Audi R8 5.2 FSI quattro - test

Znakomita, ale bardzo droga zabawka. Audi R8 z silnikiem V10 kosztuje aż o 266 300 zł więcej niż model z jednostką V8.
Znakomita, ale bardzo droga zabawka. Audi R8 z silnikiem V10 kosztuje aż o 266 300 zł więcej niż model z jednostką V8.Motor
Minimalizm i fantastyczna jakość wykonania. Seryjnie auto ma na pokładzie wszystko, co niezbędne. Kierownica i dźwignia hamulca ręcznego obszyte zamszem to wydatek 4380 zł, a elementy z włókna węglowego, m.in. na desce rozdzielczej i w drzwiach, kosztują 13 140 zł.
Minimalizm i fantastyczna jakość wykonania. Seryjnie auto ma na pokładzie wszystko, co niezbędne. Kierownica i dźwignia hamulca ręcznego obszyte zamszem to wydatek 4380 zł, a elementy z włókna węglowego, m.in. na desce rozdzielczej i w drzwiach, kosztują 13 140 zł.Motor

Audi R8 5.2 FSI quattro

Bagażnik znajduje się z przodu i wystarcza na jedną niewielką torbę. Ma bowiem 100 l pojemności.
Bagażnik znajduje się z przodu i wystarcza na jedną niewielką torbę. Ma bowiem 100 l pojemności.Motor
Znakomita, ale bardzo droga zabawka. Audi R8 z silnikiem V10 kosztuje aż o 266 300 zł więcej niż model z jednostką V8.
Znakomita, ale bardzo droga zabawka. Audi R8 z silnikiem V10 kosztuje aż o 266 300 zł więcej niż model z jednostką V8.Motor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Mechaniczny hamulec ręczny, a nie elektryczny. Ten ostatni byłby nie do przyjęcia.
Mechaniczny hamulec ręczny, a nie elektryczny. Ten ostatni byłby nie do przyjęcia.Motor
Amortyzatory mają dwa tryby – sztywno i bardzo twardo. Bez zbędnych komplikacji.
Amortyzatory mają dwa tryby – sztywno i bardzo twardo. Bez zbędnych komplikacji.Motor
Tryb ręczny działa perfekcyjnie. Łopatki umieszczono na ramionach kierownicy.
Tryb ręczny działa perfekcyjnie. Łopatki umieszczono na ramionach kierownicy.Motor
Nie ma tu wielkiej przesady. Audi R8 V10 jest w stanie pojechać z prędkością 314 km/h, a silnik wkręca się na ponad 8500 obr./min, wygrywając ostre melodie.
Nie ma tu wielkiej przesady. Audi R8 V10 jest w stanie pojechać z prędkością 314 km/h, a silnik wkręca się na ponad 8500 obr./min, wygrywając ostre melodie.Motor
Pod ekranem systemu MMI ukryto dwa sloty na kartę SD i wejście na płytę DVD.
Pod ekranem systemu MMI ukryto dwa sloty na kartę SD i wejście na płytę DVD.Motor
Minimalizm i fantastyczna jakość wykonania. Seryjnie auto ma na pokładzie wszystko, co niezbędne. Kierownica i dźwignia hamulca ręcznego obszyte zamszem to wydatek 4380 zł, a elementy z włókna węglowego, m.in. na desce rozdzielczej i w drzwiach, kosztują 13 140 zł.
Minimalizm i fantastyczna jakość wykonania. Seryjnie auto ma na pokładzie wszystko, co niezbędne. Kierownica i dźwignia hamulca ręcznego obszyte zamszem to wydatek 4380 zł, a elementy z włókna węglowego, m.in. na desce rozdzielczej i w drzwiach, kosztują 13 140 zł.Motor
W R8 siedzi się nisko. Fotele oferują wysoki komfort i dobrze przeciwstawiają się siłom bocznym.
W R8 siedzi się nisko. Fotele oferują wysoki komfort i dobrze przeciwstawiają się siłom bocznym.Motor
Dzieło sztuki, które nie przez przypadek znalazło się za szybą. V10 ma 525 KM i pochodzi wprost od Lamborghini Gallardo.
Dzieło sztuki, które nie przez przypadek znalazło się za szybą. V10 ma 525 KM i pochodzi wprost od Lamborghini Gallardo.Motor
Ceramiczne tarcze hamulcowe zapewniają znakomite opóźnienia podczas hamowania, ale są drogie.
Ceramiczne tarcze hamulcowe zapewniają znakomite opóźnienia podczas hamowania, ale są drogie.Motor
Tylnych świateł R8 nie da się pomylić z żadnymi innymi. Zabawy z diodami ciąg dalszy.
Tylnych świateł R8 nie da się pomylić z żadnymi innymi. Zabawy z diodami ciąg dalszy.Motor
Wraz z pierwszym i zapewne ostatnim liftingiem R8 otrzymało w pełni LED-owe oświetlenie.
Wraz z pierwszym i zapewne ostatnim liftingiem R8 otrzymało w pełni LED-owe oświetlenie.Motor

Audi R8 5.2 FSI quattro

Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattroMotor

Zobacz również:

    Audi R8 5.2 FSI quattro - podsumowanie

    • dużo miejsca na nogi,
    • wygodne i dobrze trzymające ciało fotele,
    • łatwa obsługa,
    • świetna jakość
    • bardzo mały bagażnik,
    • wysoki poziom hałasu
    • genialne osiągi,
    • fantastyczna elastyczność,
    • stosunkowo niewielkie zużycie paliwa,
    • znakomity dźwięk,
    • wysoka kultura pracy,
    • świetna skrzynia S tronic
    • bardzo dobra trakcja,
    • znakomite hamulce,
    • stabilne zachowanie na prostej i w zakrętach
    • ograniczony komfort resorowania,
    • sztuczny układ kierowniczy
    • przeglądy co 30 tys. km
    • bardzo wysoka cena zakupu,
    • kosmiczna dopłata do silnika V10,
    • astronomiczna cena dodatków
    Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
    Audi R8 5.2 FSI quattroMotor
    Audi R8 5.2 FSI quattroMotor

    Dane techniczne: Audi R8 5.2 FSI quattro

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    5204 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V10/40
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    525 KM/8000
    Maks. moment obrotowy
    530 Nm/6500
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    444/193/125 cm
    Rozstaw osi
    265 cm
    Średnica zawracania
    11,7 m
    Masa/ładowność
    1645/300 kg
    Poj. bagażnika
    100 l
    Poj. zbiornika paliwa
    90 l (Pb 95)
    Opony (przód/tył)
    235/35 R19; 295/30 R19
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    314 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    3,6 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    3,6 s
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    6,6 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    11,3 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    33,9 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    33,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    70,8 dB
    Rzeczywista prędkość*
    99 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,2
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    20,5/8,9/13,1
    Teoretyczny zasięg
    690 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    15,9/10,4/13,2
    Rzeczywisty zasięg
    680 km
    Cena wersji podstawowej**
    787 940 zł
    Cena
    787 940 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem