potencjalnych kupujących.
Można więc powiedzieć, że Audi RS5 ma dwa oblicza. Z jednej strony oferuje piorunujące osiągi, ale z drugiej pozostaje przyjazne w codziennym użytkowaniu. Dotyczy to szczególnie wersji Sportback, która jest wyraźnie praktyczniejsza od coupe, ale nie można jej zarzucić, że wygląda mniej ciekawie. Puryści będą kręcić nosem, że zabrakło tu agresji wolnossącego V8 oraz "kubłów" stosowanych w poprzedniku, ale taki nieco ułagodzony charakter RS5 wcale nie musi być czymś złym i może przemawiać do szerszego grona potencjalnych kupujących.INTERIA.PL
Dodatkowe, czarne listwy w zderzaku poprawiają aerodynamikę oraz prezencję. Koło reflektorów daje się zauważyć małe wloty powietrza, służące dodatkowemu (stylistycznemu) wyróżnieniu RS5. Auto standardowo porusza się na 19-calowych felgach, ale testowy egzemplarz miał efektowne "dwudziestki".
Dodatkowe, czarne listwy w zderzaku poprawiają aerodynamikę oraz prezencję. Koło reflektorów daje się zauważyć małe wloty powietrza, służące dodatkowemu (stylistycznemu) wyróżnieniu RS5. Auto standardowo porusza się na 19-calowych felgach, ale testowy egzemplarz miał efektowne "dwudziestki".INTERIA.PL
Drobny akcent stylistyczny na błotniku przednim oraz na drzwiach.
Drobny akcent stylistyczny na błotniku przednim oraz na drzwiach.INTERIA.PL
Pakiet ten nie obejmuje jednak nakładek na lusterka z włókna węglowego - te kosztują dodatkowo 6910 zł.
Pakiet ten nie obejmuje jednak nakładek na lusterka z włókna węglowego - te kosztują dodatkowo 6910 zł.INTERIA.PL
Najważniejszy element w RS5, czyli silnik. Jednostka 2.9 TFSI generuje 450 KM oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Konkurencja potrafi co prawda więcej i przekracza granicę 500 KM, ale pod względem osiągów to Audi naprawdę robi wrażenie.
Najważniejszy element w RS5, czyli silnik. Jednostka 2.9 TFSI generuje 450 KM oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Konkurencja potrafi co prawda więcej i przekracza granicę 500 KM, ale pod względem osiągów to Audi naprawdę robi wrażenie.INTERIA.PL
A skoro o kupowaniu mowa, to RS5 Sportback wycenione jest na 418 tys. zł, a więc tylko 8 tys. zł więcej, niż wersja coupe. Auto nie jest źle wyposażone, ale kiedy zaczniemy szaleć z listą opcji, to nie powinniśmy się zdziwić jeżeli ich koszt przekroczy 200 tys. zł. Cóż, Audi zawsze się ceniło, a konkurenci wcale nie są tańsi.
A skoro o kupowaniu mowa, to RS5 Sportback wycenione jest na 418 tys. zł, a więc tylko 8 tys. zł więcej, niż wersja coupe. Auto nie jest źle wyposażone, ale kiedy zaczniemy szaleć z listą opcji, to nie powinniśmy się zdziwić jeżeli ich koszt przekroczy 200 tys. zł. Cóż, Audi zawsze się ceniło, a konkurenci wcale nie są tańsi.INTERIA.PL
Audi RS5 Sportback standardowo korzysta ze sportowego, utwardzonego zawieszenia. Warto dopłacić do regulowanych amortyzatorów, żeby nie odbierać sobie komfortu podczas codziennej jazdy. Ciekawym dodatkiem jest sportowy tylny mechanizm różnicowy, dzięki któremu auto może rozdzielać moc nie tylko między osiami, ale także między tylnymi kołami.
Audi RS5 Sportback standardowo korzysta ze sportowego, utwardzonego zawieszenia. Warto dopłacić do regulowanych amortyzatorów, żeby nie odbierać sobie komfortu podczas codziennej jazdy. Ciekawym dodatkiem jest sportowy tylny mechanizm różnicowy, dzięki któremu auto może rozdzielać moc nie tylko między osiami, ale także między tylnymi kołami.INTERIA.PL
Wszystkie powyższe dodatki poprawiające właściwości jezdne są warte dokupienia. Wątpliwości mamy jedynie co do ceramicznych tarcz hamulcowych. Są co prawda nieco większe, niż standardowe, ale ich przewagę odczujemy tylko podczas bardzo ostrej jazdy. Pytanie czy będziemy robić to na tyle często, żeby uzasadnić dopłatę 34 540 zł do "ceramiki".
Wszystkie powyższe dodatki poprawiające właściwości jezdne są warte dokupienia. Wątpliwości mamy jedynie co do ceramicznych tarcz hamulcowych. Są co prawda nieco większe, niż standardowe, ale ich przewagę odczujemy tylko podczas bardzo ostrej jazdy. Pytanie czy będziemy robić to na tyle często, żeby uzasadnić dopłatę 34 540 zł do "ceramiki".INTERIA.PL
RS5 standardowo porusza się na kołach w rozmiarze 265/35 R19. Dopłata do większych kół (275/30 R20) to przynajmniej 11 520 zł (zależnie od wzoru felg).
RS5 standardowo porusza się na kołach w rozmiarze 265/35 R19. Dopłata do większych kół (275/30 R20) to przynajmniej 11 520 zł (zależnie od wzoru felg).INTERIA.PL
Tak jak pisaliśmy wcześniej, RS5 Sportback jest "pięciodrzwiowym coupe", czyli, innymi słowy, liftbackiem o dynamicznej linii nadwozia. Oznacza to bardzo wygodny dostęp do bagażnika, który oferuje całkiem przyzwoite 465 l pojemności. Nadal mamy więc do czynienia ze stylowym samochodem, który z powodzeniem sprawdzi się jako środek transportu dla niedużej rodziny.
Tak jak pisaliśmy wcześniej, RS5 Sportback jest "pięciodrzwiowym coupe", czyli, innymi słowy, liftbackiem o dynamicznej linii nadwozia. Oznacza to bardzo wygodny dostęp do bagażnika, który oferuje całkiem przyzwoite 465 l pojemności. Nadal mamy więc do czynienia ze stylowym samochodem, który z powodzeniem sprawdzi się jako środek transportu dla niedużej rodziny.INTERIA.PL
Przyspieszenie do 100 km/h trwa jedynie 3,9 s - to wynik jeszcze nie tak dawno zarezerwowany dla prawdziwych supersamochodów. Wskaźnik przeciążeń nie jest tu elementem dodanym na wyrost - RS5 potrafi naprawdę mocno wcisnąć w fotel. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale za dopłatą możemy przesunąć limiter na 280 km/h.
Przyspieszenie do 100 km/h trwa jedynie 3,9 s - to wynik jeszcze nie tak dawno zarezerwowany dla prawdziwych supersamochodów. Wskaźnik przeciążeń nie jest tu elementem dodanym na wyrost - RS5 potrafi naprawdę mocno wcisnąć w fotel. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale za dopłatą możemy przesunąć limiter na 280 km/h.INTERIA.PL
Klasyczny panel trójstrefowej klimatyzacji automatycznej. Dobrze wygląda, pokrętła działają z wyjątkowo miłym kliknięciem, a przyciski, jeśli tylko je dotkniemy, pokazują wszystkie opcje jakie możemy nimi wybrać. Wada? Standardowo otrzymujemy jednostrefową klimatyzację bez wyświetlacza, więc trzeba dopłacić 4000 zł.
Klasyczny panel trójstrefowej klimatyzacji automatycznej. Dobrze wygląda, pokrętła działają z wyjątkowo miłym kliknięciem, a przyciski, jeśli tylko je dotkniemy, pokazują wszystkie opcje jakie możemy nimi wybrać. Wada? Standardowo otrzymujemy jednostrefową klimatyzację bez wyświetlacza, więc trzeba dopłacić 4000 zł.INTERIA.PL
Niezbyt wygodnie korzysta się z tych przełączników (szczególnie z małych strzałek do wyboru trybu jazdy), a przycisk Start umieszczono za daleko. Stylowa popielniczka.
Niezbyt wygodnie korzysta się z tych przełączników (szczególnie z małych strzałek do wyboru trybu jazdy), a przycisk Start umieszczono za daleko. Stylowa popielniczka.INTERIA.PL
Wirtualny kokpit ze świetną grafiką wymaga dopłaty tylko 1440 zł, ale wymusza dokupienie pakietu za kolejne 6620 zł.
Wirtualny kokpit ze świetną grafiką wymaga dopłaty tylko 1440 zł, ale wymusza dokupienie pakietu za kolejne 6620 zł.INTERIA.PL
Wnętrze RS5 Sportback w mniej wyraźny sposób sygnalizuje, ze mamy do czynienia z wyjątkowo szybkim autem. Świetnie leżąca w dłoniach, zamszowa kierownica, to najbardziej charakterystyczny wyróżnik. Zamsz znalazł się także na wybieraku skrzyni biegów, a deska rozdzielcza może być wykończona włóknem węglowym.
Wnętrze RS5 Sportback w mniej wyraźny sposób sygnalizuje, ze mamy do czynienia z wyjątkowo szybkim autem. Świetnie leżąca w dłoniach, zamszowa kierownica, to najbardziej charakterystyczny wyróżnik. Zamsz znalazł się także na wybieraku skrzyni biegów, a deska rozdzielcza może być wykończona włóknem węglowym.INTERIA.PL
Wyjątkowo dobrze przemyślany i urządzony kokpit z wysokiej jakości materiałów. Tapicerka ze skóry i alcantary seryjna, a pełna skóra z pikowaniem i czerwonymi przeszyciami 4900 zł.
Wyjątkowo dobrze przemyślany i urządzony kokpit z wysokiej jakości materiałów. Tapicerka ze skóry i alcantary seryjna, a pełna skóra z pikowaniem i czerwonymi przeszyciami 4900 zł.INTERIA.PL
A jak się prowadzi RS5? Układ kierowniczy jest precyzyjny i daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami. Warto dopłacić do "dynamicznego układu kierowniczego", a więc takiego, który ma zmienne przełożenie. Naszym zdaniem wspomaganie jest jednak nieco za mocne, nawet po wybraniu trybu dynamic. Nie do końca do charakteru auta pasuje nam także niewielki "luz" w położeniu centralnym, który ma sprawiać, że auto nie jest nerwowe, nawet podczas szybkiej jazdy autostradą.
A jak się prowadzi RS5? Układ kierowniczy jest precyzyjny i daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami. Warto dopłacić do "dynamicznego układu kierowniczego", a więc takiego, który ma zmienne przełożenie. Naszym zdaniem wspomaganie jest jednak nieco za mocne, nawet po wybraniu trybu dynamic. Nie do końca do charakteru auta pasuje nam także niewielki "luz" w położeniu centralnym, który ma sprawiać, że auto nie jest nerwowe, nawet podczas szybkiej jazdy autostradą.INTERIA.PL
To zasługa również błyskawicznie działającej, 8-biegowej przekładni. To klasyczny "automat", ale jest na tyle szybki, że nie dziwi nas, że Audi nie widziało potrzeby stosowania skrzyni dwusprzęgłowej. Świetnie "dogaduje się" z silnikiem i chociaż stara się utrzymywać obroty na możliwie niskim poziomie, to na szybkie wciśnięcie gazu reaguje błyskawiczną redukcją.
To zasługa również błyskawicznie działającej, 8-biegowej przekładni. To klasyczny "automat", ale jest na tyle szybki, że nie dziwi nas, że Audi nie widziało potrzeby stosowania skrzyni dwusprzęgłowej. Świetnie "dogaduje się" z silnikiem i chociaż stara się utrzymywać obroty na możliwie niskim poziomie, to na szybkie wciśnięcie gazu reaguje błyskawiczną redukcją.INTERIA.PL
Typowo dla nowych modeli Audi - pomimo skórzanej tapicerki, boczki drzwi pozostają wykończone alcantarą. Tylko podłokietnik i uchwyt korespondują z wybraną tapicerką siedzeń.
