Seat Cordoba

Środa, 9 sierpnia 2023 (12:15) Aktualizacja Środa, 10 stycznia 2024 (11:28)
Seat Cordoba to model osobowego auta, produkowanego w latach 1993-2009 przez hiszpańską markę. To auto, które wyróżniają sportowy wygląd, praktyczność oraz dobra jakość jazdy. Główni konkurenci tego modelu to Dacia Logan I, Renault Thalia czy Fiat Albea.
Seat Cordoba - najważniejsze informacje
Seat Cordoba zadebiutował w 1993 roku jako następca modelu Malaga. /materiały prasowe

Seat Cordoba - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    1993

  • Zakończenie produkcji:

    2009

Historia Seata Cordoby

Seat Cordoba pojawił się w 1993 roku na salonie we Frankfurcie, jako następca modelu Malaga. Pod względem konstrukcji przypominał Seata Ibizę, a także Volkswagena Polo

Seat Cordoba został zaprojektowany na płycie podłogowej A03. Początkowo model był wersją sedan Ibizy. Jednak w 1996 roku zaprezentowano dwudrzwiową wersję SC, a rok później odmianę Vario – kombi. Dwa lata później przeprowadzono znaczny facelifting pojazdu – zmieniono przednią część nadwozia, wnętrze oraz reflektory. Natomiast w 2003 roku przedstawiono nową generację Seata Cordoby. 

Cechowała się ona sztywnym zawieszeniem, a także bardziej zadziorną stylistyką. W 2009 roku zakończono produkcję tego modelu. 

Generacje Seata Cordoby

Pierwsza generacja Seata Cordoby (Seat Cordoba I) była oferowana od 1993 do 2002 roku – początkowo z nadwoziem dwudrzwiowym, a później w wersji kombi, nazwanej Vario. Wnętrze pojazdu nie było zbyt przestronne, a pojazdy z pierwszej serii wyłożone były mało atrakcyjnymi kolorystycznie tworzywami. W 1998 roku wprowadzono wersję sportową auta, pod której maską znajdował się silnik o mocy około 300 KM. Natomiast w przypadku pozostałych odmian mowa była o silnikach o mocach od 60 do 150 KM (w benzynie) oraz od 64 do 110 KM (diesel). 

Druga generacja Seata Cordoby (Seat Cordoba II) była produkowana od 2002 do 2009 roku. Pierwsze egzemplarze modelu oferowały 4 jednostki napędowe – 2 silniki benzynowe oraz dwa diesle. Podobnie jak poprzednia generacja, modele II wersji cechowały się sztywnym zawieszeniem oraz dynamiczną stylistyką. 

Dane techniczne 

Seat Cordoba I – napęd na przednie koła; skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, 4-biegowa automatyczna.

Silniki benzynowe:
  • 1.0 o mocy 50 KM 
  • 1.4 o mocy 60 KM
  • 1.4 16 V o mocy 101 KM
  • 1.6 o mocy 101 KM
  • 1.8 16V o mocy 129 KM
  • 1.8 o mocy 90 KM
  • 2.0 o mocy 115 KM
  • 2.0 16 V o mocy 150 KM
Diesle:
  • 1.2 TDI o mocy 61 KM 
  • 1.4 TDI o mocy 75 KM 
  • 1.7 SDI o mocy 60 KM
  • 1.9 SDI o mocy 64 KM
  • 1.9 TDi o mocy 90-110 KM
Seat Cordoba II – napęd na przednie koła; skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, 4-biegowa automatyczna.

Silniki benzynowe:
  • 1.2 o mocy 64-69 KM 
  • 1.4 o mocy 75-100 KM
  • 1.6 o mocy 100-105 KM
  • 2.0 o mocy 115 KM
Diesle:
  • 1.4 TDI o mocy 68-80 KM 
  • 1.9 SDI o mocy 64 KM 
  • 1.9 TDI o mocy 100-131 KM

Opinie kierowców o Seacie Cordoba

Według kierowców Seat Cordoba to komfortowe auto. Jednak tak jak każdy model, również i ten ma kilka mankamentów. Niejednokrotnie pojawiały się w nim bowiem usterki układu elektrycznego czy linki sprzęgła. Oprócz tego czasami zdarzają się wycieki płynu chłodniczego oraz oleju. Wiele osób skarżyło się także na jakość plastików oraz ich zamontowanie. Na uwagę zasługują natomiast dobrze zaprojektowana skrzynia biegów oraz łatwość zdobycia nowych części zamiennych. 

