Ranking awaryjności. Samochody z Korei rządzą!

Firma analityczna J.D. Power opublikowała raport dotyczący poziomu zadowolenia nabywców nowych samochodów. Przeprowadzona za oceanem ankieta po raz kolejny udowadnia, że jakość niekoniecznie idzie w parze z ceną pojazdu.

W tegorocznej edycji badania satysfakcji klientów wzięło udział 75 712 właścicieli i użytkowników nowych samochodów kupionych w 2018 roku. Badanie przeprowadzono po 90 dniach od zakupu. Właściciele oceniali swoje nowe auta względem właściwości jezdnych, osiągów silnika i pracy skrzyni biegów oraz jakości wykonania poszczególnych elementów i łatwości obsługi.

Reklama

Szczyt zestawienia okupują producenci z Korei. Marką przysparzającą klientom najmniej problemów uznano Genesisa. W przypadku luksusowego brandu Hyundaia zanotowano średnio 68 problemów na 100 samochodów.

Drugie miejsce w zestawieniu zajęła Kia. Koreański producent, z wynikiem 72 problemów na 100 dostarczonych pojazdów, już po raz 4. z rzędu uznany został za najlepszą markę popularną! Kia utrzymała pozycję lidera dzięki świetnym wynikom Sorento i Rio, które wygrały w swoich klasach. Po zdobyciu pierwszego miejsca w 2015, 2016 i 2017 roku, Soul ponownie okazał się najlepiej ocenionym kompaktowym SUV-em.

Zaraz za Kią znalazł siostrzany Hyundai (74 problemy na 100 samochodów). Koreańczycy uplasowali się przed: 4. Porsche (79 problemów na 100 samochodów) i 5. Fordem (81 problemów na 100 samochodów). W pierwszej dziesiątce znajdziemy też kolejno: 6. Chevroleta (82 problemy na 100 samochodów), 7. Lincolna (83 problemy na 100 samochodów), 8. Lexusa (84 problemy na 100 samochodów), 9. RAM (84 problemy na 100 samochodów) i 10. Nissana (85 problemów na 100 samochodów).

Wypada też wspomnieć o zwycięzcach poszczególnych kategorii rynkowych. Najmniej usterkowym autem segmentu kompaktowego okrzyknięto Toyotę Corollę. Najlepszym samochodem w klasie "compact premium car" uznano BMW 4. Auto producenta z Bawarii - BMW X6 zwyciężyło również w zestawieniu najmniej usterkowych nowych suvów średniej wielkości. Wśród oferowanych również na Starym Kontynencie modeli wyróżnionych przez amerykański oddział J.D. Power, oprócz wspomnianych już Kii Sorento i Rio, na wyróżnienie (najmniej usterkowy mały suv) zasłużył też Hyundai Tucson.

Nie sposób przeoczyć, że na przestrzeni ostatnich lat w szeroko pojmowanej jakości nowych pojazdów zaszły warte odnotowania zmiany. Jeszcze w 2014 roku w średnia liczba usterek w pojazdach popularnych marek wynosiła 117 na 100 samochodów. W najnowszym badaniu średni wynik to zaledwie 93 usterki. Największy postęp odnotowali właśnie Koreańczycy, których produkty z każdym rokiem cieszą się coraz lepszą opinią wśród nabywców.

Większość ze zgłaszanych przez Amerykanów usterek śmiało nazwać można błahostkami. Najczęściej użytkownicy skarżyli się na problemy z systemem rozpoznawania głosu i sparowaniem swojego smartfona z pojazdem za pomocą technologii Bluetooth.

Do najpoważniejszych usterek należą: nieprawidłowe działanie automatycznej skrzyni biegów, niedostateczne wygłuszenie (szumy wiatru) czy wady lakiernicze.

Paweł Rygas

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje