​Audi Q3, BMW X1, Mini Countryman - porównanie

Trzy małe SUV-y premium. Taki kierunek wyznaczyło BMW X1. Tym tropem poszło Mini i Audi.
Trzy małe SUV-y premium. Taki kierunek wyznaczyło BMW X1. Tym tropem poszło Mini i Audi.Motor
Świetne osiągi Audi to w dużej mierze zasługa doskonałej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, rywale wyposażeni są w klasyczne automaty.
Świetne osiągi Audi to w dużej mierze zasługa doskonałej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, rywale wyposażeni są w klasyczne automaty.Motor
Wnętrze Audi Q3 wygląda ekskluzywnie za sprawą świetnego wykończenia.
Wnętrze Audi Q3 wygląda ekskluzywnie za sprawą świetnego wykończenia.Motor
Na desce rozdzielczej BMW X1 dominują proste linie, kierownica świetnie leży w rękach.
Na desce rozdzielczej BMW X1 dominują proste linie, kierownica świetnie leży w rękach.Motor
Wnętrze Mini Countrymana utrzymane jest w stylu retro.
Wnętrze Mini Countrymana utrzymane jest w stylu retro.Motor

​Audi Q3, BMW X1, Mini Countryman - porównanie

Wnętrze jest obszerne, pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.
Wnętrze jest obszerne, pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.Motor
W BMW X1 siedzi się nisko, prawie jak w zwykłym aucie osobowym.
W BMW X1 siedzi się nisko, prawie jak w zwykłym aucie osobowym. Motor
X1 ma bagażnik o 40 l mniejszy niż Audi.
X1 ma bagażnik o 40 l mniejszy niż Audi.Motor
Tylko w X1 silnik umieszczono wzdłużnie.
Tylko w X1 silnik umieszczono wzdłużnie.Motor
System iDrive nie jest trudny w obsłudze.
System iDrive nie jest trudny w obsłudze.Motor
Na desce rozdzielczej dominują proste linie, kierownica świetnie leży w rękach.
Na desce rozdzielczej dominują proste linie, kierownica świetnie leży w rękach.Motor
Trzyosobowa tylna kanapa jest (bezpłatną) alternatywą dla dwóch osobnych foteli.
Trzyosobowa tylna kanapa jest (bezpłatną) alternatywą dla dwóch osobnych foteli.Motor
Wnętrze Mini jest zaskakująco przestronne, zwłaszcza z tyłu.
Wnętrze Mini jest zaskakująco przestronne, zwłaszcza z tyłu.Motor
W Mini bagażnik jest głęboki, ale krótki.
W Mini bagażnik jest głęboki, ale krótki.Motor
Najmocniejszy diesel Mini ma moc 143 KM.
Najmocniejszy diesel Mini ma moc 143 KM.Motor
Na rzecz stylu poświęcono łatwość obsługi m.in. klimatyzacji. W mini-przyciski niełatwo jest trafić.
Na rzecz stylu poświęcono łatwość obsługi m.in. klimatyzacji. W mini-przyciski niełatwo jest trafić.Motor
Wnętrze Mini utrzymane jest w stylu retro.
Wnętrze Mini utrzymane jest w stylu retro.Motor
...zwłaszcza na tylnej kanapie.
...zwłaszcza na tylnej kanapie.Motor
Podwyższona pozycja za kierownicą poprawia widoczność wokół auta. Miejsca w środku auta nie ma jednak za dużo...
Podwyższona pozycja za kierownicą poprawia widoczność wokół auta. Miejsca w środku auta nie ma jednak za dużo...Motor
Przycisk startera trafił na tunel środkowy.
Przycisk startera trafił na tunel środkowy.Motor
Wnętrze wygląda ekskluzywnie za sprawą świetnego wykończenia.
Wnętrze wygląda ekskluzywnie za sprawą świetnego wykończenia.Motor
Bagażnik Q3 ma regularne kształty.
Bagażnik Q3 ma regularne kształty.Motor
Zawieszenie Mini zestrojone jest najsztywniej.
Zawieszenie Mini zestrojone jest najsztywniej.Motor
Q3 to wysokie auto i pomimo sztywnego zawieszenia przechyły nadwozia są spore.
Q3 to wysokie auto i pomimo sztywnego zawieszenia przechyły nadwozia są spore.Motor
W czasie dynamicznej jazdy to BMW X1 daje najwięcej przyjemności.
W czasie dynamicznej jazdy to BMW X1 daje najwięcej przyjemności.Motor
Świetne osiągi Audi to w dużej mierze zasługa doskonałej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, rywale wyposażeni są w klasyczne automaty.
Świetne osiągi Audi to w dużej mierze zasługa doskonałej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, rywale wyposażeni są w klasyczne automaty.Motor
Trzy małe SUV-y premium. Taki kierunek wyznaczyło BMW X1. Tym tropem poszło Mini i Audi.
Trzy małe SUV-y premium. Taki kierunek wyznaczyło BMW X1. Tym tropem poszło Mini i Audi.Motor
Silnik TDI: dobre osiągi i małe spalanie.
Silnik TDI: dobre osiągi i małe spalanie.Motor

Dane techniczne: Audi Q3, BMW X1, Mini Countryman

Dane techniczne
Audi Q3
BMW X1
Mini Countryman
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
1995 cm3
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
wzdłużny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
177 KM/4200
177 KM/4000
143 KM/4000
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
350Nm/1750
305 Nm/1750
Napęd
4x4
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
aut./6-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.went
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1585/600 kg
1585/550 kg
1420/460 kg
Średnica zawracania
11,8 m
11,8 m
11,6 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
460/1365 l
420/1350 l
350/1170 l
Pojemność zbiornika paliwa
64 l (ON)
61 l (ON)
47 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
439/183/159 cm
445/180/155 cm
411/179/156 cm
Rozstaw osi
260 cm
276 cm
260 cm
Opony
215/65 R16
225/50 R17
205/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
212 km/h
213 km/h
193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,2 s
8,6 s
9,5 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,0/5,3/5,9
7,7/5,4/6,2
7,7/5,1/6,1
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,2 s
8,6 s
9,6 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,3 m
36,9 m
37,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,8 m
36,6 m
38,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,0 dB
63,9 dB
62,2 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
7,6/6,2
7,4/6,0
7,9/5,7