Oto BMW serii 1 drugiej generacji!
Na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie fani BMW będą mogli zobaczyć kolejne wcielenie popularnej serii 1.
Chociaż do oficjalnej premiery auta pozostały jeszcze przeszło trzy miesiące, my już dziś prezentujemy pierwsze, oficjalne zdjęcia i dane techniczne nowej "jedynki".
Mimo że mamy do czynienia z zupełnie nową konstrukcją, na pierwszy rzut oka sylwetka auta niewiele się zmieniła. Samochód nie wszystkim przypadnie jednak do gustu. Przód upodobnił się do większych pojazdów bawarskiej marki głownie za sprawą zdecydowanie masywniejszych, zachodzących na boki reflektorów, które sprawiają wrażenie niezbyt proporcjonalnych. Mocno zmienił się również kształty świateł tylnych. W powiększonym wnętrzu pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza, fani marki zauważą również nowy design koła kierownicy.
Zostaje RWD!
Wszystkich miłośników BMW pragniemy uspokoić - z oficjalnych informacji wynika, że samochód wciąż dostępny będzie z napędem na tylne koła. Dzięki precyzyjnemu, elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy, wysokiej sztywności nadwozia oraz dobremu rozkładowi masy, auto górować ma nad konkurencją właściwościami jezdnymi.
Nowa generacja najmniejszego BMW mierzy teraz 4 324 mm - to więcej niż oferował np. polonez atu! Dzięki nowej płycie podłogowej o 30 mm zwiększył się rozstaw osi, pasażerowie tylnej kanapy zyskali 21 mm przestrzeni na nogi.
Do 360 litrów (z 330 litrów) zwiększono również pojemność przestrzeni bagażowej. Po złożeniu tylnych siedzeń, pojemność bagażnika powiększyć można do 1200 litrów.
Diesel szybszy niż benzyna
Nowa jedynka oferowana będzie w pięciu wersjach silnikowych: dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. Podstawowy model - 116i - wyposażony będzie w podwójnie doładowaną jednostkę 1,6 o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm. Samochód w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 8,5 i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h.
Ta sama jednostka napędowa - tyle że o mocy podniesionej do 170 KM - napędzać będzie odmianę oznaczoną symbolem 118i. Auto przyspieszać ma do 100 km/h w 7,4 s, prędkość maksymalna to 225 km/h.
Miłośnicy diesli będą mogli wybierać spośród odmian oznaczonych: 116d, 118d i 120d. Co ciekawe, każda z wersji napędzana jest wysokoprężną jednostką o pojemności 1955 cm sześciennych. Poszczególne odmiany różnią się jedynie rozwijają mocą i momentem obrotowym.
Model 116d oferuje 116 KM i 260 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 10,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 200 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej jeśli wierzyć oficjalnym danym - wahać ma się w przedziale 4,3-4,5 l./100 km.
Mocniejsza wersja - 118d - rozwija 143 KM i 320 Nm. Samochód z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 212 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 4,4-4,5 l/100 km.
Topowy diesel - 120d - dzięki zwiększonemu ciśnieniu wtrysku (z 1600 do 1800 barów), oferuje moc 184 KM i 380 Nm. Zwłaszcza dzięki tej ostatniej wartości "jedynka" przyspiesza do 100 km/h zaledwie w 7,1 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 228 km/h. Średnie zużycie paliwa mieścić ma się w przedziale 4,5-4,6 l/100 km.
Nowa generacja najmniejszego BMW ma pojawić się w ofercie niemieckiej marki z początkiem przyszłego roku.