Raport TUV 2016. Jakie auta psują się najbardziej?

22,6 proc. To odsetek pojazdów, które - za pierwszym razem - nie były w stanie uzyskać pozytywnego wyniku badania technicznego w Niemczech.

Takie dane płyną z najnowszego raportu niezawodności przygotowanego przez niemiecki TUV. Raport TUV 2016 powstał w oparciu o przeszło 8,8 mln przeglądów rejestracyjnych dokonanych na terenie Niemiec od lipca 2014 do czerwca 2015 roku.

Zgodnie z tradycją sprawdzane pojazdy podzielono na pięć grup wiekowych. Najmłodsze z badanych samochodów to dwu i trzylatki, które pojawiły się w stacji kontroli na swój pierwszy lub drugi przegląd. Najstarsza grupa wiekowa obejmuje auta w wieku 11 lat.

Prestiżowe wyróżnienie dla najmniej usterkowego pojazdu - "Złota Plakietka TUV" przypadło Mercedesowi klasy B. Zaledwie 2,8 proc. aut w wieku 3 lat budziło wątpliwości diagnostów (średni przebieg to 41 tys. km).

Reklama

Całe podium w klasie pojazdów do 3 lat przypadło produktom ze Stuttgartu. Drugie miejsce - z wynikiem 2,9 proc. - zajął Mercedes GLK (średni przebieg 52 tys. km). Na trzecim uplasował się Mercedes SLK (3,1 proc,. 29 tys. km).

Druga strona tabeli okupowana jest przez produkty włoskie i koreańskie. Za najbardziej usterkowego trzylatka uznano Chevroleta Sparka (14,6 proc., 31 tys. km). Drugie miejsce od końca zajmuje Fiat 500 (14,1 proc., 28 tys. km), trzecie - Fiat Punto (13,3 proc., 36 tys. km).

Za najlepsze modele wśród pojazdów 4 i 5-letnich uznano Audi A1 (5,1 proc., 47 tys. km), BMW Z4 (6,0 proc., 49 tys. km) i Audi Q5 (6,1 proc., 88 tys. km).

Najwięcej problemów z uzyskaniem pozytywnego wyniku badania technicznego mieli właściciele Dacii Sandero (22,8 proc., 56 tys. km), Fiata Panda (23,3 proc., 49 tys. km) i Dacii Logan (28,1 proc., 73 tys. km).

Wśród pojazdów w wieku 6 i 7 lat najmniej usterkowe okazało się Porsche 911 (8,9 proc., 56 tys. km). Zaraz za nim uplasowała się Toyota Prius (9,6 proc., 89 tys. km) i Volkswagen Golf Plus (10,3 proc., 80 tys. km).

Na końcu tabeli pojawiły się kolejno: Renault Kangoo (31,4 proc., 90 tys. km), Dacia Logan (32,9 proc., 102 tys. km) i Chevrolet Matiz (34,6 proc., 63 tys. km).

Z uwagi na średni wiek pojazdów w Polsce naszych czytelników najbardziej zainteresują zapewne dwie ostatnie kategorie. Za najmniej usterkowe auta w wieku 8 i 9 lat uznano kolejno: 1. Porsche 911 (11,7 proc., 67 tys. km), 2. Toyotę Prius (13,1 proc., 108 tys. km), 3. Mazdę MX-5 (15,1 proc., 69 tys. km), 4. Toyotę Corollę Verso (15,4 proc., 113 tys. km) i Mazdę 2 (15,5 proc., 80 tys. km).

Wśród najbardziej usterkowych modeli znalazły się: ex aequo Alfa Romeo 147 (33,6 proc., 106 tys. km) i Renault Laguna (36,6 proc., 129 tys. km), Ford Galaxy (33,8 proc., 145 tys. km), Ford KA (34,3 proc., 76 tys. km), Renault Twingo (34,6 proc., 86 tys. km) i - znów ex aequo - Kia Sorento (35,1 proc., 130 tys. km) oraz Renault Kangoo (35,1 proc., 113 tys. km).

W najstarszej grupie, obejmującej pojazdy w wieku 10 i 11 lat, po raz kolejny zwyciężyło Porsche 911 (13,9 proc., 86 tys.km). Drugie miejsce przypadło Toyocie Corolli Verso (17,5 proc, 123 tys. km), trzecie  zajęła Toyota RAV4 (18,7 proc., 113 tys. km).

Na dalszych pozycjach uplasowały się: 4. Toyota Avensis (20,0 proc., 128 tys. km), 5. Mercedes SLK (20,4 proc., 87 tys. km), 6. Toyota Corolla (22,0 proc., 114 tys. km), 7. Toyota Yaris (22,1 proc., 104 tys. km), 8. Mazda 2 (22,2, 98 tys. km), 9. Honda Jazz (22,3 proc., 104 tys. km) i - zamykający pierwszą dziesiątkę - Ford Fusion (22,4 proc., 100 tys. km).

Lista wstydu - czyli dziesiątka najbardziej usterkowych aut w wieku 10 i 11 lat - obejmuje kolejno: Renault Clio (38,8 proc., 104 tys. km), Chevroleta Matiza (39,1 proc. 182 tys. km), Forda Ka (39,1 proc., 85 tys. km), Renault Lagunę (39,5 proc., 139 tys. km), Alfę Romeo 147 (41,0 proc., 123 tys. km), Kię Sorento (41,4 proc., 151 tys. km), Volkswagena Sharana (41,4 proc., 170 tys. km), Forda Galaxy (41,8 proc., 168 tys. km), Mercedes klasy M (43,7 proc., 162 tys. km) i - najbardziej usterkowe auto w zestawieniu - Fiata Stilo (44,0 proc. 125 tys. km).

PR

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Raport TUV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy