Opony bieżnikowane. Najtańszy sposób na nowe zimówki?

Wielu kierowców odkłada na ostatnią chwilę decyzję o zakupie opon zimowych. W poszukiwaniu oszczędności często trafiają na tapet opony bieżnikowane. Sprawdzamy, na czym polega ta technologia oraz na co uważać podczas zakupu ogumienia, które często jest tańsze od opon używanych.

Opona bieżnikowana - co to jest?

Opona bieżnikowana to w zasadzie opona używana, w której zamontowano nowy bieżnik. Żeby wyprodukować taką oponę, potrzebny jest tzw. szkielet, na który nalewa się nowy bieżnik. Technologia jest już znana od wielu lat, z powodzeniem wykorzystywana na rynku samochodów ciężarowych. W ostatnim czasie cieszy się rosnącą popularnością wśród użytkowników samochodów osobowych.

Opona bieżnikowana - letnia, zimowa i całoroczna

Na rynku są dostępne opony bieżnikowane letnie, zimowe i całoroczne. Bardzo ważna kwestią podczas wyboru takiej opony jest jej baza, do której dopasowywany jest charakter bieżnika. Jednak warto mieć na uwadze, że o ostatecznym przeznaczeniu opony nie decyduje kształt bieżnika, ale rodzaj zastosowanej mieszanki gumowej.

Reklama

Kupując oponę bieżnikowaną trzeba się liczyć z tym, że nowy (nadlewany) bieżnik nie będzie oferował takiej samej jakości, jak w zupełnie nowym ogumieniu produkowanym przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii.

Opona bieżnikowana - na co zwrócić uwagę?

Decydując się na bieżnikowane zimówki lub opony całoroczne, ważna jest data produkcji opony. Wraz z upływem lat mieszanka gumowa traci swoje właściwości i jest coraz twardsza. W przypadku opon wykorzystywanych w minusowych temperaturach jest to kluczowa kwestia. Kierowca od razu odczuje gorszą przyczepność, a bezpieczeństwo i komfort jazdy będą niższe.

Dlatego eksperci zalecają, żeby poddawać opony bieżnikowaniu tylko do pięciu lat od daty produkcji bazy. Kupując oponę na pięcioletniej bazie warto mieć na uwadze, że powinna być używana maksymalnie przez pięć lat.

Opony bieżnikowane - kiedy warto kupić?

Opony bieżnikowane są często najtańszą alternatywą, która zapewnia wyższe bezpieczeństwo niż opony używane niewiadomego pochodzenia. Zwłaszcza, gdy okazuje się, że cena jest również bardziej korzystna w porównaniu z oponami z rynku wtórego.

Decydując się na zakup opony bieżnikowanej warto skupić się na produktach, które są możliwie nowe (na rynku są dostępne również kilkuletnie opony). Takie rozwiązanie sprawdzi się podczas jazdy na krótkich, miejskich dystansach z umiarkowanymi prędkościami.

Opony bieżnikowane nie wydają się najlepszym rozwiązaniem dla pojazdów, które pokonują dużo kilometrów na drogach szybkiego ruchu lub w trudnych warunkach drogowych, np. górach.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: opony zimowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy