Stukanie na nierównościach

Gdzie szukać przyczyny dziwnych stuków w zawieszeniu, które są słyszalne zwłaszcza podczas pokonywania poprzecznych uszkodzeń drogi?

W takiej sytuacji warto pojechać do stacji kontroli pojazdów i na tzw. szarpakach sprawdzić stan zawieszenia i układu kierowniczego. Jeżeli diagności nie stwierdzą luzów na wahaczach i końcówkach drążków kierowniczych, przyczyny stukania trzeba szukać w łącznikach pionowych drążka stabilizatora. Zdarza się, że łączniki nie wykazują luzu podczas statycznej próby, ale w trakcie jazdy po nierównościach wydają odgłosy. Są to stosunkowo tanie elementy - np. w Oplu Corsie C wymiana obu (z częściami) kosztuje ok. 120 zł, a w Renault Megane III - ok. 150 zł.

Reklama

Zwiększenie prześwitu - PORADY

Kłopotliwy wjazd w dziurę - ZAWIESZENIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy