Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro - test

Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek A7.
Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek A7.Motor
Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.
Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.Motor

Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro

Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.
Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.Motor
Bagażnik mieści 535 l, a maksymalnie za przednimi fotelami spakujemy 1390 l i przedmioty o długości do 2 metrów.
Bagażnik mieści 535 l, a maksymalnie za przednimi fotelami spakujemy 1390 l i przedmioty o długości do 2 metrów.Motor
Zasłonę tylnej szyby obsługuje się ręcznie – nie jest to najwygodniejsze.
Zasłonę tylnej szyby obsługuje się ręcznie – nie jest to najwygodniejsze.Motor
Fotele komfortowe oferują wygodną pozycję i mocne podparcie boczne.
Fotele komfortowe oferują wygodną pozycję i mocne podparcie boczne.Motor
Z tyłu nie brakuje miejsca na nogi, jest też dość szeroko, ale opadająca linia dachu ogranicza miejsce nad głowami.
Z tyłu nie brakuje miejsca na nogi, jest też dość szeroko, ale opadająca linia dachu ogranicza miejsce nad głowami.Motor
Jak przystało na luksusowe auto, klimatyzacja może być nawet czterostrefowa.
Jak przystało na luksusowe auto, klimatyzacja może być nawet czterostrefowa.Motor
Za dopłatą fotele A7 Sportback mogą być zarówno podgrzewane, jak i klimatyzowane.
Za dopłatą fotele A7 Sportback mogą być zarówno podgrzewane, jak i klimatyzowane.Motor
Regulacja foteli obejmuje np. wielkość podparcia bocznego i długość siedziska.
Regulacja foteli obejmuje np. wielkość podparcia bocznego i długość siedziska.Motor
Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek Audi A7 Sportback.
Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek Audi A7 Sportback.Motor
Spoiler wysuwa się automatycznie przy prędkości 130 km/h, można go też podnieść przyciskiem pośrodku konsoli.
Spoiler wysuwa się automatycznie przy prędkości 130 km/h, można go też podnieść przyciskiem pośrodku konsoli.Motor
W zależności od nastroju kierowcy, A7 potrafi być bardzo wygodne albo diabelsko szybkie.
W zależności od nastroju kierowcy, A7 potrafi być bardzo wygodne albo diabelsko szybkie.Motor

Zobacz również:

    Aktywny tempomat

    Tempomat Audi A7 potrafi utrzymywać stałą (regulowaną) odległość od poprzedzającego samochodu. Sprawdza się to zarówno na autostradzie, jak i podczas jazdy w korku.
    Tempomat Audi A7 potrafi utrzymywać stałą (regulowaną) odległość od poprzedzającego samochodu. Sprawdza się to zarówno na autostradzie, jak i podczas jazdy w korku.Motor

    Pamięć ustawień

    Gdy z auta korzystają dwie osoby, każda może zapisać własne ustawienia m.in. foteli, lusterek i trybu pracy samochodu do swojego kluczyka.
    Gdy z auta korzystają dwie osoby, każda może zapisać własne ustawienia m.in. foteli, lusterek i trybu pracy samochodu do swojego kluczyka.Motor

    Oświetlenie

    Skrętne ksenony regulują snop światła m.in. na podstawie z danych z GPS. Automatyczna regulacja długich świateł nie pozwala oślepić innych kierowców.
    Skrętne ksenony regulują snop światła m.in. na podstawie z danych z GPS. Automatyczna regulacja długich świateł nie pozwala oślepić innych kierowców.Motor

    Asystent jazdy nocnej

    Kamera na podczerwień rejestruje obraz przed autem i wyświetla go między zegarami, dodatkowo zaznaczając pieszych (w zależności od sytuacji – na żółto lub czerwono). System ten kosztuje dodatkowo 11 tys. zł.
    Kamera na podczerwień rejestruje obraz przed autem i wyświetla go między zegarami, dodatkowo zaznaczając pieszych (w zależności od sytuacji – na żółto lub czerwono). System ten kosztuje dodatkowo 11 tys. zł.Motor
    Kamera systemu kryje się w logo Audi.
    Kamera systemu kryje się w logo Audi.Motor
    Co ciekawe, posiada ona własny spryskiwacz.
    Co ciekawe, posiada ona własny spryskiwacz.Motor

    Audi drive select

    System pozwala wybrać tryb pracy podzespołów A7. Różnice między nimi są duże – Dynamic czyni auto bardzo szybkim, Comfort zapewnia wygodę.
    System pozwala wybrać tryb pracy podzespołów A7. Różnice między nimi są duże – Dynamic czyni auto bardzo szybkim, Comfort zapewnia wygodę.Motor
    W trybie Individual samemu konfigurujemy sposób pracy m.in. silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, skrętnych świateł.
    W trybie Individual samemu konfigurujemy sposób pracy m.in. silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, skrętnych świateł.Motor

    Kamera cofania

    Kamera cofania jest umieszczona nad tylną rejestracją i przekazuje wysokiej jakości obraz tego, co dzieje się za naszym samochodem.
    Kamera cofania jest umieszczona nad tylną rejestracją i przekazuje wysokiej jakości obraz tego, co dzieje się za naszym samochodem.Motor

    Sprzęt audio

    Dostępne źródła dźwięku: wbudowany dysk twardy, karta SD, płyta CD/DVD, odtwarzacz zewnętrzny podłączony przez USB/AUX lub przez Bluetooth.
    Dostępne źródła dźwięku: wbudowany dysk twardy, karta SD, płyta CD/DVD, odtwarzacz zewnętrzny podłączony przez USB/AUX lub przez Bluetooth.Motor
    Na 7-calowym ekranie na szczycie deski rozdzielczej bez problemu obejrzymy film z DVD. Za dodatkową dopłatą otrzymamy też tuner TV.
    Na 7-calowym ekranie na szczycie deski rozdzielczej bez problemu obejrzymy film z DVD. Za dodatkową dopłatą otrzymamy też tuner TV.Motor

    System nawigacyjny

    Panel koło dźwigni automatu może służyć do wpisywania liter za pomocą palca.
    Panel koło dźwigni automatu może służyć do wpisywania liter za pomocą palca.Motor
    System bez problemu rozpoznaje nawet koślawe pismo, ułatwiając obsługę systemu.
    System bez problemu rozpoznaje nawet koślawe pismo, ułatwiając obsługę systemu.Motor

    Ciepło szczątkowe

    Zimą możemy przytrzymać klawisz dmuchawy przed wyjściem z auta – przez pół godziny wnętrze będzie grzane ciepłem silnika.
    Zimą możemy przytrzymać klawisz dmuchawy przed wyjściem z auta – przez pół godziny wnętrze będzie grzane ciepłem silnika.Motor

    Dane techniczne: Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2967 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/32
    Układ
    wzdłużny
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    245 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    500 Nm/1400
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa (S tronic)
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    wielowahaczowe
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1845/490 kg
    Średnica zawracania
    11,9 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    535/1390 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    75 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    497/191/142 cm
    Rozstaw osi
    291 cm
    Opony
    235/55 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,3 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    7,2/5,3/6,0
    Emisja dwutlenku węgla
    158 g/km
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,3 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    62,4 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    9,0/6,2
    Cena
    289 800 zł