Alfa Romeo 4C – test

alfa 4c
alfa 4cMotor
Deska rozdzielcza została wykonana z twardego materiału i jest wręcz spartańska. Seryjne radio z systemem nawigacji.
Deska rozdzielcza została wykonana z twardego materiału i jest wręcz spartańska. Seryjne radio z systemem nawigacji.Motor
Osoby o wzroście ponad 185 cm będą narzekać na brak miejsca. Twardym fotelom przydałoby się lepsze trzymanie boczne.
Osoby o wzroście ponad 185 cm będą narzekać na brak miejsca. Twardym fotelom przydałoby się lepsze trzymanie boczne.Motor
1. Łopatki zmiany biegów są niewielkie, ale operuje się nimi wygodnie. 2. Tymi przyciskami zmienia się ustawienia samochodu. 3. Tylko jedno miejsce na kubek i opcjonalna kieszeń np. na portfel. 4. Drzwi bez kieszeni, za to ze stylowym uchwytem do zamykania.
1. Łopatki zmiany biegów są niewielkie, ale operuje się nimi wygodnie. 2. Tymi przyciskami zmienia się ustawienia samochodu. 3. Tylko jedno miejsce na kubek i opcjonalna kieszeń np. na portfel. 4. Drzwi bez kieszeni, za to ze stylowym uchwytem do zamykania. Motor
U góry: przyciski do obsługi skrzyni biegów. Srebrny suwak służy do zmiany trybów jazdy. (kliknij, żeby powiększyć)
U góry: przyciski do obsługi skrzyni biegów. Srebrny suwak służy do zmiany trybów jazdy. (kliknij, żeby powiększyć)Motor
1. Tryb „Dynamic” wyróżnia się czerwonym podświetleniem. Ekran jest bardzo czytelny. 2. W „Race” podświetlenie zmienia się na żółte i pojawia się wskaźnik chwilowych przeciążeń.
1. Tryb „Dynamic” wyróżnia się czerwonym podświetleniem. Ekran jest bardzo czytelny. 2. W „Race” podświetlenie zmienia się na żółte i pojawia się wskaźnik chwilowych przeciążeń.Motor
Zanim 1,75-litrowa jednostka napędowa trafiła z Giulietty do 4C, została udoskonalona. Zmieniono w niej m.in. kanały ssące i zastosowano nową turbosprężarkę. Użycie aluminium do budowy korpusu obniżyło masę o 22 kg. Silnik rozwija teraz 240 KM oraz 350 Nm.
Zanim 1,75-litrowa jednostka napędowa trafiła z Giulietty do 4C, została udoskonalona. Zmieniono w niej m.in. kanały ssące i zastosowano nową turbosprężarkę. Użycie aluminium do budowy korpusu obniżyło masę o 22 kg. Silnik rozwija teraz 240 KM oraz 350 Nm.Motor
 Bagażnik znajduje się za silnikiem i ma jedyne 110 l. „Dojazdówka” się tutaj nie zmieści.
Bagażnik znajduje się za silnikiem i ma jedyne 110 l. „Dojazdówka” się tutaj nie zmieści.Motor
Niskie nadwozie, mały otwór i kabina przesunięta do przodu mocno utrudniają wsiadanie.
Niskie nadwozie, mały otwór i kabina przesunięta do przodu mocno utrudniają wsiadanie.Motor
Typowa Alfa Romeo z wieloma obłościami i wypukłościami. Tuż za klamką, o kształcie zapomnianym już przez wielkoseryjną motoryzację, znalazły się wloty powietrza do komory silnika.
Typowa Alfa Romeo z wieloma obłościami i wypukłościami. Tuż za klamką, o kształcie zapomnianym już przez wielkoseryjną motoryzację, znalazły się wloty powietrza do komory silnika.Motor
Nadwozie 4C mierzy 399 cm długości. Silnik umieszczono centralnie. Ten czerwony lakier kosztuje 9900 zł.
Nadwozie 4C mierzy 399 cm długości. Silnik umieszczono centralnie. Ten czerwony lakier kosztuje 9900 zł.Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Alfa Romeo 4C

 
Alfa Romeo 4C
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1742 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
240 KM/6000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/2100
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
automatyczna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcze wentylowane/tarcze wentylowane
Długość/szerokość/wysokość
399/186/118 cm
Rozstaw osi
238 cm
Średnica zawracania
11,5 m
Masa/ładowność
920/255 kg
Pojemność bagażnika
110 l
Poj. zbiornika paliwa
40 l (Pb 95)
Opony (przód; tył)
205/45 R17; 235/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
258 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,5 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,5 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,1 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
77,2 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta*
9,8/5,0/6,8
Teoretyczny zasięg
590 km
Dane testowe*
12,8/6,1/9,5
Rzeczywisty zasięg
420 km
Cena
220 000 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

ALFA ROMEO 4C: PLUSY I MINUSY

ALFA ROMEO 4C: PODSUMOWANIE

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CMotor