Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro - test

Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek A7.
Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek A7.Motor
Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.
Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.Motor

Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro

Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.
Mnóstwo tu przycisków i pokręteł, ale umieszczono je na tyle logicznie, że obsługa jest bardzo intuicyjna. Już po chwili większość funkcji można włączyć „po omacku”.Motor
Bagażnik mieści 535 l, a maksymalnie za przednimi fotelami spakujemy 1390 l i przedmioty o długości do 2 metrów.
Bagażnik mieści 535 l, a maksymalnie za przednimi fotelami spakujemy 1390 l i przedmioty o długości do 2 metrów.Motor
Zasłonę tylnej szyby obsługuje się ręcznie – nie jest to najwygodniejsze.
Zasłonę tylnej szyby obsługuje się ręcznie – nie jest to najwygodniejsze.Motor
Fotele komfortowe oferują wygodną pozycję i mocne podparcie boczne.
Fotele komfortowe oferują wygodną pozycję i mocne podparcie boczne.Motor
Z tyłu nie brakuje miejsca na nogi, jest też dość szeroko, ale opadająca linia dachu ogranicza miejsce nad głowami.
Z tyłu nie brakuje miejsca na nogi, jest też dość szeroko, ale opadająca linia dachu ogranicza miejsce nad głowami.Motor
Jak przystało na luksusowe auto, klimatyzacja może być nawet czterostrefowa.
Jak przystało na luksusowe auto, klimatyzacja może być nawet czterostrefowa.Motor
Za dopłatą fotele A7 Sportback mogą być zarówno podgrzewane, jak i klimatyzowane.
Za dopłatą fotele A7 Sportback mogą być zarówno podgrzewane, jak i klimatyzowane.Motor
Regulacja foteli obejmuje np. wielkość podparcia bocznego i długość siedziska.
Regulacja foteli obejmuje np. wielkość podparcia bocznego i długość siedziska.Motor
Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek Audi A7 Sportback.
Niska, szeroka sylwetka i drzwi z oknami bez ramek składają się na dynamiczny wizerunek Audi A7 Sportback.Motor
Spoiler wysuwa się automatycznie przy prędkości 130 km/h, można go też podnieść przyciskiem pośrodku konsoli.
Spoiler wysuwa się automatycznie przy prędkości 130 km/h, można go też podnieść przyciskiem pośrodku konsoli.Motor
W zależności od nastroju kierowcy, A7 potrafi być bardzo wygodne albo diabelsko szybkie.
W zależności od nastroju kierowcy, A7 potrafi być bardzo wygodne albo diabelsko szybkie.Motor

Aktywny tempomat

Tempomat Audi A7 potrafi utrzymywać stałą (regulowaną) odległość od poprzedzającego samochodu. Sprawdza się to zarówno na autostradzie, jak i podczas jazdy w korku.
Tempomat Audi A7 potrafi utrzymywać stałą (regulowaną) odległość od poprzedzającego samochodu. Sprawdza się to zarówno na autostradzie, jak i podczas jazdy w korku.Motor

Pamięć ustawień

Gdy z auta korzystają dwie osoby, każda może zapisać własne ustawienia m.in. foteli, lusterek i trybu pracy samochodu do swojego kluczyka.
Gdy z auta korzystają dwie osoby, każda może zapisać własne ustawienia m.in. foteli, lusterek i trybu pracy samochodu do swojego kluczyka.Motor

Oświetlenie

Skrętne ksenony regulują snop światła m.in. na podstawie z danych z GPS. Automatyczna regulacja długich świateł nie pozwala oślepić innych kierowców.
Skrętne ksenony regulują snop światła m.in. na podstawie z danych z GPS. Automatyczna regulacja długich świateł nie pozwala oślepić innych kierowców.Motor

Asystent jazdy nocnej

Kamera na podczerwień rejestruje obraz przed autem i wyświetla go między zegarami, dodatkowo zaznaczając pieszych (w zależności od sytuacji – na żółto lub czerwono). System ten kosztuje dodatkowo 11 tys. zł.
Kamera na podczerwień rejestruje obraz przed autem i wyświetla go między zegarami, dodatkowo zaznaczając pieszych (w zależności od sytuacji – na żółto lub czerwono). System ten kosztuje dodatkowo 11 tys. zł.Motor
Kamera systemu kryje się w logo Audi.
Kamera systemu kryje się w logo Audi.Motor
Co ciekawe, posiada ona własny spryskiwacz.
Co ciekawe, posiada ona własny spryskiwacz.Motor

Audi drive select

System pozwala wybrać tryb pracy podzespołów A7. Różnice między nimi są duże – Dynamic czyni auto bardzo szybkim, Comfort zapewnia wygodę.
System pozwala wybrać tryb pracy podzespołów A7. Różnice między nimi są duże – Dynamic czyni auto bardzo szybkim, Comfort zapewnia wygodę.Motor
W trybie Individual samemu konfigurujemy sposób pracy m.in. silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, skrętnych świateł.
W trybie Individual samemu konfigurujemy sposób pracy m.in. silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, skrętnych świateł.Motor

Kamera cofania

Kamera cofania jest umieszczona nad tylną rejestracją i przekazuje wysokiej jakości obraz tego, co dzieje się za naszym samochodem.
Kamera cofania jest umieszczona nad tylną rejestracją i przekazuje wysokiej jakości obraz tego, co dzieje się za naszym samochodem.Motor

Sprzęt audio

Dostępne źródła dźwięku: wbudowany dysk twardy, karta SD, płyta CD/DVD, odtwarzacz zewnętrzny podłączony przez USB/AUX lub przez Bluetooth.
Dostępne źródła dźwięku: wbudowany dysk twardy, karta SD, płyta CD/DVD, odtwarzacz zewnętrzny podłączony przez USB/AUX lub przez Bluetooth.Motor
Na 7-calowym ekranie na szczycie deski rozdzielczej bez problemu obejrzymy film z DVD. Za dodatkową dopłatą otrzymamy też tuner TV.
Na 7-calowym ekranie na szczycie deski rozdzielczej bez problemu obejrzymy film z DVD. Za dodatkową dopłatą otrzymamy też tuner TV.Motor

System nawigacyjny

Panel koło dźwigni automatu może służyć do wpisywania liter za pomocą palca.
Panel koło dźwigni automatu może służyć do wpisywania liter za pomocą palca.Motor
System bez problemu rozpoznaje nawet koślawe pismo, ułatwiając obsługę systemu.
System bez problemu rozpoznaje nawet koślawe pismo, ułatwiając obsługę systemu.Motor

Ciepło szczątkowe

Zimą możemy przytrzymać klawisz dmuchawy przed wyjściem z auta – przez pół godziny wnętrze będzie grzane ciepłem silnika.
Zimą możemy przytrzymać klawisz dmuchawy przed wyjściem z auta – przez pół godziny wnętrze będzie grzane ciepłem silnika.Motor

Dane techniczne: Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2967 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
245 KM/4000
Maks. moment obrotowy
500 Nm/1400
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa (S tronic)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1845/490 kg
Średnica zawracania
11,9 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
535/1390 l
Pojemność zbiornika paliwa
75 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
497/191/142 cm
Rozstaw osi
291 cm
Opony
235/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,2/5,3/6,0
Emisja dwutlenku węgla
158 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
62,4 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,2
Cena
289 800 zł