Seat Cordoba - Wiadomości

  • Testujemy używane: Seat cordoba

    Testujemy używane: Seat cordoba

    Sobota, 23 września 2006 (20:47)
    W palecie marek należących do koncernu VW rolę "drapieżnika" pełnić ma seat. Samochody te charakteryzują się zadziorną, sportową sylwetką i dobrymi właściwościami jezdnymi. Czy to jednak...
  • Nowy silnik Seata  Cordoby

    Nowy silnik Seata Cordoby

    Czwartek, 10 kwietnia 2003 (17:16)
    Seat rozszerzył ofertę modeli Cordoba z silnikami Diesla, wprowadzając na rynek wersję z nową jednostką 1.4 TDi o mocy 55 kW (75 KM). Aktualna oferta silników Diesla dostępnych w modelu...
  • Rajd Kormoran po OS8: OES WIELKICH ZMIAN!!!

    Rajd Kormoran po OS8: OES WIELKICH ZMIAN!!!

    Sobota, 29 czerwca 2002 (10:16)
    Ósmy odcinek specjalny przewrócił wszystko w klasyfikacji 28. Rajdu Kormoran! Przede wszystkim liderem został ponownie Leszek Kuzaj (Peugeot 206 WRC)!!! Jak to możliwe, skoro krakowianin...
  • Reklama
  • Rajd Kormoran po OS7: Kuchar chce wygrać

    Rajd Kormoran po OS7: Kuchar chce wygrać

    Sobota, 29 czerwca 2002 (09:15)
    Tomasz Kuchar (Toyota Corolla WRC) zaatakował od pierwszego odcinka specjalnego, drugiego etapu 28. Rajdu Kormoran. Wrocławianin, który wczoraj przez cały dzień "kręcił" równe czasy i pod...
  • Rajd Kormoran po OS5: i znowu Kuzaj

    Rajd Kormoran po OS5: i znowu Kuzaj

    Piątek, 28 czerwca 2002 (16:36)
    Na zmianę wygrywają odcinki specjalne Leszek Kuzaj (Peugeot 206 WRC) i Krzysztof Hołowczyc (Seat Cordoba WRC). Tym razem szybszy był krakowianin, który dość zdecydowanie wyprzedził...
  • Kulig wygrał Elmot, Kuzaj walczył o metę!

    Kulig wygrał Elmot, Kuzaj walczył o metę!

    Sobota, 4 maja 2002 (15:14)
    Janusz Kulig (Seat Cordoba WRC) wygrał 30. Rajd Elmot, trzecią eliminację tegorocznych mistrzostw Polski. Wykorzystał tym samym pech Leszka Kuzaja (Peugeot 206 WRC) z pierwszego dnia...
  • Reklama
  • Rajd Elmot OS12: Kuzaj urwał koło!

    Rajd Elmot OS12: Kuzaj urwał koło!

    Sobota, 4 maja 2002 (14:54)
    Przedostatni odcinek specjalny 30. Rajdu Elmot nie przyniósł większych zmian w tabeli czasowej. Leszek Kuzaj walczył bardzo zaciekle. W efekcie tego, przed metą dwunastej próby urwał...
  • Rajd Elmot OS11: 1,2 s. to za mało

    Sobota, 4 maja 2002 (14:33)
    Zaledwie 1,2 sekundy udało się odrobić Leszkowi Kuzajowi na ostatnim, jedenastym odcinku specjalnym, liczącym 13 km długości. Na dwie próby przed końcem rajdu kierowca Peugeota 206 WRC...