Typowo dla nowych modeli Audi - pomimo skórzanej tapicerki, boczki drzwi pozostają wykończone alcantarą. Tylko podłokietnik i uchwyt korespondują z wybraną tapicerką siedzeń.INTERIA.PL
Listwy progowe z nazwą modelu to zawsze miły dodatek. Srebrny pierścień z boku fotela wywołuje dodatkowe ustawienia, jak regulacja szerokości boczków oraz tryby masażu.
Listwy progowe z nazwą modelu to zawsze miły dodatek. Srebrny pierścień z boku fotela wywołuje dodatkowe ustawienia, jak regulacja szerokości boczków oraz tryby masażu.INTERIA.PL
Szczególnie, że Audi stara się nas przekonać, i to na wiele sposobów, że RS5 Sportback to samochód przyjazny w codziennym użytkowaniu. Ilość miejsca dla czterech dorosłych osób jest zupełnie wystarczająca (pod warunkiem że ci z tyłu nie mają więcej, niż 180 cm wzrostu). Z kolei przednie fotele chociaż nazywają się "S sport" i mają zintegrowane zagłówki, są bardzo wygodne, nie uciskają nawet kierowców o większych "gabarytach" i mają funkcje masażu.
Szczególnie, że Audi stara się nas przekonać, i to na wiele sposobów, że RS5 Sportback to samochód przyjazny w codziennym użytkowaniu. Ilość miejsca dla czterech dorosłych osób jest zupełnie wystarczająca (pod warunkiem że ci z tyłu nie mają więcej, niż 180 cm wzrostu). Z kolei przednie fotele chociaż nazywają się "S sport" i mają zintegrowane zagłówki, są bardzo wygodne, nie uciskają nawet kierowców o większych "gabarytach" i mają funkcje masażu.INTERIA.PL
Skoro Sportback ma być samochodem w stylu coupe, nie mogło zabraknąć tego elementu - bezramkowe szyby. Pogarszają co prawda nieznacznie wygłuszenie wnętrza, ale prezentują się świetnie i bardzo pasują do modelu spod znaku RS.
Skoro Sportback ma być samochodem w stylu coupe, nie mogło zabraknąć tego elementu - bezramkowe szyby. Pogarszają co prawda nieznacznie wygłuszenie wnętrza, ale prezentują się świetnie i bardzo pasują do modelu spod znaku RS.INTERIA.PL
Z tyłu uwagę zwracają przede wszystkim dwie duże rury, dyfuzor oraz subtelny spojler, kontrastujący z resztą nadwozia. Z tej perspektywy widać też dobrze dynamiczną linię nadwozia, która nadaje trochę sportowego charakteru każdemu A5 Sportback, nie tylko najmocniejszemu.
Z tyłu uwagę zwracają przede wszystkim dwie duże rury, dyfuzor oraz subtelny spojler, kontrastujący z resztą nadwozia. Z tej perspektywy widać też dobrze dynamiczną linię nadwozia, która nadaje trochę sportowego charakteru każdemu A5 Sportback, nie tylko najmocniejszemu.INTERIA.PL
Najmocniejszą odmianę A5 Sportback łatwo odróżnić od pozostałych wersji, między innymi po zmienionym zderzaku z wyraźnie powiększonymi wlotami powietrza, lakierowanymi na czarno. Czarne mogą być także cztery pierścienie, dzięki czemu wygląd auta jest bardziej spójny.
Najmocniejszą odmianę A5 Sportback łatwo odróżnić od pozostałych wersji, między innymi po zmienionym zderzaku z wyraźnie powiększonymi wlotami powietrza, lakierowanymi na czarno. Czarne mogą być także cztery pierścienie, dzięki czemu wygląd auta jest bardziej spójny.INTERIA.PL
Audi RS5 Sportback
Audi RS5 SportbackINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?